bonnaliv

Alla inlägg den 5 oktober 2012

Av Cicci & Ebbe - 5 oktober 2012 23:39

Som vanligt snurrar alla tankar då jag TÄNKT att sova :/ o en tanke är - varför så dåligt med kommentarer? Sen är det bara en massa inre svammel i skallen :). Funderar på hur jag ska ta rundan i morgon , om jag ska köra på den LÄNGSTA med massa jobba för vännen ?! Eller om jag ska låta henne jobba fullt den korta med mera ös?! Måste tänka på henne med så klart o beslutet tar säkert Pippi i morgon själv då hon visar ganska bra va hon vill o om sträckan är nog eller inte o om hon själv är nöjd med de krav jag ställt . ( annars sätter hon krav på mig ) Vi funkar så klockrent må jag säga ! Idag va Pippi på sitt vanliga Goa humör , sökte närhet o la nosen mot min kind o slöt ögonen . Så kan vi stå ... Vi trivs i varandras närhet o vi myser båda. Hon visade tydligt idag att hon va glad att se mig :D o skulle bara ha gos hela tiden . Hon är den mysigaste jag mött ta mig fasen , människa eller djur ... Hon är fantastisk ! Hahaha ... Aaa jag ÄLSKAR min häst (bästa vän) ... Ja! idag skulle vi ha in Danetta va det tänkt , ha henne inne över natt o pyssla extra med just bara henne på morgonen men mörkret gjorde henne Inge lätt att hitta i hagen :S , henne ska jag ge lååååång uppmärksamhet i morgon istället . På ljusa dagen! Gamla damen behöver lite hov-vård , borstning , lite gotta o lugn stud för sig själv .. Lilla casper ska vi hålla undan ett pa timmar :P . ( brukar aldrig va nått problem ) . Då ska det flätas mm . Har tänkt på annorlunda alla hästar är här , ingen den andra lik . Ja Jooo... De alla har 4 ben , man , svans o så där men deras sätt att va , funka .. Ja ni vet! De är 10 st men ingen är minsa lik en annan :O . Nu kanske ni tänker att så är det med alla typer av levande men om man gämnför med oss själva så är vi såååå duktiga att gå med strömmen , apa efter o så där . Andra smittar av sig o man blir som man umgås som man säger . På just våra hästar finns inte det . Vet inte hur det är med andras som lever i flock men :/ man kunde ju tro att de skulle bli lite lika o snappa upp saker från de andre . Hahaha ja som ni märker ... Min skalle !! Välkommen in i den ;) . Ne nu måste jag sluta Mina 2-blå som jag brukar säga till lilla . De liksom svider :/ .. Hmmm skiiiiiit trött .
Festa lugnt o ta er hem säkert under kvällen !!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 5 oktober 2012 21:59

Det är precis va man får göra nu mera då man inte ens ser en meter framför sig. Nu har vi pysslat o svägerskans ( Anki) häst är nu skodd fram . I morgon så blir det ridning :) o denna kväll får jag somna besviken :/ .... Blev inget jobba kråka som va tänkt då vi kom hem sent när vi hämta Anki . I möra ska vi åter igen hämta bal o en kärra hö :D , känns bra i mitt hjärta. Hade besök i fodret inne i stallet idag med ( som ni ser) , en såååå söt liten mus . Jag välte tunnan o lät den springa sin väg o morsan ( som följde med ut idag) o Anki skrek hahahaha.. Va rädd för nått sånt litet o sött , kan inte fatta. Aaa det kallas nog djurvän :P. Sent blev Det i kväll med :S middag Hahaha ... Hmm... Blev ingen men tur är så hade vi korv i kylen så lilla åt iallafall varmkorv . Nu är vi på rull , ska dumpa av kärringarna ;) hemma hos sig o sen blir det hem o sova . Lilla sover redan o gubben ska till jobbet kl 5 :D
En fredag som varit fullt upp men ändå tycker jag att jag inte hunnit med ett skit nu på kvällen .
Hur har eran fredag varit då? ( inte för någon brukar svara men )
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 5 oktober 2012 12:24

Av Cicci & Ebbe - 5 oktober 2012 12:06

Wow , denna dag blev visst underbar med solsken :D . Hämtade nyss lilla o det slog mig att fan va väluppfostrad man ändå e :O. Jag hälsar på de vi möter på vår väg men inte alla som hälsar tillbaka utan bara blänger :/. Gå där med sina hundar o så bara spänna ögonen rakt i en o på med det gråaste uttrycket men okey lev fast i allt skit ni hör nere i hålan - jag tänker iallafall inte sjuka till samma dåliga nivå som ni! Det säger en hel del bara det
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 5 oktober 2012 10:25

Idag fick jag mössan som min kusse sticka åt mig så nu har vi alla3 nya mössor att ha på skallen . Är ju välbehövt som det börjar bli ute :)( kul att ha något som någon gjort än att köpa på affären ) . De söta med de hela är att gubben o min är NÄSTAN lika o lilla har sin rosa med flätor . Byta lilla ;) nee... Bjöd på en skräckbild med Hahaha...
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 5 oktober 2012 09:04

Fyyyy va det va kallt ute :/. Har nu lämnat lilla på dagis , gett vännerna inne mat innan jag ska släppa ut dem o blev ståendes i chock när jag kom till stallet :O . Balen REDAN slut :O !!! Blir ett dyrt år men Jaa... Det får de vara värt . Så nu gäller det att handla hem större "lass" med foder åt gången . Typiskt med den lilla plats vi har :P . Nu ska jag avnjuta min morgon kopp med kaffe sen bli det mocka o va glad!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 5 oktober 2012 07:31

Man kan nästan tro att vi har det på nedre våning :S ... Skakar ! Fy va kallt . Gäller att elda några timmar idag. Snart ska lilla till dagis o jag längtar ut till stallet :P Ska be gubben min bygga en typ av bana sen :D . Detta är allsång fredag morgon :) någon som vaknar med någon extra känsla för helgen ? ( kommande tävling , träning , eller annat kul )
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards