bonnaliv

Alla inlägg den 22 oktober 2012

Av Cicci & Ebbe - 22 oktober 2012 23:36

En tonfisk sallad senare sen hemkomst o en gubbe senare i säng :P. Har en piggelin till dotter i kväll IGEN :O. Här sitter man o hoppas att morgonen i morgon är lagom i luften så man kan ge sig ut en vända på vännen :) . Längtar som attan o snart ska hon få skor igen med dubb :) då går hon bättre med men det e en brud som aldrig ger sig , det gillas skarpt. På tal om henne så står hon inne med crème , Q o EMRIKI över natten . Skulle haft in nettis men hahahaha det va så mörkt så man inte ens såg ens en meter framför fötterna i hagen :P . Lika bra att låta Na va vart hon nu hade gömt sig ;). Hoppas på att denna vecka bjuder på korten från dagis ... Längtar verkligen :) . Min enda dotters FÖRSTA dagis foton :D , för mig är det stort .... Någon som aldrig mer händer ! Har förberett med ramar o magnetramar på kylskåpet ... Hoppas på att de som ska levera fodret ringer under morgondagen . Håller mina tummar ... Behöver det verkligen ! Jaja det kommer när det kommer som allt annat antagligen :) man ska inte stressa ;) haha... Ne nu ska jag få med mig lilla upp o somna lite . Morgondagen är oplanerad men det fyller sig självt :)
God natt alla söta vänner , bekanta , Alla än så länge okända men som man hoppas lära känna i framtiden :)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 22 oktober 2012 21:38

Skrämma skiten ur en ... Men det va ingen fara o jag som jag nästan trodde . Vad va de hon ville?? Jo ha hjälp att ta in hästar hahahah.. Nu sitter vi hemma hos brollan o Anki :) o han vill ha med oss ut den 24.de :P Återstår att tänka på :D
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 22 oktober 2012 20:00

Hahaha härligt det är att se mannen i huset stå o baka bröd o låta kärringen slita i stalle :P. Ne men han kände för att baka istället för att slita , så trött han är! Syrran o svägerskan är här o grejar o ett tag kändes det konstigt att ha dem här... Känns som det är mitt i natten med mörkret som är ute . :)
Fan måste avsluta , fick mess från stallet att jag ska komma ut
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 22 oktober 2012 13:46

Av Cicci & Ebbe - 22 oktober 2012 13:01

Att skaffa djur är som att åta sig ansvaret om ännu ett barn o ja har man inte tid för alla sina barn så ska man INTE skaffa sig fler :D!!!

Jag har tagit ikapp den missade tid som försvann ifrån mig i morse :) . Nu har jag snart städat hela huset med o jag är nöjd med dagar som flyter på utan massa krångel . Stod nyss i disken o funderade över detta med djur , barn .. Livet över huvudtaget i det stora hela ! :) Där av hur jag började detta inlägg. Nu längtar jag bara att 2 timmar ska springa lika snabbt som innan o gubben kommer hem . Idag får han hem sin iPhone som vi fick lämna in efter en månads användning :/ o förhoppningsvis ska den funka felfritt framöver :) o jag kan åter skicka en massa kul till gubben när han e på jobbet . Lilla min lilla konstnär har åter igen överraskat sin mamma o jag måste vänta med att dela det fina med gubben :( ( då e iPhone bra o ha :) ) ... Som ni ser bilden :) hennes dinosaurie , en långhals :) o för o va 3 så är jag alltid stolt som tuppen i hönsgården Hahaha.. Ne nu fortsätter livet på gården o jag måste hinna med i det :)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 22 oktober 2012 11:11

Kan för allt i världen inte förstå vart morgonen tog vägen :O ?? Kl va nyss 8 o chockerad kikar jag upp efter att läst lite bloggar o går för att sätta på mitt morgon kaffe ... Då är kl 11 !!! Va?? Någon som spelar mig ett spratt o vridit fram klockorna? Stressen kommer aromatisk men kag försöker slå ner den , tittade nyss ut genom rutan o såg att vännerna än har kvar foder i hagen :) men ändå är det mer än dax att fylla på till dem . Ska bara ta mitt kaffe som jag nu tänkt på i 3 timmar Hahaha.. Galet! Jag antar att jag fastande i något som gjorde att tiden sprang iväg ... Konstigt då jag inte gjort ett skit mer än frukost till lilla , läst 2 bloggar o stått i rutan o tittat ut på gård o vänner :D . Jaja.. Nu är det som det är. Ska börja elda med så man får upp behaglig värme lagom till kvällen :P , gäller att börja i tid med allt o ha det inplanerat ;) .
Beundrar gubben som morgon efter morgon släpar sig upp kl 5 o så kvittar det va klockan hann bli innan han slöt ögonen kvällen innan :) . Han vill ju ha kväll senast 8 så han kan somna i tid när han gjort sina kvällsrutiner med kaffe , pipa o bok en stund eller tv. Jag hade aldrig klarat jobba 2 veckor i streck , helg o vardag ... Skulle lagt mig plattfall för längesen . :/ Beundransvärt! Än ligger lilla i sängen o myser med nickenyfiken på datan .. Morgonpigg ... Neee... Det är bara en av oss 3 :P
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards