bonnaliv

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2012

Att acceptera

Av Cicci & Ebbe - 15 oktober 2012 16:19

Det har tagit många år , mycket av mig både i skalle o kropp ( psykiskt o fysiskt) men idag kommer jag bara fram till en sak gällande det - min gubben ska träffa barnen sina , jag stöttar honom i Det ! Jag måste acceptera , finnas vid hans sida , hjälpa ... Det är INTE lätt för mig men heller inte för honom. Idag pratade jag med lilla som blev full av hopp , förväntan , iver o glädje ... Ett säkert kort att hon inte vill vara ensamt barn längre :) Hon skulle ge de 4 hennes stora rum men där fick jag allt stoppa henne en del :) , rosa rummet är gjort av mamma till SIN tjej men jag måste erkänna att skallen snurrat en massa om VAR , HUR o PLATS till dem . De va ju liksom inte planerade på så sätt i det livet vi har nu pga vissa omständigheter .. Tar inte upp det här så alla kan läsa ! Ska man köpa in sängar ? Är det värt eller hur många helger o hur ofta? Var ? Lillans tv-rum ? Mellan rummet där vi har gubbens hemmagjorda bord ? Man vill ju verkligen inte skuffa in dem i ett hörne heller :/ . Pratade nyss med gubben om mina tankar , funderingar o "planeringar" ( jag behöver ha det så all inte sker för fort sen) o han skratta väll åt det hela . Jag bad honom när detta kom på tal att inte stressa med det för våran skull så både jag o lilla kan va lite förberedda o att jag skulle få en chans att få in va dessa förändringar kan kosta eller kanske förhoppningsvis ge oss ( mest gubben som inte sett de på några år ) . Hahaha så då är det jag som stressar alla redan men han har inte ens via soc i deras kommun kommit fram till vilka helger eller ens hur många med tanke på att han jobbar helgerna utom 1-2 i månaden. Han har inte ens börjat tänka på sovplats mm men jag hahahaha.. Sjukt! Det slog mig idag (när jag kände sorgen av vetskapen om ett liv utan vännen Thomas )att det kan hända hans barn något o då har han inte ens varken haft chansen att lära känna de igen eller ens träffat de på år .. Den yngste är nu 8 o jag minns bilden av honom lika liten som lilla. Det fanns en som ställde till för honom i allt detta så jag tänker inte bli kärring till att göra det samma . Idag tänkte jag även på att vi behöver större soffa än de 2 vi har :O så det finns plats för alla våra kommande filmkvällar :D Kan inte fatta det själv men Aaa jag har ändrat allt från rädsla till pepp o att stå vid hans sida i det. Jag kommer överleva någon helg varje månad , gubben blir gladare o Angel får chansen att lära känna de syskon på pappas sida som hon aldrig tidigare har sett.
Kram C

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards