bonnaliv

Direktlänk till inlägg 13 september 2012

En hel del.. O oro!

Av Cicci & Ebbe - 13 september 2012 21:48

Att det inte är billigt att ha häst ja de visste man ju men :O detta år tänkte vi köpa in för hela vintern ca . Ja så långt så bra sen börja vi diskutera foderstater o började göra dem på våra hästar ... Fint !!! Sen räknar gubben ut - 10600 i enbart korn , soja mm ( ja ni vet ) då har vi alltså inte räknat in de olika behov på vitaminerna o heller inte räknat på inköp av hö o hösilage :/ . Ja det blir en billig vinter o julklappar på det :D haha.. Men detta år ser faktiskt rätt smärtfritt ut då casper kanske blir såld så håll tummarna stenhårt med oss annars blir det bara så fint Att köpa in i 2 omgångar eller nått . Det är inte bara att ha häst ta mig fasen ;) ... Ne de visste vi alla redan hoppas jag ;) . Denna vinter ska bli intressant då det är min första vinter med Pippi o jag måste känna av hennes behov av aktivitet ... Ska starta med 2-3 dagar i veckan o se om det behövs mer eller hur läget är. Som det är nu så ligger vi lagom :) o det känns skönt :) . Sen ska jag ordna aktivitet i hennes box med :/ men det är ett mindre problem då jag redan har det på koll , jag vet vad hon behöver o gillar . Idag försvann gubben en bra stund o det visade sig att han mätt på boxarna :D så nu sätter väll han igång med byggandet mm för att förnya där ute :). Alltid kul när det är finare o det lär det bli :) Såg idag att Danetta har en "knöl" i ansiktet o nu är oron att hon har hudtumör :( inkar ( sarcoider) o ska man ta hjälp av kirurg så är behandlingen inte säker att det inte återkommer :/ . Någon annan som har eller haft nått sånt på sin häst ?! På en bild med gubben kan man se den bakom underläppen typ ( liten bit upp) Jag är riktigt orolig!! Är det någon fara för henne ?? Stod inget om det :( Danetta är nu den vi haft sen vi flytta hit o vill gärna ha henne kvar med oss hellst ett flertal år till. Ne nu ska jag inte fundera på det innan läggdags för det är värre än allt uppiggande att grunna ledsamma saker innan , då ligger man som en propeller o oroar sig. Det blir bra , det blir det !! ... Ja det är mycket för våra vänner känns det som :/ , höst o Skitväder , gråare dagar o mindre värmande sol :( , behöva stå inne på nätter ( bara det e illa nog ) ;) ... Tänk själv att stå i box som häst o vänta på att få komma ut o sträcka på sig ;).
Aaa jag börjar bli trött här :D . Kollar på flicka ÄN Hahaha glömt att pausa ett flertal gånger då jag Gått o satt mig med gubben i foderräkning mm så den slog jag om när han gick upp o gjorde lilla sällskap som låg o titta på tv men sov när han kom upp :) . Ha den lilla visade oss idag hur stor hon blivit :P - titta mamma o pappa va jag växt , nu är jag stor o kan snart gifta mig med Kevin :O hahahah . Hon hade enligt henne växt som attan denna natt då hon sov i sin egna säng till halv 7 i morse innan hon kom över till mig :D . Inte nog med det så är hon 3 år o har redan sin första kärlek :) , en kille 11 år äldre :O ... Minns ni er första kärlek ? Jag minns !!! Hahah Robert wells hahahahah.... Pinsamt !! Men sant!!! Det är ju inte mamma sen att påpeka i alla olägliga lägen :/.
Kram C

 
 
marianne

marianne

14 september 2012 08:47

Min erfarenhet av ink är att man inte gör nå´t åt dom om dom inte sitter på nå´t dumt ställe eller är jättestora. Rötterna kan bre ut sej och sitta djupt, så som du själv skrev, är det inte helt säkert att dom inte kommer tillbaka efter en operation.
Men det är MIN erfarenhet....

http://marresmams.blogg.se

Cicci & Ebbe

14 september 2012 09:13

Hej!
Tack för att du dela din erfarenhet om det :) jag har med för mig att det är så men ville va 100 :D . Ja vi får vänta o se o hoppas på att hon inte har ont av den .
Kram C

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards