bonnaliv

Alla inlägg den 2 november 2012

Av Cicci & Ebbe - 2 november 2012 20:06

Jaha dagen Sprang förbi :O åkte en vända till moster o där blev jag ståendes i hallen som ett fån o lyssna på henne :/ . Åkte förbi L o J (innan) o Lena va så söt o gav mig reflexer till Pippi :D , tack va sött :) Då behöver jag inte tänka på det! Nu kan vi ge oss ut i mörkret o jag behöver inte oroa mig för att någon ska köra på henne !! ( ja mig är Det inte lika viktigt med ) . Med gubben är det inte mycket kan jag lova , mer dö än levande :/ illa!! Där blir det sängen tidigt! I bilen hem diskuterade lilla med mig om när hon ska bli mamma :) o ungar e för söta då de bubblar på . Mitt upp i skäller hon på mig o säger - mamma det är inget att skratta åt!! :O Jo jag höll på att skratta ner mig när hon helt plötsligt säger att hon måste ha en egen bebis för Nadja inte vill äta tuttelälle på henne... Hennes uttryck för att amma! Låter kanske fattigt när jag beskriver men hon diskuterade som attan o riktigt SKÄLLDE ut mig. Jag skulle fattat att Nadja blivit stor o inte kunde va hennes bebis när hon skulle ha en. Ungar e bara för söta !!! Jag fick en rolig stund iallafall men hon skulle iallafall göra så mamma blir mormor o pappa morfar när hon klämmer ut sin bebis ur naveln :P. Okey !! Jag gav upp där :D . Så i morgon då är det planerat att hämta syrran o Anki innan kl 10 på morgonen :P Undra ja om de e uppe då ?! Antar att gubben vill få saker gjort o förhoppningsvis så kanske vi kan rida ut innan det mörknar :) . Samla för skallgång med :( då B o B lyser med sin frånvaro :(. Det är INTE likt de !! Det e skit om de e borta för lilla grät nästan idag då vi letade efter de . Är faktiskt tomt utan dem :/ .
Just nu sitter vi o tittar på prinsessan o grodan efter en (rent ut sagt ) smaklös middag . Provade göra en snabb korvgryta efter recept men aldrig mer . Smakade enbart krossad tomat tyckte jag ... Ne ibland får man va kräsen o att lilla inte ville äta mycket kan jag inte klandra henne för . Så hur ser kvällen ut då? Jo den e lugn. Snart i säng hoppas jag då allt är klart o i morgon får jag mer o göra kan jag lova . Kram C

Av Cicci & Ebbe - 2 november 2012 14:17

Jag pratar mycket om reflexer o hur mycket jag behöver komma iväg o fixa det till Pippi :) . Rider ju en del i mörkret så bilarna måste ju se henne !! Idag va lilla söt :D , reflexen på bilden :) är till pippis brösta :P. Den ska Pippi ha o så är det bara :D . Söt-nöt!!! Jaha ja då är det bara att lösa problemet med att sätta den på plats men problem e till för att lösas så jag jobbar på det :).
Älskar dig unge ;)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 2 november 2012 12:05

Jaha ... Stall avklarat o mer där till :) gav mig på att städa logen :/ .. Aaa ni vet ju hur sånna ställen brukar se ut :S illa illa !!! Låg massa skit längst väggarna o i hörnet fanns en jätte hög med gammal halm o skit efter någon sopat ihop allt o lämnat så fint just där :P . Det va bara att ta i o ösa för glatta livet då det va en massa skit i där som små brädor mm :/ MEN nu är det borta o golvet sopat som galet :D .. Näst intill dammfritt :P. Känner mig helt slutkörd men jag kan va stolt över va jag åstadkommit helt själv med ett ställe som såg ut som Gud glömt ;) . Nu blir det på med kaffe o lilla måste ha lunch :)
Ps) bjuder på en bild på de 2 håååååårt arbetande i går ;)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 2 november 2012 08:58

Wooow solen skiner :D hela världen ler idag! Idag blir det nog en lugn dag :) , ingen att hämta o inget speciellt så som måste göras på den fronten. Jo ta ut Q o EMRIKI som står inne då :D o ge de mat. Sen är det bara städa inne o ha en lugn familjedag. Tror jag ?! :O kan inte minnas något annat. Jo moster :S , ska ju dit en sväng ! Aja! Om vi kör snabbt så kanske vi överlever det ;).
God morgon alla glada ..
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards