bonnaliv

Alla inlägg den 4 oktober 2012

Av Cicci & Ebbe - 4 oktober 2012 21:43

Det är det snart dax för , kollar på king kong men vet inte om jag ens orkar se klart. Tycker det varit dåligt med kommentarer nu ett bra tag :( o jag trodde mina senaste inlägg skulle väcka någon reaktion , kanske få fart om saker MEN besviket säger jag god natt denna kväll. Jag önskar jag kunde säga så mycket mer men som ni vet så snokas det på bloggen så :( för djurens bästa o vissa inblandade så får det bli sagt nog här ...kram C
I morgon är det fredag , några trevliga planer?

Av Cicci & Ebbe - 4 oktober 2012 20:39

Inte så konstigt kan man tycka kanske med tanke på att jag vakna kl 3 i natt men för mig känns det konstigt. Vid denna tiden brukar man va ute på vägen , på väg hem efter en ridtur med syrran o de . Nu mörknar det fasen innan kl 18 o är man trött så hoppar nästan johnblund på en! Jag hann med NÄSTAN allt idag hahah missade klippningen :/ . I morgon ska jag Börja tidigt då en del av vännerna står inne över natten så förhoppningsvis ska jag tjäna in ett par extra timmar eller minuter :P. Börjar få in en bra rutin nu o det märker man på dem då de står o väntar när man kommer eller nästan springer till en :D.härligt! Idag stod de inte hela dagen vid balen iallafall :) hahahaha tyckte väll att de käkade galet snabbt innan :P. Denna gång så va den intressant kanske e timma högst. I morgon ska jag fasen ge mig ut med Pippi , innan måndag ska vi allt ha rejsat av oss det värsta . Jakthundarna har vi redan lärt känna sen de övade så möter vi på någon så är inte det hela världen. Jag måste få igång Pippi igen o låta henne få av sig all överenergi innan jakten . Igång är ett mindre problem men energin får vi allt jobba hårt med för att råda bukt efter denna vila . ( kan man säga så?) skit samma !!! Är bra att man kanske somnar i lagom tid i kväll o förhoppningsvis sova hela natten tills klockan ringer , då har ja ork med allt jag måste ha gjort innan morgonkväll . Som tex jobba kråka igen :D , lite mark arbete , ska kolla va hon gillar detta med att jobba med huvudet . Om det kan va något för henne att jobba från marken .... Jag vet faktiskt inte då hon bara fått gå sen hon kom till oss för att återhämta sig o komma in i det då nya ( för 2 år sen ) , förutom promenadridningen med syrran en vända .... Och så miste hon ju sina föl för ett Tagsen här :( . Stackars !! Vad jag led med henne. Ja i morgon ska det bli spännande !
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 4 oktober 2012 18:42

Av Cicci & Ebbe - 4 oktober 2012 16:42

Jag o bilmek går inte ihop :S
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 4 oktober 2012 15:00

Tänk att när jag ser bilderna av de allra första hästarna på vår gård så känns det som igår :D på bilderna - Harry , contess o sen Danetta med syster . Dessa va de som väckte mitt intresse för dessa underbara varelser :) . När vi flytta hit så sa jag till gubben att om han vill ha häst så får han ta hand om dem själv hahahaha .. Nu är det jag som kan stå med dem i timmar , jag som har detta behov av att ta hand om , ge kärlek o se dem växa o bli allt tryggare o tryggare . Ja dessa 3 va inte misskötta ! Harry va den som fick mig börja rida o där Harry lämnade allt , (vid trav) tog Pippi över :D han tog bort min rädsla för häst som jag innan hade haha o fick mig våga upp i sadeln :P . Starta högt på 1.74 mank :). Ett flertal hästar har varit på våran gård sen dess o de misskötta eller med andra problem :/ ingen har lämnat gården utan att satt sin plats i hjärtat på en . De va här för att komma undan , läka , återhämta sig , återfå sitt självförtroende via NH hantering eller återfå förtroendet för människan , alla sin anledning o någon tänkt ridhäst för mig men ingen klaffade innan Pippi efter Harry lämnade gården. Nu när jag sitter här o tänker så saknar jag våra 2 första ( H o C) , de lämnade ett stort tomrum :( . Contess är borta , blev sjuk o klarade inte fungera så hon skulle klara vardagen :(. Sorgligt! Harry ... Va gör han idag? Jag vet inte! Det sista jag såg va när ägaren hämtade honom o sålt honom då han fick stryk för att gå på transporten (. Han va foder ) Skulle kunna skriva i flera timmar , minnen ... Men den tiden har jag inte :/ . Måste ut o ge de som är i behov av extra o ge lite extra kärlek till de vänner som nu bor med oss på gården .
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 4 oktober 2012 13:42

Fick en fråga va en häst varit med om.. Hmm.... Jag vet inte ärligt talat så jag delar med mig av de bilder från fösta dagen av 2 av de hästar vi tagit oss an - så har folk mage o sprida sin skit att vi missköter våra vänner :O .
Gör ont i hela mig att se dessa bilder vi har på datan . Ingen ska säga att vi missköter för dessa som ni ser på bilderna , de är vackra i dagens läge o de har ni sett på bild , en iallafall är med på bild nästan dagligen.
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 4 oktober 2012 12:39

Tack för skottet :D
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 4 oktober 2012 09:28

Ordagrant! Nu har vi fått balen på plats ( här jobbar vi med armstyrka) o då får man inte va petig . Här är det att ta i med händerna i allt va det än är man rullar den i , tex hästskit :P . Har nu äntligen ordnat ( än så länge ) en kärra hö till våra vänner som vi snarast måste komma o hämta .
Nu kan man tänka på lite annat en stund .
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards