bonnaliv

Alla inlägg den 6 november 2012

Av Cicci & Ebbe - 6 november 2012 22:09

Ska man fundera på att gå upp o lägga sig? Rädd att ligga som en propeller o väcka både gubbe o lilla :/. Alltid svårigheter o ångest av att lägga mig o sova när man ska somna som ovänner :( o då snurrar jag galet omkring .
Hundarna är kissade , hästarna har va de behöver o jag måste ge Oskar 10 poäng fö denna dagen som innebar EN olycka men pga av att gubben antagligen inte uppfattade att han skulle ta ut dem när jag va till stallet :). Sånt är förlåtet ! :D Har fördrivit tiden med att läsa nyheterna , allt för att få tankarna på något MEN sanningen är den att ögonen är trötta o jag kan inte undvika detta snurr längre :(. Hoppas på att han ska förstå min lapp ( bilden innan) o kanske säga hej då som han brukar de mornar han går till jobbet . En puss så liten kan ha sån stor betydelse! Jag är så less på bråk när man kan kämpa sida vid sida istället .., men någon konstig anledning så sätter han alltid sina taggar ut mot mig :O. Jaja... Denna dag är snart över o jag hoppas på nytt o fräscht i morgon . Möta dagen med ett leende o känna hur lust o ork är med mig i stall o allt va som krävs dag ut o dag in - dagligen! Är så förbannat tungt arbete annars ...
God natt på er alla :) håll den lilla tummen för mig är ni snälla , jag behöver det :)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 6 november 2012 21:23

Av Cicci & Ebbe - 6 november 2012 21:21

Om inte detta är att stötta , hoppas ... Va är det då ? Jag hoppas verkligen!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 6 november 2012 19:40

Det är kärlek ..

Av Cicci & Ebbe - 6 november 2012 19:33

Ja den som trodde detta med att slå ihop gammalt med dagens liv , de som trodde att det skulle va lätt ... Er vill jag bara säga att det är allt annat än det! Ärlighet sägs va det bästa men ibland kan det nog va bättre o enklare att bara hålla igen käften. Speciellt om det är ömma punkter , när man inte hör till som man va rädd för . Japp här har det varit - cicci finns inte o vill inte prata med ...sen jag trodde att jag gjorde rätt att säga min rädsla i det hela :( . Va väll inte detta jag hade förväntat mig :/ . Var är stödet för mig då han begär att jag ska stötta i saken o vilket jag med gör ! Jobbigt!
Va ute för en stund sen o tog in Pippi då gubben bara tog in Hia o crème :O . Blir bara så ledsen! Varför vända en redan skadad ryggen? Sitter här i soffan , lilla o jag har duschat , gubben har lagt sig... Kanske bäst för husfriden?! I skallen maler ångesten o han visste det väl när han lämnade mig med att bara säga god natt med ett mummel :(. Det rasar istället för att stärka o bli bättre! Borde lita på känslan o förstå att jag är på en annan kant av det hela , utstött ... Inte den har pratar med om det , heller inte vill ha med :'( ..
Nog om det!!! Jag ska inte längre bry min oroliga skalle med det :( heller inte lägga mig i alls - hans önskan ! För rent ut sagt säger han - jag skiter i helt o hållet va du tycker! :O okey!! Då får det så va med . Som ni ser tog det den vändningen jag oroat mig för . Allt känns dystert , ensamt ... Tur att jag har min dotter som håller mig kvar annars skulle jag dragit istället för att stå ut med detta igen , dagligen , i framtiden .
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 6 november 2012 12:30

Stallet är klart o nu väntar nästa - huset ! Fixade äggmackor till gubben innan han kom , uppskattades :) o nu är lilla hemma igen o hon fick dubbel äggmacka med hamburgare i med :D. Hungrig mage efter dagis! Blir som tokig på kära vännen där ute :/ . Av någon konstig anledning så ska hon ligga i skiten om natten o att man har på täcke hahahaha ... Hjälper föga! Höge sida är inte längre vit med prickar utan mer åt det gula hållet :( o jag har slitit arslet av mig med shampo mm i flera dagar nu :(. Finns det något bra mot dessa fläckar? Tokiga häst ;)
Ne nu ska jag sätta igång herr snabel :P kram C

Av Cicci & Ebbe - 6 november 2012 10:19

Jaha va mycket jag åstadkommer denna morgon . Än står de inne o äter o de ute med . Tänkte väll att de ska få mumsa klart innan man tar ut de. Hacka tänder .... De va längesen men snart gör jag det. :) har vandrat runt , runt , runt , runt ute i kylan med Oskar i väntan på ... Ja ni vet :P. Nu värmer jag mig med kaffe o ska väll se om det finns något nytt på de bloggar jag följer :D för er som undrar över den otroligt fina på bilden så hälar Oskar stolt att det är hans pappa :)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 6 november 2012 08:58

God morgon :) lilla är på dagis o med henne skulle självklart Oskar så idag har han lämnat av henne :P. Sitter o snörvlar o fryser , Foppa utan strumpor :/ låter det bra? Ne kanske inte i daxläget men så blev det i all hast. Hia o crème är ute o i stallet står Pippi o cissan o äter medans jag ska klämma min morgonkaffe :) . Sen blir det att klä sig o ut o slita :D
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards