bonnaliv

Alla inlägg den 1 november 2012

Av Cicci & Ebbe - 1 november 2012 23:07

Jaha ... Fasen va fort tiden går när man har KUL! :) va nyligen o körde hem Anki o syrra o Naddis :P men innan det ... Massa stall o pyssel :D Tanken va ju först ut o rida men det blåste storm ;) ute o jag kan nog tala för vännerna när jag säger att de nog föredrog en innekväll men massa pyssel o TIMMAR blev det :) Underbart!!! Jag tror jag gick igenom varje mm på Pippi ikväll med 3 olika borstar o spray shampo lite lätt där fet behövdes , borstade rent hovar o noga med nedre delen av benen , att få rent . O så självklart fettade in hovarna med det vidundret vi har i burken .
Nu sitter man här ensam o mina 2 sussar där uppe ! Blåsten verkar ta i mer o mer ju längre tiden går :/ , inte trevligt alls för då kommer väll strömlösheten som ett frimärke på posten. :( Det får vi fasen hoppas att herr ström låter bli med ! :) Idag har jag så gott som klara besked att gubben inte återkommer med några inlägg :( , det va helt enkelt inte hans grej ..men tiden han va med va rolig . Det lilla han skrev ! :D Får driva bloggen själv :( MEN det har gått så bra innan :D .
Ne nu känner jag för en säng o bekväm kudde med hela paketet - värme, drömmar o utsövdhet :D Måste motvilligt ge mig uppåt .. Har laddat bryggaren åt gubben så han är ett knapptryck ifrån en kanna kaffe i morgon bitti när han tassar upp i mörkret .
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 1 november 2012 13:03

Fy va det blåser ute men det stoppade Inte lilla från att leka o va med o Mata vännerna .. Nja .. Nog för att hon lata som ni ser :P men hon va med ! :D undra om blåsten tagit med Bertil o ballerina :/ ... Har inte sett de på några dagar nu o nu börjar jag bli orolig ! De håller sig alltid med flocken annars . Kan hända att de är där ute i markerna men att man inte ser dem? Är ju ganska stort o leta igenom ... Men idag blir det nog en vandring för o se om man ser till dem . Håll era tummar är ni snälla så de inte irrat ut i skogen :/ . Höll på att sätta mig på arslet nyligen med i hagen :O . Bandet på pippis täcke hade lossnat o jag klaffsa ut i geggan o fastnade hahahah.. Det hade varit något det om jag hade ramlat , va nääääääääääära kan jag lova.
Så om 2 timmar slutar då gubben jobbet då :) ... Inte längesen jag va uppe (12.15) o väckte honom för att han skulle åka igen . Han tog en timma förutom "lunchen" ledigt för lite extra vila . Han (har jag märkt) är på väg in i väggen igen :( men jag vill inte skälla eller styra o ställa utan jag får försöka lirka snyggt o få viljan fram .. Att han tar det lugnt , vilar mm.
Ne nu ska jag diska !
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 1 november 2012 12:07

Av Cicci & Ebbe - 1 november 2012 10:12

Sitter här .. Väntat nu en bra stund med tallrikarna klara med " lunch" men ingen gubbe än :/ hahah .. Han fick mig tro att han va på väg men åker nu strax :) så lasset med bacon mm står o väntar . Under tiden tittade jag lite på saker som går beställa via nätet när det gäller foton o när jag löst lite annat då ska jag beställa armbanden på bilden :D måste ju ha den med en bild till foto på lilla ( kanske köpa 2 , en för bild på gubben med ) o det andra med 6 platser för hästarna o funderar på att beställa ett till lilla med Poppe o ting i :D . Jag gillar sånt ... Man kan tycka det är lite barnsligt men det skiter jag i :P. Jag vågar va den JAG e ! :) Dagen ser ut att va planerad redan .. Köra en bal till ett par bekanta o så Ankis dag idag med så det blir dubbla vändor till hova det . Så det vankas stall o ridning igen :D antagligen :) . Kul!! Så länge Pippi är med på noterna så kör vi :D .
Ne om man skulle dammsuga lite nu kanske innan jag ska mata mina 2 :P
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards