bonnaliv

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2012

Tanke på kvällen

Av Cicci & Ebbe - 5 oktober 2012 23:39

Som vanligt snurrar alla tankar då jag TÄNKT att sova :/ o en tanke är - varför så dåligt med kommentarer? Sen är det bara en massa inre svammel i skallen :). Funderar på hur jag ska ta rundan i morgon , om jag ska köra på den LÄNGSTA med massa jobba för vännen ?! Eller om jag ska låta henne jobba fullt den korta med mera ös?! Måste tänka på henne med så klart o beslutet tar säkert Pippi i morgon själv då hon visar ganska bra va hon vill o om sträckan är nog eller inte o om hon själv är nöjd med de krav jag ställt . ( annars sätter hon krav på mig ) Vi funkar så klockrent må jag säga ! Idag va Pippi på sitt vanliga Goa humör , sökte närhet o la nosen mot min kind o slöt ögonen . Så kan vi stå ... Vi trivs i varandras närhet o vi myser båda. Hon visade tydligt idag att hon va glad att se mig :D o skulle bara ha gos hela tiden . Hon är den mysigaste jag mött ta mig fasen , människa eller djur ... Hon är fantastisk ! Hahaha ... Aaa jag ÄLSKAR min häst (bästa vän) ... Ja! idag skulle vi ha in Danetta va det tänkt , ha henne inne över natt o pyssla extra med just bara henne på morgonen men mörkret gjorde henne Inge lätt att hitta i hagen :S , henne ska jag ge lååååång uppmärksamhet i morgon istället . På ljusa dagen! Gamla damen behöver lite hov-vård , borstning , lite gotta o lugn stud för sig själv .. Lilla casper ska vi hålla undan ett pa timmar :P . ( brukar aldrig va nått problem ) . Då ska det flätas mm . Har tänkt på annorlunda alla hästar är här , ingen den andra lik . Ja Jooo... De alla har 4 ben , man , svans o så där men deras sätt att va , funka .. Ja ni vet! De är 10 st men ingen är minsa lik en annan :O . Nu kanske ni tänker att så är det med alla typer av levande men om man gämnför med oss själva så är vi såååå duktiga att gå med strömmen , apa efter o så där . Andra smittar av sig o man blir som man umgås som man säger . På just våra hästar finns inte det . Vet inte hur det är med andras som lever i flock men :/ man kunde ju tro att de skulle bli lite lika o snappa upp saker från de andre . Hahaha ja som ni märker ... Min skalle !! Välkommen in i den ;) . Ne nu måste jag sluta Mina 2-blå som jag brukar säga till lilla . De liksom svider :/ .. Hmmm skiiiiiit trött .
Festa lugnt o ta er hem säkert under kvällen !!
Kram C

 
 
Kerstin

Kerstin

6 oktober 2012 10:52

Ja dessa tankar som kommer när man eg vill och behöver sova! Ber om ursäkt för att jag varken kommenterar eller läser speciellt flitigt just nu, har tankarna på annat håll (♥) eller jobbar... hi hi!! Men nu går jag snart på långledigt och då räknar jag med att hinna ikapp mig med det mesta så sedan slipper du mig inte!! ;)
Håller med dig, alla är de olika individer och vill ha saker på olika sätt, precis som vi.
Sv: Ja de är allt bra lustiga pållarna, alltid samma procedur. ha ha!

http://stallrosen.bloggplatsen.se

 
marianne

marianne

6 oktober 2012 20:11

ja, det är på natten när allt är tyst som alla tankar kommer, skallen fattar inte att kroppen behöver sömn :))

Visst är det tråkigt med människorna? Ingen som vågar sticka ut och vara sej själv....eller jo det finns ju en del, men de anses som knepiga och det blir en massa skitsnack...
Jag hör till de som alltid ansetts udda, men jag bryr mej inte, skulle aldrig vara som ala andra bara för att....

http://marresmams.blogg.se

Cicci & Ebbe

6 oktober 2012 20:22

Ja skallen verkar inte vilja alls som man vill ibland . Jaaa människor ja :/ de är ju som de e ! Jag är med udda o jag är glad för det . Tänk va tråkigt att va som alla andra :P o då kan man undra vem alla ska snacka om Hahaha
Kram C

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards