bonnaliv

Alla inlägg under november 2012

Av Cicci & Ebbe - 26 november 2012 09:27

Måndag morgon!!!.... Ja visst det låter både tröttsamt o segt ;) o det stämmer bra denna morgon då man får utstå rena skit vädret :(. Regn o blåst ... Som för mig dessa dagar är samma för gubben efter ledighet - Stäääääääd! Han har typiskt med fått ont i den foten som de opererade 4 gånger pga tidigare fel :/ så hans arbetsdag känns nog extra tung :(. För mig då... Hemma.... Gäller städ på schemat , tvätta , mocka o stallpyssel o in med de hästar sen som inte alls gillar att va ute i detta väder :) men först huset idag... Mat mm har de redan fått där ute idag :D så de klarar sig en stund .
Ne morgon kaffe då?? Behövs det tro för att vakna till?
Ps) bild på Max (taxen) o halsbandet mamma pilla ihop till lilla igårkväll ( hennes magiska sjöjungfru halsband som hon säger )
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 25 november 2012 22:12

Wow vilken helg :) . Givande på många sätt :D . Just nu ligger vi alla 3 i sängen , gubben under sitt täcke , lilla Brevid mig o framför datorn . (tingeling3) Jag gäspar så jag får ont i käken haha... I morgon är det dax igen med vardag , göra stall o djur själv o vänta på att gubben ska sluta jobbet . Lilla saknar sina syskon säger hon o det tror jag det för nu är hon ensam igen med bara oss :( , stackars men snart kommer de igen. Jag hoppas att några andra ska komma ut i morgon , ta häst o följa med ut på en repa :D . Trodde ju på besök på kvällen men :O ... Kanske fanns viktigare saker?! Vi har kollat på häst till Jasmine då hon fick intresset o vill ha en egen här . La ut en sökning o fick massa svar o kanske är en så gott som redan bestämd :P . Blir ju en liten D-ponny ... Större ville hon inte ha då hon ska lära sig o vill va säker på om fallet kommer så är det inte flera meter ner :P. Ja va fan.... Ska man få kontakt så gäller det att finna något intresse man kan dela .
Ska iallafall åka o titta , bara bestämma dag:). Ne nu känner jag tröttheten komma över o jag kanske borde sova ... Vakna upp o komma i rutin igen... Det ruckades bra denna helg!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 25 november 2012 18:28

Efter en jätte omställning så ska man ställa om sig till det " normala" :/ . Måste säga att det är svårt att klarna i skallen. Hade min lilla stund med Pippi förut o känslan var - HEL. Satan va jag hade saknat det umgänget :) .
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 25 november 2012 15:14

Älskade lilla!!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 25 november 2012 14:15

Nu sitter jag här o vet inte riktigt va jag ska hitta på :/ . Gubben är nu på rull med barnen hem :( o genast blev huset så tomt , ledsamt.... Jag gillade dagarna mer än jag hade anat :) . Vi spenderade förmiddagen med att bränna runt o sönder lillans 4-hjuling :/ o J ville rida o har börjat komma igång med trav ( duktig Pippi <3) . Nu måste vi bara hitta henne en egen gammal , lugn liten häst ( en förstahäst då jag vill ha min Pippi ifred ;) ) .. För det är väldigt lätt att fastna för Pippi o inte vilja rida någon annan efter :P , jag vet! Angel har varit som ett helt annat barn denna helg , varit " mer barn" . Hon har killat sin storebror Liam ... Blivit en med dem :) . Hon fann sin plats väldigt fort o jag är överlycklig över att se att de funkar så bra tillsammans .
Jaha ... Så då är det tillbaka till våran vardag igen då :/ .... Skit va tråkigt det känns men allt faller på plats .... Behöver lite lugnt efter denna helg kan jag lova er :P
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 24 november 2012 19:55

Vilken dag... Vet inte riktigt va jag ska säga om dagen som gått :/ . Känns bra , helt klart ! Efter att J ridit på Pippi så kom vi varann närmare o driver med gubben tillsammans . Gott tecken? :P Idag känns det som man känt de länge , de e väldigt lätta att ha med o göra :). Uppskattas! Idag har vi väll haft håll igång sen i morse ... Varit mycket ute o ridit , pysslat o gubben gör en hylla ihop med T i blomformat som hon önskade . Idag fick hon en ursöt tax ( Max) av oss då det kanske underlättar hennes mående då hon är väldigt känslig i allt detta o bryter ihop när man minst anar ... Va kan va bättre än en go , mysig vän att pyssla om? Det har varit åkande på 4-hjuling ( lillans rosa) o de har varit med i stall o matat mm :D . Känns som de trivs o det känns bra . Jag anstränger mig inte så värst utan försöker va mig själv , ta det som det kommer o få de att känna att om de vill så finns jag med o det har funkat bra . :) Jag känner mig allt annat än felplacerad som jag trodde jag skulle o att se gubben le från morgon till kväll får mig att önska att helgen inte ska va över än på länge. Är så att jag redan nu längtar till nästa :) .
Nu tar vi kväll så det blir film , popcorn o lugnt efter deras spel :)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 24 november 2012 14:43

Blev min älskling i stället som fick ta dem på en sväng :) . Tryggheten som hon är så fick hon J att vilja o börja lära sig lite lätt o rida :D även L vågade sig på.
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards