bonnaliv

Alla inlägg den 17 november 2012

Av Cicci & Ebbe - 17 november 2012 22:18

Många undrar nog va jag menar , hur man inte kan uppskatta friheten! Enkelt... Ibland blir jag bara så trött på den , På gubben sätt att tänka o att se!! Det hela handlar om helgen med barnen .. Kommande helg , som va planerad att gå ut med :/ vilket som sket sig . Tur att vi inte beställde biljetterna ( skulle på ett uppträdande). Hade fått rocka Lurvet av oss :D . Som jag såg fram Mot det o först idag slog det mig att det hela krocka med barnen:( . Brollan ( Nicke ) erbjöd sig då att bjuda med mig ut men jag lade beslutet i min gubbes händer med tanke på att det är " hans helg " o svaret jag får är - du gör som DU vill!! I min fråga undrade jag va han ville, om han ville ha en kväll ensam med barnen eller om han ville ha mig med hela Helgen. Jag höll på att bli galen!!! Jag ville inte bestämma det själv pga att helgen är inte vilken helg som helst men samma svar om o om igen :/. Han kan inte bestämma ... Ne sant men va vill han? Blääää... Efter massa tjat o nära inpå upprörda , sura miner så säger jag att för min del så är att va hemma med honom o barnen viktigare , att lägga tiden på att lära känna dem! Ja tro inte på fan att han blev glad då?! Jooo.... Men åååhhhhh kunde han inte bara sagt innan att han skulle uppskatta det ? Ne för jag har min förbannade frihet o välja o göra som jag vill!!!!! :O . Jag hade tankar om att det kanske skulle uppskattas om de fick va , att inte va med allt för mycket i början samtidigt som jag inte klarade välja utan vetskap för att göra fel val. Detta med frihet är inte bara underbart utan även ibland ett helvete kan ni veta, ni som beundrar att jag har det så "bra"på den fronten . :P . Han ville va snäll samtidigt som jag ville va det o ingen ville ta beslutet eller säga va man tyckte :/ ... Inge bra tyckte jag! Nu kan jag le åt det hela men innan va det allt annat än kul :( . Det va förbannat svårt ... Frihet , i love it men fy Fuck i HATE it !!!
Helgen med barnen ville ingen av oss förstöra för någon av oss... Tänk va fel saker kan bli :P
KramC

Av Cicci & Ebbe - 17 november 2012 21:03

Mätt i magen , glad o goo :) . Nöjd med turen på vännen , idag tog vi den på ett par mil . Ökade rundan ... Det liksom bara blev . Vännerna va på rätta humöret o ville verkligen så vi passa på :D Som vanligt så blev Pippi typ inget svettig medans crème va genomsur när vi kom hem :O , antar att min tjej har bra ( världans bra ) kondis :) så då har jag nu haft lite genomgång med gubben för att ge henne "rätt" träning .. Så efter varje runda ska jag skritta henne i vår backe innan gården en 20 gånger upp o ner . Anledningen är för att hon ska få använda sina muskler mer o varva ner . Ja ni hästmänniskor vet nog va jag menar :) . Jag vill inte bara köra på kondis utan arbeta muskler , tror hon skulle uppskattat det . Kondis hahahaha... Ingen av oss tävlar utan kör ett må bra i kroppen pogram kan man kalla det :) . På tal om detta med ridnig så ska Anki börja från början med cissan kan man säga . Lära om! Så köra henne är totalt uteslutet ( inte för att någon av oss har tänkt tanken att sätta kärra på henne ) , ingen trav ... Den ska tas bort helt o enbart gå på skritt o galopp ... Ni vet gamla travare... Travar "fel" . Sen ska hon väll lära om henne i traven efter det :) En förbannat bra idé . De ( Anki o cissan ) tog med den långa rundan som vi men utan extra svängen o det va bra gjort :) . Förbannat bra att de lägger all tillit hos varann ... Steg ett - lita på hästen / vinn hästens tillit ! Syrran tror jag inte behöver något extra för crème mer än börja skritta ner henne innan stallet :) , de jobbar bra i allt . Det som känns lite skit just nu är väll att med pippis kondis kom tävlings instinkten :) , ingen ... INGEN ska gå om henne eller ligga framför ! Då åker hennes öron skickat bakåt o hon kämpar för att återta täten :D Hahaha... Gulligt o se . Skrittar vi o någon kommer "för nära" så travar Pippi en bit tills hon märker att ingen är nära så saktar vi ner :P . Underbara individ !!
För gubben o Hia hoppas jag att det blir ridning i morgon , då antagligen till korsningen mot jobbet ( inte många som vet va jag menar men ) 3 km enkel väg . En bra mjukstart !
Jaha ... Ja... Jo.... Idag avmaskade vi fåren :D , hoppas på att JENNY (könsbestämd) mår bättre snart :) . Hon fick lite diakur tidigare o bara efter en liten stund låg hon med lyft skalle o tittade . Ett gott täcken i rätt riktning ! Vill inte mista fler djur känner jag :( .
Ja de va lite om dagen o djuren .. I morgon är det Pippi , Hia , crème o cissan ut o klocka , Q o EMRIKI in för bortning om något . Hahahaha... De kom inte in i dag som va bestämt ;) .
KramC

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards