bonnaliv

Alla inlägg den 11 oktober 2012

Av Cicci & Ebbe - 11 oktober 2012 22:44

Va har hänt idag på gården ? Tänk att jag minns inte själv :( började på att bryta ihop en sväng o har typ glömt halva dagen :O .. Gubben har iallafall idag skruvat med min brors moped :/ o de mår jag säga ... Bra att gaffla om att en vid namn Peter tar bort för hand när han skicka med ett verktyg som Inge ens va till det ... Han med andra ord visste nog inte va gubben hade menat . Mycket fel va det iallafall då delar inuti fattades o något e bajs med hela startningen , hakar inte i .. Va nu gubben bubbla om! Hoppas han finner felet så jag slipper stå o höra massa klagande för att han inte haft tid innan! Sen sågade han ved ... Sen?????? Minneslucka ... Kvällen har vi iallafall spenderat i soffan framför ensam hemma med lilla som nu sover :D , jo han tog in de som behövde extra idag så jag inte behövde tänka på det. Vi skulle ha åkt på föräldrarmöte på lillans dagis kl 18 men vi hade varken tid eller lust att sitta bland de andra blängsyltorna i 2 timmar o lyssna på planerade saker inför kommande år mm... Kändes lite väl onödigt må jag säga ! Hemma har vi varit hela dagen... Gjort nytta ( även om jag glömt av ) ... Saker blir iallafall gjorda o det är på rätt väg o håll med för den delen !
Kram C
Sov gott

Av Cicci & Ebbe - 11 oktober 2012 18:21

Av Cicci & Ebbe - 11 oktober 2012 18:05

Av Cicci & Ebbe - 11 oktober 2012 13:21

Detta problem vi har ska jag ta mig fan råda bot på :D.jag har bestämt att riva ner hyllan i hallen nr 2 :P måla om , lägga nytt golv .. Ut med kattlådan o mat skålar in med plats att ha kläderna :) vi ska bygga oss en garderob som passar våra behov. Måste ju va roligare än att mäta för o se om köpa av det ska passa både på djup , bredd mm ... Är inte många cm djup att spela på! Kändes iallafall rätt när jag satte mig o skissa på det :) Gubben hängde på o började mäta så nu hoppa jag bara att inköp av trä mm blir av :D
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 11 oktober 2012 08:53

God morgon världen :D Här sitter man o huttrar efter att lämnat lilla på dagis . Fläkten i bilen är paj o värme finns bara för röven :P. Gubben har lovat att ordna detta! Eldar på o utanför ligger frosten :/ , har inte längtat efter detta kan jag lova , ser hellre Skitväder med regn än detta . :(. Kära Marianne undrade varför vi ska minska på vår hage o jag antar att har en frågat så undrar säkert fler :D . Anledningen är den att vår hage är på 8 hektar :) o inför kallare tider vill vi minska ner ytan så de inte lägger all energi från maten i att vandra , de håller vikten bättre om det inte är riktigt så stort . Har lärt oss från tidigare erfarenheter :D . I helgen får vi besök med :) gubben har lovat min kusin o hennes gubbe ved om de hjälper oss upp med allt i markerna som en annan kusin till mig såga ner i våras . Här ska de såg o fylla kärror :P
Nu blev jag serverad kaffe av min gubbe så nu börjar väll dagen MEN idag har han gett vännerna o kångkat in ved :D
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards