bonnaliv

Alla inlägg den 29 november 2012

Av Cicci & Ebbe - 29 november 2012 22:28

Idag har jag nog mest uträttat saker för min egen själ ... Tex gått igenom med morfar ännu ett steg mot "trygg bortgång" ( om man kan kalla det så) . Idag har häst fronten fått vänta men i morgon blir det massa Pippi-mys efter leveransen på spån . De kommer på förmiddagen o nu har vi fått ihop folk o hjälpa oss bära in 336 balar på logen :P Är ju en del o vikten st är 23 kg ... Fasen jag kommer styrketräna med grabbarna :Phahaha... Ska bli så otroligt skönt att ha det hemma . Nästa är halm :/ o det är mycket svårare detta året :S . Ser ut att va en bristvara? Så åter till Pippi då... Hoppas på att få hinna en tur med henne i morgon innan mörkret :) då min pannlampa blev förstörd av barnen i helgen som va :/. Trist men man överlever :P Idag har planeringen varit allt annat än bra :( , kl 21 kom vi hem efter en vända hem till I o K . Kjell va här o lämnade sin traktor o vagn för morgondagen så det blev att köra honom hem :) . Varma mackor blev en snabb lösning på hungern innan sängen :P men Gud va gott det va . Så nu ligger vi här :D framför Barbie....
Lilla spenderade några timmar med Naddis , moster o mormor idag med bak av lussekatter :) så hon är trött som attan just nu :) o i morgon blir det hemma från dagis igen för att inte riskera massa krångel mitt upp i lossning mm :P .

Idag har vi iallafall bestämt att dra ner på hästantalet så till vår/ sommar "försvinner" de som inte fyller någon användning på gården :( trist men sant men vi ska sattsa på att rusta upp stallet o Pippi ska få den finaste box hon kan få :D
Ska väll se om man kan ansöka för ännu fler boxplatser .... Men det återstår att se :)
God natt på er ... Sov gott ... Nu ska iallafall jag sluta ögonen
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 29 november 2012 21:48

Älskade morfar..
Det gjorde så ont o höra dig säga att Det idag va SISTA gången jag klipper dig / att du ens klipper dig! En gång grät du när du prata om döden , det gör du inte längre.... Du ler!! :O
Jag kan inte säga mot dig ... Det vore fel! Allt jag kunde va att be dig om mera tid ... Att iallafall va kvar över julen :( om det nu är bort du vill ( vill o vill men du är till freds med tanken) :'( ... Jag ber bara , jag kräver inte ... Vi är överens o jag förstår den dag telen ringer med beskedet... Bara jag får en chans att ta ett ordentlig ADJÖ !
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 29 november 2012 18:38

Jaha .... Det går fort , riktigt fort!
Nu planeras julhelgen MED barnen :O , antagligen jul o lov men inget är 100 spikat än.
Hmm... Det går undan här :/ o jag hinner inte med .
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 29 november 2012 13:44

Ja då va det äntligen bestämt :) , de ringde lite tidigare :D. I morgon kommer lastbilen med spånet :P . Blir trångt på gårdsplanen men va fasen , gubbarna får samsas ;)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 29 november 2012 11:11

Idag önskar jag att kl skulle ha varit lite snällare mot mitt hjärta ;) o stannat där vid halv 9 o väntat på mig men icke.... Fanskapet drog vidare o halv 11 vaknar jag till :/ . Ja tanken blev direkt som antagligen eran nu - men djuren? Som tur e så hade min kusin valt att ge oss sovmorgon :D o hade tagit dem åt oss. Jag hade självklart ångest men fick ganska snabbt veta att jag inte alls behövde ha det . Tack Stefano :P !! Gubben är hemma idag med från jobbet , igår spydde han :/ men jag tror det är all stress som tar ut sin rätt. Allt ansvar vi måste dra på o sköta saker vi egentligen inte borde , det va BESTÄMT!
Ne om man skulle ta lite frukost o börja dagen , pigg o glad ... UTSÖVD :D
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards