bonnaliv

Alla inlägg den 15 november 2012

Av Cicci & Ebbe - 15 november 2012 22:47

Av Cicci & Ebbe - 15 november 2012 22:41

Är det sant kan man undra men det va så sant som jag andas luften! Idag pussade en gubbe åt en inne på Ica :O Galen värld!!
Dagen har varit som alla andra i allo så :/ men .... Ja det är väll inget speciellt att fira precis , en gammal kärring! Fick Pippi i paket ( bilden , tack Lena ) som angel fastnade för direkt :) . Inte nog med anti - rynk ( av syrran ) så fick jag special för håret :D . Det ska bli intressant att prova det med ( tack Anki ) . Gubben då ? Ne det bliv inget där :( hans chef hann inte komma med förskottet innan han sluta så i morgon kanske ? Då fyller min söta brorson år .
Spanade På renande saker med Anki på internet o jag har bestämt mig för att köra på en kur detox drink o se om man blir piggare o mer VÄLMÅENDE :) , är ju garanterat värt ett försök !

Gården då :)
Lenny / Jenny ... Va denne nu e :P har idag fått vatten via flaska o svarade positivt än så länge på det :). Hoppas på att det är vätska som behövs .. Sen är det väll dax att könsbestämma det lilla livet hahahaha .. Har några vänner inne över natt o ja det blir stallpyssel i morgon bitti :D . Kanske skulle ta en runda med Pippi ? Återstår att se :)
Ne nu ska jag gnugga bissingar o krypa i säng ... Denna dag va trälig ... Inte kul att bli äldre , va trodde ni jag menade? ;)
Dagen har varit rolig på många sätt o idag tackar jag Anki för att gjort dagen hel. Hem kom jag med ett rävhuvud som ska får pryda väggen över dörren :)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 15 november 2012 12:54

För Anki idag!!! Som tog den längre rundan på samma tid vi tog vår runda , på en timma! :O

. Överraskande Så va syrran klädd o klar o hoppade fram som gubben i lådan hos Anki :D. Kul kul...

Vi gav oss iväg kl 10 från gården o hemma på gårdsplanen 11.01 o då kom Anki nere vi hagen :P. Idag va Pippi lika pigg o glad som alltid nu mera :D o hon gav min dag en helt underbar start ! Tack PIPPI! :) hon lyssnar extremt bra på min röst vilket syrran idag fick höra o se med egna ögon o ÖRON :D . Behöver snart inte längre använda tygel , nu kan hon trav o galopp på RÖSTEN :) . För mig är det inte minsta konstigt då jag tidigt märkte att hon lyssnar mycket på röst o där av började jag o hon jobba på det. :D. Solen skiner , vändan gick super o cissan står svettig i stallet , bara det e värt massa . Anki glad o stolt o Jaaaa... De kommer varann närmare då vi stack ifrån dem ganska tidigt på rundan efter att kommit upp dem i röven , krånglandes ! Hahaha...men sen såg vi inte till dem förräns hemma . :) . Pippi glad o nöjd o jag med ... Svettig crème o svettig , nöjd o glad cissan!! Stallet är fyllt av glädje?! Härligt! Jaha om 2 timmar då slutar gubben :) om han kommer hem efter jobbet e tveksamt då han vill överraska mig ?? Ja jo nog fyller jag år men jag är ju trotts allt inte liten längre ;) , söt tanke ! Va tror ni det blir ? Smink tror jag :D då jag sista tiden klagat högt över bristen av det :). Ska städa stallet sen o efter det tar jag min rätt - att ha min dag ! :) ska bara mysa o ta det lugnt .... Känna riktigt hur åldern kryper på en :P. Övertala gubben om en runda går nog inte då Lenny ligger dårlig där ute , antagligen vätskebrist :( o det måste vi lösa med hjälp av slang o vätska rakt ner i kaggen. ( jobb för gubben som kan det där ) ..
Jaha ... Städa lite då :)
Underbara dag ... Underbara liv!! O fan .... Jag lever!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 15 november 2012 12:09

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards