bonnaliv

Alla inlägg den 4 november 2012

Av Cicci & Ebbe - 4 november 2012 22:50

När jag tänker efter så händer för mycket just nu , för snabbt o allt packat på varannat ! I morgon har gubben möte om sina barn o jag mår illa av oro! ( För en massa olika saker ) Den 9-de nov kl 10 kommer de som ska berätta mer om detta med fosterbarn , sparka in oss i frågan o allvaret - en gång för alla !? Sker så mycket som för mitt oroade inre till kaos . Tankar , funderingar ... Oro för saker sen gammalt ... Att det ska dras upp igen :(. Hinner inte släppa oron för en sak innan en annan tar plats :/ men det kanske är så det är . Livet drar på o jag bara dras med o knappt hinne hämta andan. Det e press av alla dess slag o jag börjar tvivla på mig själv. Kommer jag stå pall ? Hur kommer livet se ut med huset fullt av ungar , känna att en familj ska blandas samman med en annan som det blir med 4 barn från hans tidigare liv??? Jag minns den gången jag spenderade en helg med dem för några år sen o jag minns hur förbannat fel allt va . Jag låg på rummet för att jag inte passade in .. De hade ett eget liv. Hans stora är nu 14 ... Hur ska vi komma överens ? Angel... Hur kommer allt påverka henne? För henne är pappa HENNES pappa o inte delat honom med någon annan tidigare :/ . Kommer jag stå ut med att höra människans namn ( som jag avskyr mest på jorden ) i mitt hem? Min son? När kommer han in i all röra av ungar .. När mamma har tiden över? När gubben min tänker tanken på att köra mig till honom kanske ? Klarar jag se en familj återförenas medans min egen slås i bitar ? Helvete ... Jag vet inte !! Är jag så redo som jag trodde eller va det paniken som flög in? Fosterbarn... Klart att jag fortfarande vill men hur kommer man möta dem i dörren?! Slutkörd , sönderstressad o uppgiven? Jag oroar mig som galet ..
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 4 november 2012 21:06

Några av massa bilder , en älskad bagge :)

Av Cicci & Ebbe - 4 november 2012 20:01

Kväll då ...
Nu när jag har tid att känna efter i allt så mår man väll ganska så där :/ . Vaknade i natt o hade svårt att somna om :( . Tänkte på Bertil. Konstigt nog så tog han sin plats i familj o hjärta o det e bra jobbat av en gammal bagge :). Ingen som han men nu har vi hittat ballerina en ny vän men när han kan komma o hur vet vi inte . Va jag vet är att hans namn är bertrand :O Ahahahaha ... Aaa men är Det namnet som bestäms av lilla så får så bli. Det får vi tacka pappa för i grund o botten :P , förbannade galning ;). Idag har det varit (som ni kanske vet )en massa stall o häst :) , en bra dag är va jag kallar dessa :D. Inne för natten står Hia ( som va dyngesur efter flera timmars resa ) , crème , Pippi o Poppe :) . Vilket gäng ! Känner mig nöjd med mitt slit denna dag o gubben tog över städningen inne :O , den gubben han kan om han lägger manken till må jag säga . När han städar så städar han BORT saker medans en annan flyttar runt , om , upp o allt hamnar på bord , bokhyllor mm ( pinsamt men ärligt så städar han bättre än mig ). Hia verkar va den lugna tjej de lova :D o herre Gud va hon e vacker o gubben är stot ny ägare . Idag chockade han syrran med att planera torsdags morgon med att vi ska ut o rida . HAN MED! Har kanske sagt innan att under våra 3 år Här på gården med våra hästar så har vi ridit IHOP- EN enda gång , han o jag. Känns som det kommer bli en positiv förändring på det :D måste säga att det är va jag ser fram emot. Hade kul den gången vi va ut o vi prata om att vi skulle göra så mycket på hästryggen då vi flyttade hit , små utflykter mm . Hahah... På tal om det så vår planering med att sova i sovsäck ute kan jag lova att Det inte blir av så länge jag vet va som vandrar här ute . :S Aaa jag e lite feg ... Iallafall just nu! Jaha .... O nu då? Nu har jag inget mer o skriva tror jag ? Tappade allt där :/ ...
Hoppas ni alla haft en trevlig helg !
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 4 november 2012 15:55

Jaha :/ nu känns Det inte tryggt i markerna som jag alltid kallat HEM. Vår granne - lodjuret , Har ställt till det i friden :(. Säkra till 80% va de att det va ett lodjur som angripit vår Bertil o nu är syrran säker på att crème blivit skrämd efter händelsen. Kanske inte är så fel ute då hon gick med B o B hela tiden . Det kan förklara hennes panikliknade beteende på att få komma in , mötet med bilen då hon stegra mm . Jag förstår henne för jag tänker inte gå ut ensam längre , heller inte låta lilla få va ute ensam mer o leka :(. Fan odjuret har trampat o skitit oss på livet!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 4 november 2012 14:47

Nu sitter man stelfrusen inne , har varit ute hela dagen o nu är Hia på plats på gården :) . Vilken skönhet ! En bild säger mycket men verkligen inte allt :) . Jag som oroade mig så för va det va för typ av människor , fd ägarna ... Hahaha... Så fånigt ! Hur jävla schyssta som hellst . Här oroar man sig o så visar det dig va människor som en annan i sätt o tänkande mm :P . Inte ofta man möter nu för tiden ;) Så nu väntar jag på besked om Bertils öde då han varit o tittat o tillkalla yttligare en o nu pratar med gubben. Uppdatering kommer!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 4 november 2012 12:17

Stress som middag o efterrätt ;) idag jobbar man som en myra . Kångkar , släpar , Halmar lösdriften igen :) . Städar! Borstar vänner !! O nu klämmer jag in en kaffe . Snart , väldigt snart är de väll här med Hia :D tänk om de inte gillar va de ser? :/
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards