bonnaliv

Alla inlägg den 16 oktober 2012

Av Cicci & Ebbe - 16 oktober 2012 19:46

Händer typ lika mycket som jag uppdaterar :( , typ inget. Jag har idag inte haft hästarna utan jag har varit ETT med inredningen i hemmet ;). Klart jag varit ute o kollat till dem o då stod de alla i en rad längst med staketet :D . Håller mig lite på avstånd från allt just nu men ibland måste allt få ha sin lilla gång med . :/ Idag valde jag en förbannat god men enkel middag , ( mindre krångel o snabbt) - stuvad blomkål , potatis o bacon .... Så vi avklarade den för en stundsen . Sitter just nu o bara liksom gör noll o inget . Det mörka har åter lagt sin tyngd över mig men jag försöker tappert kämpa vidare. Vi är ensamma här på gården , känns både lugnt o lätt samtidigt som jag önskar någon kunde styra mina tankar på annat än bortgången/ bortgångna vän(ner) . I morgon ska jag försöka ha massa häst att dela med mig av istället för detta skit som senaste inläggen :(
Förlåt kära läsare men ibland är behovet större att få det ur sig än inte :)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 16 oktober 2012 09:19

Svårt att vakna till idag :( känner mig omtumlad , slagen :/ . Natten har varit riktigt lång med massa smärta o massa funderingar . Gråten gömmer sig bakom ögonen hela tiden o jag undrar var han ska begravas , kan jag ta mig dit? Jag börjar bli rädd!! Rädd att fästa mig , gå vidare , mista nästa - morfar av alla .. Då är min grav grävd ! Är rädd att möta min son o att hela jag kommer att rasa :/. Spelar Håkan högt , spelar känslor av mig .. Lättare att kliva vidare? Jag vet faktiskt inte ! Gräver ner mig i glädje över gubbens lycka , planerar ... Snart är första året klart för de här innan de ens satt sin fot här :O. Jag undviker att sörja ... Sörja som jag känner att jag behöver :( . Känslan är tung , svår att bära ... Svår att leva med!

Så ... Nu har jag fått det ur mig med :) va liksom bara tvungen att få det nedskrivet . Denna morgon startade som ni märker kanske inte alls som man önskat det. Lilla va riktigt Morgontrött men jag va inte bättre ... Hade velat slänga telen i väggen o krypa ihop med min dotter igen. Nu är hon på dagis , idag skulle det sättas tofsar innan vi gav oss iväg så Jaaa... Hon Fick som hon ville :D Gubben visslade på order av mig för att se så hästarna va kvar i våra marker o känslan av att se hela högen komma springande är utan beskrivning . Först trodde jag att crème va den som först hörde men så va inte fallet alls för mellan träden kom min egen bulldozer ;) , Pippi ... Hon hade dragit flocken med sig :D hon är för härlig , hon får mig att le .. Sitter här o skulle ha tagit tag i städningen MEN har inte varken orken eller LUSTEN till det :( , känns onödigt att spela ett spel för sig själv o tro att man luras tro att allt är väl. För det är allt ANNAT än det. Skulle ju bege mig ut till Pippi men jag är fast i musiken :O svårt att slita mig men jag vet att hon finns där när jag väl tar mig så långt att kliva steget ut genom dörren :). Idag hoppas jag på att dagis korten kommer med posten :P Hahaha ... Ska faktiskt bli kul att pryda väggen med dem :).
Ne om man skulle ta sitt sorgsna arsle vidare till dammsugningen ?!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 16 oktober 2012 00:01

Nu är fleecetäcke o fleecelindor torra till vännen :) , nu kan hon mysa i rosa igen som den godis hon är! Känner Att morgondagen är för henne i många timmar av den. Vill bara va ifred ,pyssla o förhoppningsvis ta en tur i ensamheten . Hon har en färmåga att trösta , som hon nästan förstod de man säger till henne o vem säger att läget inte kan va så heller?!! Jag är sån , jag pratar med henne o hade jag inte haft henne så vet jag fasen inte vem jag skulle vända mig till. Ne Hon svarar inte :P men är inte heller alltid va som krävs:) ... Jag bara älskar att va med henne om så från marken eller på ryggen. I morgon funderar jag på att göra henne glad , ta en av de längre sträckorna så båda får andas den luft vi säkerligen behöver o bara komma undan ett par timmar . Att bara va hon o jag. Våra ensamma rundor fyller en så med glädje , lugn o positiv energi. Jag kan lägga mig på hennes rygg o bara sluta mina ögon... Sväva !!! Jag hoppas vädret kan va på våran sida i morgon :D , håll era tummar för oss är ni söta ...
Jag behöver den dos av Pippi , det e säkert...
Kram C
Sov gott ni som kan o ni resterande ..... Jag är en av er! :/

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards