bonnaliv

Direktlänk till inlägg 12 september 2012

Så jag nästan skiter på mig

Av Cicci & Ebbe - 12 september 2012 21:22

Ja så lät det då syrran prata om vårat möte i skogen :D Vi red in en annan väg o vek av från den gamla goa ;) o hade syrran vetat va som vänta där inne så hade hon aldrig följt med . En bit in försvann spåren o när jag såg pålen med saltstenen så förstod jag läget :) , vänder på skallen o möts av att va ut tittad av en STOR älg .... Hmm... Jaha de va väll bara att vända då men syrran hade väldigt Brottom bort kan jag lova hahahah... Va jag inte visste när jag sa till henne att det va en stor älg där som hon då gick se va att hon är älgrädd :/ ( sorry lillasyster ) . Hemma hade gubben brollan på spelbesök , de skulle spela tv-spel medans vi drog ut ... Ja män blir aldrig vuxna sen kan de säga va de vill om den saken :P. Jag hade ju tänkt ta med lilla UT i sadeln idag för första gången men när vi åkte till mormor o morfar så valde hon att stanna där o leka med Naddis ( kusinen ) . Annars så Pippi va pigg idag :D ett härligt goo som bara hon kan ha , hon drog förbi som inget :) trotts att syrran låg en bit före :P . Det gillas starkt :D . Fortfarande känslig / öm i hovarna utan skor så boots verkar va min enda lösning sen . Jaja inget att hänga läpp för :) , de lönar sig i längden :) . Kollade i den nya boken en sväng o det va massa intressant i den .. Ett bra köp ! Det står om allt från olika sjukdomar till olika foder saker mm ja det är en massa iallafall . Nu ligger lilla o sover så gött på soffan o gubben försöker få igång ett lånat spel Hahaha ... Undra vem spelet egentligen va för ;). Själv är jag bara så nöjd med tillvaron :) , glad över ridturen som vi inte trodde skulle bli av när vi väl hade hämtat in dem . Spöregn !!! Har inte kläder för det än. Idag stod gubben för matlagningen så det va så gott som klart när vi kom hem :D . Köttfärslimpa med ost/bacon fyllning ... Mummmmssss !!!
Livet lever o vi andas , man får njuta av den tid man har i det!!! Jag njuter på alla sätt jag bara kan med va som kan ges för stunden :D
Kram C

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards