bonnaliv

Alla inlägg den 3 november 2012

Av Cicci & Ebbe - 3 november 2012 21:26

Av Cicci & Ebbe - 3 november 2012 21:24

Idag blev inte ens hälften gjort som jag hade tänkt o trott . :/ va så mycket annat ! Detta med Bertil har upprört flera , inte bara oss o händelsen sprids med vinden. Vi fick iallafall hagen omdragen o det samlade vi "flickor" stolp till när gubben va på jobbet :) så det va bara att slå fast o dra bandet :) . Kom ute på en låååååång vända idag :D . Om det känns bra? Jaaa som helvete med tanke på allt skit som händer . Pippi va riktigt pigg men idag hade cissan som vanligt sina saker för sig men jag tror ärligt att hon behöver o vill springa av sig . Jag o Pippi hamnade en bra bit framför då hon öste på lite extra de sista kilometrarna men väl hemma va hon inte ens svettig men de andra va pissesura :P. Så Aaa jag är mer än nöjd över vår vända o hur hon JOBBADE , tro det eller ej ...
Så över till det allvarliga då.... Han som skulle komma kunde inte då de fick samtal från Örebro trakten där 16 får blivit dödade av varg o va tvungen att åka dit . :O Känns lite olustigt att vår Bertil ska få ligga där nere under plast o vänta men man kan förstå det till en viss del . Idag när jag mockade stallet på kvällen så glömde jag av mig o när dörren åkt igen så va jag 100 på att Bertil kommit in , en vana !! Min stallpolare :( . Tanken på va han fått utstå , va hästarna sett ... Hans sista minuter ... Snurrar i min skalle . Den stackrn hade inte ens horn att försvara sig med :(. Ilskan börjar ta över ... Maktlösheten ... Han va hemma o jag bannar mig själv som inte gick den sidan tidigare ! Skadan e skedd men i min skalle maler den .. Oron över våra andra djur ! Måste säga att detta va inte va jag hade trott när vi på förmiddagen gick med ballerina neråt för att leta . Det gjorde ont i mitt djurvänshjärta när jag såg henne försöka få liv i sin vän där nere , höra hennes jälla bräkande :/ ... Ne fy .. Denna dagen kunde ta mig fan varit bättre . La allt i att få saker gjort ! Vetskapen om att något djur attackerar i vår hage blev för mycket . Det kunde ha varit en av hästarna , fölen ... Lika illa den det blev som det!
Så just nu sitter jag i soffan , kom precis ut från duschen .. Den va välbehövd . Sitter Brevid lilla som ligger i soffan o tittar på Djungelboken efter en heldag hos mormor o morfar med Naddis :) . Om hon vet Det tragiska så ja .. Vi sa att han åkt till himlen men hon förstår bättre o fråga vem som skadat honom om det va en Björn eller varg. Till svar sa vi vargen trotts att vi inte än vet . ( Kan va lodjur med enligt jägarna .). Åååhhh... Nu hoppar vi det! Tänka på morgondagen istället för i morgon kommer Hia :D o som vanligt blir jag orolig för allt . Va de ska tänka , tycka mm ... Oroar mig alltid när det handlar om ny häst till gården. :/ . Syrran erbjöd sig komma ut i morgonbitti för att hjälpa till med det sista men vi får väll se om vi hinner hämta för alla ska va borstade o fina :P. Våra skitgrisar har verkligen rullat sig på de bästa ställen med gegga :) men det e väll typiskt när man vill att de ska va fina :). Jaha detta blev ett långt inlägg o mycket svammel känns det som . Det gör mig de samma just nu faktiskt om jag ska va ärlig , det e det mycket som gör . Pizzan man skulle äta då middagen uteblev smakade inte ens så över halva står i köket ... Det e Bläää ... Bläää i saknad efter bääää!!'
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 3 november 2012 12:38

Ingen av hästarna vågade sig i närheten :( , inte förens vi dragit om hagen ( stängt av uppåt skogen . Då ställde de sig alla som att de visste vem som låg under plasten , vilket de självklart gör . Pippi vaktade , ingen fick gå för nära . Ibland önskar jag att djuren kunde tala som vi , då hade de kanske kunnat berätta va som skett i den änden av hagen :/ . Vi som letade , Tur som fan att jag gick med lilla på fel sida o letade !
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 3 november 2012 11:34

Ja tack. Någon som har en ? Kollade genast på blocket men det e flock :/ vilket vi inte vill ha :/ ... Hjälp oss övervinna sorgen :(
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 3 november 2012 11:21

Idag fann vi Bertil :( .. Död ... Något har tagit honom o känslan av en glad hage utan faror känns avlägset ! Kommer en från jägarförbundet ( har hand om skyddsjakten ) för att fastställa va som skett o ev ringa o anmäla ! Stackars bertil .... Känns tungt!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 3 november 2012 09:43

Idag kom gubben in efter sitt morgonpass med glad nyhet :) Ballerina har kommit hem :D . Nu är vi på väg för att hämta hem några balar spån o Anki o syrran sen blir det att leta efter Bertil . Man blir orolig att han ska sitta fast någonstans :/ men de får vi inte hoppas . Nu är mitt mammahjärta lugnt igen för lilla blev sååååå glad :)
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards