bonnaliv

Alla inlägg den 3 oktober 2012

Av Cicci & Ebbe - 3 oktober 2012 21:36

Man kan tycka att man ska sova gott men för min del är stressen kvar :( . Ska inte skriva ett gnällinlägg även om jag skulle vilja säga va jag tycker om saker o ting! Fått besök 2 gånger idag :) först Lena o Edvin sen på kvällen kom Inger o Kjell . Kunde prata o glömma bort irritationen :P. Tog in Q , EMRIKI o kråka idag för deras extra behov o i morgon har jag en känsla av att det blir mycket stalljobb för mig då alla ska tas in ( minus 2) . Gubben va med idag o borstade EMRIKI :D , det va kul o se på dem tillsammans. Funderar på att jobba både Pippi o kråka i morgon , longera dem båda . Gubben ska såga ved för de blev ju inte av o inte heller hann vi i tid att hämta bal så det blir tidigt i morgon. Hela denna dagen sket dig o Det e det värsta jag vet :P När planerat inte går som det e planerat så slås hela alltet ut för mig :(. Jag måste ha ordning , komma in i rutin med vännerna :/ sen va andra tycker måste jag tyvärr få lov att skita i , livet på gården måste rulla o bäst av allt om dagar är planerade så man hinner med ALLT! Fan jag kommer över i detta hela tiden märker jag men jag måste erkänna att det irriterar mig gruvligt :S. Morgondagen är iallafall planerad , hämta bal, ta vännerna , gubben ved o laga gräsklipparen . HELA dagen !! (nja gubben halva då han jobbar till kl 15 ) . Här står jag i rutan uppe i sovrummet , funderar på va jag ska hitta på tills jag väl somnar. Lyssnar på regnet o påminns om dessa korta dagar som automatiskt stressar på en mer :/
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 3 oktober 2012 18:09

Idag är hela våran dag förstörd o det känns som detta börjar ske oftare o oftare då man planerar saker o folk i sista sekund efter flera timmars väntande på svar har ångrat sig o ändrat om allt va man tänkt. Idag skulle det skos , blev inget av alls ... Är rätt irriterande då vi kunde ha kunnat använda den tid i väntan till att få något av det andra viktiga gjort! Gubben skulle tex hugga ved o middagen har inte blivit av så detta får nu hamna efter totalt för hästarna måste ha sitt innan! Jag anser att ansvar är inget man kan frånsäga sig när det än passar utan man får ta det o speciellt när andra ska hämta o lämna. Dagar som dessa gör att jag personligen vill ge upp detta med att försöka ställa upp, att bara skita i att ansvara för andras ansvar!! Blir bara så arg!

Av Cicci & Ebbe - 3 oktober 2012 18:08

Idag är hela våran dag förstörd o det känns som detta börjar ske oftare o oftare då man planerar saker o folk i sista sekund efter flera timmars väntande på svar har ångrat sig o ändrat om allt va man tänkt. Idag skulle det skos , blev inget av alls ... Är rätt irriterande då vi kunde ha kunnat använda den tid i väntan till att få något av det andra viktiga gjort! Gubben skulle tex hugga ved o middagen har inte blivit av så detta får nu hamna efter totalt för hästarna måste ha sitt innan! Jag anser att ansvar är inget man kan frånsäga sig när det än passar utan man får ta det o speciellt när andra ska hämta o lämna. Dagar som dessa gör att jag personligen vill ge upp detta med att försöka ställa upp, att bara skita i att ansvara för andras ansvar!! Blir bara så arg!

Av Cicci & Ebbe - 3 oktober 2012 13:48

Av Cicci & Ebbe - 3 oktober 2012 13:38

Ibland kan jag bli sittandes o bara titta ut på de när de är på denna sidan hagen. Då sitter jag i rutan o kan sitta lääääääänge . Det händer så mycket , massa man inte förstår sig på riktigt men de har ett sätt att tala med varann . Intressant !!! Fölen lekte nyss här ute o Q va med sen va det som hon lämnade över "stafettpinnen" till Poppe som intog platsen utan omsvep. Är kul att se för efter ett tag kan man nästan se på kroppsspråken va som gäller i flocken :D . Jag är sån som inget hellre vill än att förstå mig på vännerna här ute . Deras sätt att funka även i flock , hur de kommunicerar med varann o hur det på bara över någon minut har ändrat om hela grupperingen . Jag blir sittandes o bara förundrar mig över dem . Vissa stunder är värda en massa som ingen annan ser värdet i :).
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 3 oktober 2012 10:40

God morgon :) idag är jag full av energi :D o på super humör ! Känner att detta med ridning ( kort eller långt ) måste bli något så gott som dagligen här igen. Det gör verkligen susen! Denna morgon har vi bil på gården :/ vems det är det vet jag inte men jag antar .... Skogsägaren! Hoppas jag! Annars så har jag bild på den , IFALL! Idag är det väll det vanliga som står på schemat . Missade Selma , gizze o lady igår så de får jag klämma in idag . Sen tror jag allt kom med plus lite extra :) ps) dammning har jag glömt men påminn mig gärna inte :P. Kollade runt på hästnet o det är skamligt va hästarna går ner i pris detta år :O men för den som vill göra sig en bra , billig affär så kan det inte bli bättre . Har sett måååååååånga man skulle vilja köpa :P men har inte varken tid eller ork för så många mer . Ne nu vill lilla ha sin utlovade oboy så det är väll bara att gå ner ...
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 3 oktober 2012 10:37

God morgon :) idag är jag full av energi :D o på super humör ! Känner att detta med ridning ( kort eller långt ) måste bli något så gott som dagligen här igen. Det gör verkligen susen! Denna morgon har vi bil på gården :/ vems det är det vet jag inte men jag antar .... Skogsägaren! Hoppas jag! Annars så har jag bild på den , IFALL! Idag är det väll det vanliga som står på schemat . Missade Selma , gizze o lady igår så de får jag klämma in idag . Sen tror jag allt kom med plus lite extra :) ps) dammning har jag glömt men påminn mig gärna inte :P. Kollade runt på hästnet o det är skamligt va hästarna går ner i pris detta år :O men för den som vill göra sig en bra , billig affär så kan det inte bli bättre . Har sett måååååååånga man skulle vilja köpa :P men har inte varken tid eller ork för så många mer . Ne nu vill lilla ha sin utlovade oboy så det är väll bara att gå ner ...
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards