bonnaliv

Direktlänk till inlägg 23 april 2013

Tickande

Av Cicci & Ebbe - 23 april 2013 20:58

Tanken va inte alls att dagen skulle bli va den blev .... Men jag har sagt det snart närmare 100 gånger att planering är bara ifall men oftast slutar annat. :P
Då jag lämnade allt på tvätt till morsan igår så hade jag inte en tanke på att börja min förmiddag ute på vännen men det fixade syrran så snyggt med barnvakt :D så det va bara att hämta henne o lämna lilla där , hämtade henne från dagis tidigare idag . Sen va det bara att kasta sig in hos mor o hämta kläder att rida i :D

Blev mycket skritt idag , tog den "lilla" rundan :)
Solen va med oss o en jäkla blåst men det va det inget som störde mig . Blåste inte ens kallt !!
När vi kommit till den omtalade backen o genat in i skogen så ville Pippi inte längre bara gå ... Neee... Minsta lilla o hon satte upp i trav o så snabb att det va hårfint från galopp :O
Slappnade jag av , rörde jag mig , sa jag något ... Ja hon hittade på alla möjliga orsaker för att få lite sprutt även om det va allt annat än tänkt från min sida :P . Det va bara att korta tyglarna o trycka ut mer med fötterna o upprepa nej var o varannan min :D hahaha... Den lilla va som en tickande bomb under röven idag ;) ( ursäkta språket) men det är ren sanning .
Massa energi hade hon må jag säga o jag ville inte släppa henne att springa ut för då hade det varit mer fara för både hennes o min skull än nöje med tanke på den luriga förbannade väg som gav vika när man minst anade . Hon va nog lite missnöjd med mig idag , tyckte säkert att jag va tråkig för hon visade flertal gånger sin önskan o jag brukar gå efter att båda ska ha kul men idag svek jag nog det :/.
Ja va ska man göra ... Lät henne trava kortare bitar där vägen såg torr ut men det kändes som långt ifrån nog för hennes del ändå . :)
Syrran o crème övade på att inte pinna efter så fort jag o Pippi travar om så bara lite :) men det blir lätt så när man rider ihop att de slår varann följe .
Pippi o jag tränade på röst idag o uppmärksamhet :P nu räcker det med att ta ut höger hand liten bit så stannar hon :P , lite kul faktiskt . För att se om hon va uppmärksam nog på mig så testade jag henne när hon va som mest upptagen i annat som tex vilja ha fart o verkligen mana på om Det , näven ut lite o hon stanna :D . LYCKAT!!!

Käkade middag idag alla hemma hos mamma :)
Trevligt , gubben gjorde lasange :P

Här har vi nu tagit kväll :D kollar på hobbit , jag har alltid somnat ifrån innan .
Trött som galet ....
Snart tänka på att lägga sig :P
Kram C

 
 
Ingen bild

Ulrika

23 april 2013 21:14

Hahahha! Hon blir sån när det blåser och hon är pigg! Skitkul, för hon är ju bara glad! Får jag låna bilden?

Cicci & Ebbe

23 april 2013 21:15

Ja jag vet :P hon är ROLIG o rida :)
Klart du får det ... Låna vilka bilder du vill :D
KramC

 
Emelie

Emelie

23 april 2013 22:25

Hihi låter som att du oxå fick en uppfriskande tur idag ;-)
En pigg glad pålla hos dig oxå ja, måste vara vårkänslorna (nja och blåsten med kanske ;-) )

Fina bilder som alltid, härligt att kolla på :-)

Kram Emelie

http://www.fullblodenicentrum.bloggplatsen.se

Cicci & Ebbe

23 april 2013 22:30

Hahaha ja det är nog kanske både och :P
Ja det va en vändans fart på henne idag men det är gött :) då vet man att hon är Pigg o frisk iallafall :D
Tack :D kul o höra :)
KramC

 
sara

sara

24 april 2013 08:25

Haha en energibomb! Hon är så jäkla fin Pippi!

http://sanellie.bloggplatsen.se

Cicci & Ebbe

24 april 2013 08:32

Japp massa energi :D
Ja visst är hon :) , hon är min ögonsten :)
KramC

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards