bonnaliv

Alla inlägg den 28 oktober 2012

Av Cicci & Ebbe - 28 oktober 2012 20:58

Ikväll kom det efterlängtade samtalet :) över 100 balar kommer i veckan :D . Som vi har väntat !! Kan ni gissa vilka som är lyckliga i kväll?? Japp !! Rätt - VI!! :) Har varit till svägerskan ett par timmar , färgat håret o känner mig som människa igen . Lillan är just nu jätte trött o jag börjar se att omställningen verkligen påverkar oss alla mer eller mindre här . Inte nog med det så har världen med fått sig en släng av vintertiden , det kom fort . Kylan biter i en o inga små hugg här inte :).
Ja va ska man säga ... Vintertid!!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 28 oktober 2012 15:49

Ingredienser :
600g kycklingfilé
Smör till stekning
Salt
Vitpeppar
2dl grädde
2 tsk oregano
12 st cocktailtomater
1dl riven ost
3 msk ajvar relish
Tomatpure ( mängd efter egen smak)

Dela kycklingbitarna i 2-3 delar o bryn , salta o peppra . Lägg över i ungsform.
Blanda grädde med tomatpure , ajvar , oregano o smaka av med salt o peppar , häll allt över kycklingen o fördela tomater o riven ost.

Ställ i ugn 200? i ca 25 minuter


Idag lagade gubben denna underbara rätt :) o det va sååååå gott ! Massa plus av lilla som åt en MASSA o hade svårt att sluta trotts mättnaden höll på att få henne att få upp det .

Av Cicci & Ebbe - 28 oktober 2012 11:19

Äter som galet :P
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 28 oktober 2012 10:39

Nästa jag ska ha hem !

Av Cicci & Ebbe - 28 oktober 2012 10:29

Haha.. Ja då är det vinter tid då :/ o klockorna har ställts om. Idag vaknade jag kl 7 då o hur pigg som hellst :) . Det är en positiv början på den mörka tiden , hoppas bara det håller sig så. Gubben där emot började sin morgon vid 6 :/ gaaaaalet så han har huggt ved , matat vännerna mm ... Sen fick vi samtal om en nordis :D o nu är det 2 st som vill ha hit sina 4-benta vänner så aaaa jag har överlämnat beslutet till gubben , vilken :) . Den sista nu har varit med i film . Va de nu ska va för merit??? Men där kan man iallafall se att hon är körd :P. Under tiden gubben bubbla i tele så plantera jag om jätteblomman som mamma skicka med mig här om dagen o det slutade med att den blev 5. De 2 krukorna med skotten ska jag ge henne :D . Där löste sig växtproblemet i det fönstret haha.. Försöker nå min syster som visst ska ha råkat ut för tråkigheter igår kväll då hon va ute med sin vän ?!! O stämmer detta så är det en människa mindre på denna jord om jag får tag i honom!
Eldar som galet , va svinkallt i morse nere men snart så :) . Ne dax att börja dammsuga då kanske o göra rent i kattlådor :) Ska tända oljelampan med så det luktar gott gott gott här :) , apelsin känns som rätt idag .
God morgon vintertid , god morgon världen o vänner ..
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards