bonnaliv

Alla inlägg den 8 oktober 2012

Av Cicci & Ebbe - 8 oktober 2012 22:26

Det blev att hämta syrran efter jobbet :) Tanken va ju att jobba ( nu mera kallade ) klocka men planen ändrades strax innan gubben bromsade in på gården. Vädret mm va allt för bra för att missa en stunds frihet med prickiga vännen. Trotts oron med jägare i skoge mm så slog vi slag i saken o sadlade o gav oss iväg. Slängde på Pippi det rätt just då viktiga ländtäcket .. Reflexer kanske kan få jägarna att skjuta åt annat håll ;)! Som vanligt va pippi väldigt på haha... Ville så gärna komma ut , jobba . Blev nästan bara skritt hela vägen bort men drog på lite när vi vände ändan o styrde Mot hem. Jag måste säga att jag kommit förbannat långt med att "utbilda" henne själv . Jag som tidigare aldrig har ridit till tidigare eller typ aldrig innan satt på en hästrygg. :P hon lyssnar sååå bra på tygeln , mina rörelser :D . Önskar ju självklart att vi kunde dra en längre repa men med tanke på att vi lider brist på pannlampor så kanske lusten får ge vika o skallen ta över. I morgon ska jag återta De rutiner jag jobbat så hårt med när det gäller Q o klocka , dessa 2 sista dagar har det helt gått åt helsike med det :(. Man är inte mer n människa har jag konstaterat o kan inte få tiden att stanna , bli längre eller räcka till med att önska det . Jag måste använda varje minut väl antagligen med tanke på allt jag drar på mig ;) . I morgon planerar jag på att ge Pippi " vilodag" så jag hinner med lite annat. Kan ju hoppas att Anki kikar ut o tar sin cissan på lite arbete ... Skulle underlätta för oss alla och speciellt flocken. De får stå ut med den bitchen som hon blir när hon är understimulerad :/. Här sitter jag , halvligger i soffan framför tv.n , filmen ät på sen lilla somna .. Bilar ... Haha .. Blev precis medveten om det ! Gubben tog med henne upp när han gick upp för en (ca) timma sen . Somnade efter duschen , hon har spenderat sin eftemiddag hos mormor o morfar med ( kusinen) Nadja . Hem hämtade vi en nöjd o trött liten :D
Ne om man själv kanske ska försöka röra sig uppåt :S , är lite si o så med det då gubben lämnade mig (själv) ganska upprörd i kväll :( . Hmm... Kanske inte det blir bättre med att sitta o grunna ?! Kanske får ta det då DEN dagen... Kommer ... Om .. Den kommer! :D
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 8 oktober 2012 18:59

Idag Kom vi ut :D jag o syrran ...

Av Cicci & Ebbe - 8 oktober 2012 10:46

Jaha - måndag ... Hmm... Idag dödas det djur i våra skogar :(. Denna dag har ett typiskt underbart höstväder som är sååå tillbjudande för en sväng upp i sadeln. Frågan är om man vågar! Det ser ut att bli stallpyssel i stället med massa mys , ENBART.. Här om dagen skulle jag ju testa o se om "klocka" ( kråka) va intresserad av markarbete men det försvann ut i intet :O , dessa 3 närmaste dagar kanske är perfekta för just detta. :P. Gillar inte detta med ridning i hage men ser ut att bli det med om man ska jobba vännen . Jag kan sitta o planera en massa för mig själv så här men oftast så har ju gubben med sina planer med ved mm så man får ju helt enkelt se om det klaffar oss båda . Låter så bra när man tänkte det men sen när det ska bli av så va det inte så genomtänkt ändå Hahaha.. Så brukar det va , alltid något man inte räknade med. Hoppas på att syrran har lusten att komma ut , kanske ta klocka på en sväng i hagen o se va hon gillar det. Anki borde med komma ut o ta den andra hagen ( ensamhagen) på andra sidan o lära känna cissan bättre. Dumt att inte passa på? På tal om hagar så måste jag be gubben stänga av bakom stallet med :D . Snälla påmin mig ;). Jaha det blir en massa svammel o tankar... Men dammsugaren står orörd o skriker!! Tagit min morgonkaffe o med den koppen inföll sig känslan av bekvämlighet , att inte göra allt för mycket hahahaha.. Morgontrött ... Måndagshumör !!
KramC

Av Cicci & Ebbe - 8 oktober 2012 09:12

För 4 pers

Ingridienser
1 gul lök
1 röd paprika , gul o grön
10 champinjoner ( eller en burk )
2 msk olja
1 burk kidneybönor 240g
1 burk vita bönor 240g
1 paket krossad tomat 500g
3 msk russin
1. 1/2 dl vatten
1 påste tacokrydda
En stor crème fraîche

Extra som vi gör - ett paket köttfärs
O en vitlök

Skala o skär löken , skär paprikan o skär i svamp , fräs grönsakerna en stund .
Spola bönorna under vatten o låt rinna av . Tillsätt bönor , krossad tomat , russin , vatten och tacomixen . Låt puttra samman ett par min.

Extra - stek köttfärsen o rör ner i grytan .

Servera med ris o en klick crème fraîche på- MUMS!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards