bonnaliv

Alla inlägg den 8 november 2012

Av Cicci & Ebbe - 8 november 2012 23:50

Nöter än mitt vin :/ o jag vore idiot om jag skulle ens försöka påstå Att det inget har med morgondagen! Jag är skiiiiiiit nervös OCH orolig! Det va ju i morgon gubben med ska ha sin fika med sina barn .... Se de första gången sen ??? Ja sen när !? Jag är inte säker där! Rädslan tar alltid över när det handlar om att han ska åt de trakterna sen det svek som hände , då för några år sen :/ . Jag lovar att min rädsla o oro inte är obefogad ! De skapade den . Kruxet är kanske att lita till 100 igen även om man vill o det gör ju inte precis att det hela känns bättre ... Helvete jag vill stå där o stötta till 190 % . Morgondagen blir nog som på räls o jag kommer sätta mig utmattad både fysiskt o psykiskt har jag på känn! Trodde livet haft sina prövningar o att jag övervunnit mina hinder :O Detta innebär - tänk om cicci , än är vägen lång o målet ???? Det vet jag inte längre! Dagen börjar alltså med stress o få lilla till dagis kl 7 är det dax att släpa sig upp ur säng , sen fixa kaffe o fika , kl 10 ska de va här . Kl halv 12 ska lilla hämtas o kl 2 ska gubben va på plats i skara ... Flera mil här ifrån . Den som säger Att jag inte genomgår en massa just nu den har fel. Varje tanke på honom i den staden , steg närmare henne får mig att vilja klösa min kropp i bitar o bryta mig ur detta skapta fängelse ... Där inne råder panik ! Försöker göra rätt ... Försöker ta mig helvete ... Kostar det mig allt som min rädsla är - ja då ... Fan vill varken säga eller skriva det !
Kram C
Ps) påfyllnad !

Av Cicci & Ebbe - 8 november 2012 21:34

Mockat boxar :) då vi kikade in när vi va ute o såg över läget där inne ! Alla är nöjda o glada :D. Nu har ballerina sina 4 nya vänner :) o det va nära känsliga jag tog till lipen när hon såg den förste av dem. Hon pratade o pratade o pratade o hela sitt liv har hon varit minst men nu är hon störst i sitt gäng ( än så länge ). Ballerina är född för liten är lika bra o säga för dem som inte vet o är väldigt liten . Jaha då så har man får med då :P innan så hade vi inte det , inte för oss sett men nu är det en flock :D .. Hmm .. Bonnaliv va de ja o detta börjar verkligen bli ett! Kanske skulle skaffa oss lite grisar o kor med ? :P dra mig baklänges ... Det har ju gubben redan pratat om så det kommer väll det med . Lilla va ju självklart med ut o hälsade de nya i familjen välkommen o Jennie blev det lilla lamm som är brun/ svart som ballerina . Bertrand , sia o lala är vita . Hahaha... Ja detta ska bli kul må jag säga :D . En gång för inte alls så längesen sa jag att jag ALDRIG i helvete skulle bli någon bonnakärring men va är det jag blir ?! :P Jo allt jag sagt att jag inte skulle bli men nu ser jag det hela på ett gott sätt , jag älskar detta livet verkligen även om man saknar städer o vimmel mellan varven :) .

I fåtöljen sitter gubben med lilla i knät o nu är de som 2 säckar hängandes mot varann :D . En tidsfråga innan de 4 blå åker igen tror jag . Själv sitter jag o smuttar på vin ( vitt) o funderar på vad det va med denna smak man gillade förr :/ . Skiten är ju svårdrucket!
Ne med dessa ord tar jag / vi kväll o i morgon är det HELG ... Dagen alla som ser skillnad i livet längtar efter :D.
Natti
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 8 november 2012 19:46

Jaha snabba saker gillas väll alltid på denna gården :P. Hahah.. Så idag blir vi hela 4 st mer i denna familj :D idag flyttar Jennie , sia , lala o bertrand hit :P
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 8 november 2012 19:25

Tänk att jag trodde ju aldrig att jag skulle finna en vän i en "säljare" men jag är glad att jag gjort det :) Man blir liksom glad när hon skriver :) o man tycker att det är kul o ha kontakt . Det är en människa jag hoppas jag kommer ha fortsatt kontakt med :D . Nu hoppas jag bara på att komma igång o inte göra henne besviken :/ . Kör med öppna kort o ärlighet o det verkar bygga en bättre relation människor emellan än fifflande o hyschande !! Fler kanske borde lära sig det ;) Jag är överlycklig att jag hittade Pippi o allt va som kom med henne :P - Tack Ullis :D

Så allmänt då :P Har allt skurat o gnott men känner jag mig själv så fortsätter städandet i morgon o ännu mer petigare :P då har jag Inte ro att låta minsta lilla va fel :) o jag kommer driva mig själv till vansinne o tycka att allt är såååååå fel :/ . Man känner sig själv ganska väl o i mitt fall så känner jag nog mina sämre sidor lite bättre :/. Annars så brukar det va de sidor man inte vill erkänna eller ta i men jag Hahaha.. Jag jobbar dagligen med att förbättra dem .

Nu ser det ut som ballerina kommer att få 4 nya vänner , alla lamm :D o jag längtar verkligen . Gör så ont i hjärtat att höra henne ropa efter Bertil ( känner igen ropen ) . Det får alla andra djuren att reagera men inte så konstigt kanske ?!
Med Oskar går det bättre än förväntat :D En duktig valp det där :P . Han gnäller när han är nödig o är jätte duktig på att göra sitt ute . Angel älskar honom o jag förstår henne !

Ja det va lite om det "nya" !
Nu ska jag sällskapa gubben o lilla framför filmen - pandaungen . Haha för en gångskull sover de inte när jag skriver på kvällen ;)

Kram C

Av Cicci & Ebbe - 8 november 2012 15:37

Så här myser Oskar på sin plats med ett av sina favoriter , gosedjuret som är hans myskompis
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 8 november 2012 15:25

Alla 3 "tuppade" av när vi kommit hem o fått i oss lite lunch :/ så nu känner man sig omtumlad o näst intill vilsen :P . Innan skallen hann vakna till o fatta att vi bara sovit en timma oj oj oj .. Paniken! Som ni vet så idag är det ju storstäd som står på schemat , i morgon kommer Skövde kommun hit :) . Nervös ..? Jag...?? Neeeeee :S inte ... Jag är mer än det ! :P Hahaha... Som alltid så skrämmer allt extra möe när det är något jag oroa mig för att bli platt fall pga den jag är / varit (om man ska rätta sig själv.) Ska inte tänka så för då va man maktlös o det är man inte längre!

Bilen va här o hämtade Bertil . Va den som väckte gubben o gubben i sin tur skrämde upp mig när han ila iväg som en iller ner i trappan OBS) näääääst intill ljudlöööööööös! Fick ju hjärtat i halsgropen o flög upp utan att förstå riktigt va som hände eller vart jag skulle ta vägen o blev stående i rutan o förstod då att det ingen fara va som väntade utan en förbannad bil som va i full gång att ta vår älskade bagge :( .
Lilla sover lugnt där uppe än , hon va riktigt trött efter dagis idag så hon får sova vidare lite till innan man rycker henne ur sömnen med :P.
Ne om man skulle sätta fart då... Morgondagen kommer bara närmare.
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 8 november 2012 11:42

Sitter just nu i bilen utanför dagis .. Gubben hämtar , syrran iklädd långkallingar har intagit en plats i baksätet med Oskar i knät . Vi har ridit :D i SPÖREGN!! Först va vi osäkra på om vi skulle hinna våran vända runt men med tanke på hur pigg Pippi va så gav jag henne alla chanser o det resulterade i den roligaste ridvända hittills :) , märkte inte ens av regnet som regnade lätt o helt plötsligt va spöregn! Så nu är man blöt ända in på skinnet :P. Gubben skulle med ut men Hia va för pigg/ het så han valde att spendera den tid vi va iväg med att lära känna henne från backen o rida lugnt i deras tankt o vilja hemma på gården bakom stallet. Idag startade dagen underbart o pippis positiva smittade av sig ... Hoppas på en vända i morgon igen. :D får väl se om det blir o om gubben o Hia då väljer att sällskapa oss ut :) En svettig o blöt Pippi står just nu inne i stallet o gottar sig , helnöjd med livet !
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards