bonnaliv

Alla inlägg den 17 oktober 2012

Av Cicci & Ebbe - 17 oktober 2012 11:32

Har det kommi ut en trea ? Någon som vet ?
Flicka !! Såååå förbannade bra filmer :D
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 17 oktober 2012 10:59

Tänk va fort all tid går ... Minns det som igår då lillan va liten :) , ja nog är hon liten än men stor liten som hon själv säger . Hon smörar sin smörgås , häller upp sin egen mjölk , tar fram frukt om hon vill ha , övar på att skära sin egen middag i bitar, plockar bort sin disk o ibland även städar upp efter sig. :D . Utvecklingen går undan ! Kan inte för allt i världen förstå detta med att dalta o behandla sina barn som små hela livet , att göra allt åt dem. Man begränsar dem totalt ... Nej jag gillar att hon vill prova saker , göra själv o misslyckas hon så ger jag henne beröm för försöket . Som idag ... Hon smörade sin macka , la på pålägg , jag hällde upp mjölken då kannan va full men hon insisterade på att bära allt upp själv . Detta slutade ju tyvärr med mjölk över hela golvet i vardagsrummet o en macka förstörd men som jag sa till henne - olyckor händer lätt även för mamma , pappa o andra vuxna med! Så nog fick hon nytt men iallafall .... Varför inte låta de utvecklas i sin takt ? Blir nästan förbannad då man klemar bort , smörar sin barns mackor som är stora nog att kunna det o mycket mer själva .. Barn i skolan! Då borde man som förälder fundera över om man gör rätt när man stoppar deras utveckling o skämmer bort dem till bortskämda snorungar son sen kräver att få allt gjort åt sig ! OBS ) detta är min syn på saken ! Låt barnen grina en stund men de kommer lära sig något av det!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 17 oktober 2012 09:55

God morgon... Det är trögt upp ur sängen idag :( men vet att jag måste rycka upp mig! Vi har 2 katter som är sämst i magen :( o varit i flera dagar nu . Jag funderar om kokta nötfrikadeller kan hjälpa då inget annat hjälper. :S Någon som har några bra idéer?? Jag skulle ta emot det tacksamt. Idag känner jag att stallet ska få några timmar av mina såååå upptagna timmar med hängande. :P ingen idé jag skriver att jag ska ge mig ut utan det blir om det blir! Idag ska jag iallafall börja med att städa övervåningen då gubbens astma är fan lik nu om nätterna o det kan ju kanske bero på att Selma o gizze har fått bo här uppe några dagar pga löp :). Hahaha där blir det valpar så är du intresserad av en urgullig nakenblandis så vet du var de finns ;) om några veckor . Ne om man skulle greppa hinken o fylla med massa kalorin :D . Passa på då gubben är på jobbet då han tidigare haft klorgasförgiftning :( så klarar han inte lukten. Ne kära vänner så här blir det inga fler barn i huset :P . Måste rycka upp mig , måste ta igen allt ... Måste komma i ordning!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 17 oktober 2012 09:55

God morgon... Det är trögt upp ur sängen idag :( men vet att jag måste rycka upp mig! Vi har 2 katter som är sämst i magen :( o varit i flera dagar nu . Jag funderar om kokta nötfrikadeller kan hjälpa då inget annat hjälper. :S Någon som har några bra idéer?? Jag skulle ta emot det tacksamt. Idag känner jag att stallet ska få några timmar av mina såååå upptagna timmar med hängande. :P ingen idé jag skriver att jag ska ge mig ut utan det blir om det blir! Idag ska jag iallafall börja med att städa övervåningen då gubbens astma är fan lik nu om nätterna o det kan ju kanske bero på att Selma o gizze har fått bo här uppe några dagar pga löp :). Hahaha där blir det valpar så är du intresserad av en urgullig nakenblandis så vet du var de finns ;) om några veckor . Ne om man skulle greppa hinken o fylla med massa kalorin :D . Passa på då gubben är på jobbet då han tidigare haft klorgasförgiftning :( så klarar han inte lukten. Ne kära vänner så här blir det inga fler barn i huset :P . Måste rycka upp mig , måste ta igen allt ... Måste komma i ordning!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 17 oktober 2012 09:55

God morgon... Det är trögt upp ur sängen idag :( men vet att jag måste rycka upp mig! Vi har 2 katter som är sämst i magen :( o varit i flera dagar nu . Jag funderar om kokta nötfrikadeller kan hjälpa då inget annat hjälper. :S Någon som har några bra idéer?? Jag skulle ta emot det tacksamt. Idag känner jag att stallet ska få några timmar av mina såååå upptagna timmar med hängande. :P ingen idé jag skriver att jag ska ge mig ut utan det blir om det blir! Idag ska jag iallafall börja med att städa övervåningen då gubbens astma är fan lik nu om nätterna o det kan ju kanske bero på att Selma o gizze har fått bo här uppe några dagar pga löp :). Hahaha där blir det valpar så är du intresserad av en urgullig nakenblandis så vet du var de finns ;) om några veckor . Ne om man skulle greppa hinken o fylla med massa kalorin :D . Passa på då gubben är på jobbet då han tidigare haft klorgasförgiftning :( så klarar han inte lukten. Ne kära vänner så här blir det inga fler barn i huset :P . Måste rycka upp mig , måste ta igen allt ... Måste komma i ordning!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 17 oktober 2012 09:54

God morgon... Det är trögt upp ur sängen idag :( men vet att jag måste rycka upp mig! Vi har 2 katter som är sämst i magen :( o varit i flera dagar nu . Jag funderar om kokta nötfrikadeller kan hjälpa då inget annat hjälper. :S Någon som har några bra idéer?? Jag skulle ta emot det tacksamt. Idag känner jag att stallet ska få några timmar av mina såååå upptagna timmar med hängande. :P ingen idé jag skriver att jag ska ge mig ut utan det blir om det blir! Idag ska jag iallafall börja med att städa övervåningen då gubbens astma är fan lik nu om nätterna o det kan ju kanske bero på att Selma o gizze har fått bo här uppe några dagar pga löp :). Hahaha där blir det valpar så är du intresserad av en urgullig nakenblandis så vet du var de finns ;) om några veckor . Ne om man skulle greppa hinken o fylla med massa kalorin :D . Passa på då gubben är på jobbet då han tidigare haft klorgasförgiftning :( så klarar han inte lukten. Ne kära vänner så här blir det inga fler barn i huset :P . Måste rycka upp mig , måste ta igen allt ... Måste komma i ordning!
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards