bonnaliv

Alla inlägg den 19 november 2012

Av Cicci & Ebbe - 19 november 2012 23:26

Längtar efter att natten ska va över ... Att komma ut till stallet! I morgon är lilla hemma :( , förkyld så näsan rinner :/ . Stackars liten!
Måste krypa upp o hoppas på att somna fort för tårarna vill inte försvinna .... Antar att kroppens ventil inte håller tätt :P
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 19 november 2012 22:46

Ibland kanske en förälder borde vara mer uppmärksam på saker som hände i sina barns liv. Kanske ha ett större intresse! Jag hoppas på att bli den bästa förälder man kan tänka sig .... Jag lär mig via mina egna föräldrar va man inte ska , va man borde .. Med andra ord - deras misstag ger lära ! Idag brast mitt sista ... På en sekund försvann all ork totalt o jag kände att jag måste komma bort , iväg ! Slutade med att deras dörr ( föräldrarnas) åkte igen med en smäll efter mig o en mamma som stog på balkongen o sa att min pappa bara drev :/ .. Aaa skit kul! Ser man inte som förälder på sitt barn hur det mår? I mitt fall... Jag har rasat i vikt , mina kläder , ALLT är förstort. Alltid stressad o ser ut som 7 svåra år ta mig fan gämnfört med va jag brukar göra ( inte snygg annars heller men har alltid haft "ordning" på utseendet) . En idiot till bror som jag idag önskar jag slapp se mer i hela förbannade livet o en pappa som skäller ( på skoj som jag då inte visste) om hunden jag gett min lille bror som han vägrar ansvara för utan låter pappa o mamma ta det! Jag har fått nog!! För helvete när ska folk öppna ögonen o se ??? När man rasat totalt? När snaran sitter ? När man tappat allt o inte orkar resa sig igen??? Jag är inte långt ifrån! Jag har kämpat i flera år o kämpar dagligen med mitt egna , andras ... Hela förbannade världen känns det som ! Lägger mig trött o vaknar trött nu mera .... Va är det för liv? Har inte ens ro att sova! Låt mig ta mitt ansvar o ta erat eget ... Jag kämpar för det jag skaffat mig , bygger på - framtiden!
Grät hela vägen hem av trötthet .. Jag är trött på allt snart . Allt förutom gården , djuren... Hade jag inte haft de / Pippi så hade jag nog gett upp känns det som . Ja det är klart , jag kämpar för mina barns skull med !
I framtiden ska jag alltid fråga mina barn hur de mår . Bygga upp förtroendet att ha det bandet att de talar med mig ... Lära mig se !! Inte blunda o hoppas att det löser sig som de!
Bläää.... Gud va skönt o gå det ur sig! Lägger detta i kategori knyta banden för jag tycker det passar in där ... Familje ...
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 19 november 2012 18:43

Borde ha lyssnat på Mariannne tidigare som kom med förslaget! Man brukar säga - bättre sent än aldrig ! O det är väll på vippen för oss som existens .... Orkar inte mer , klarar inte , gubben börjar känna sig patisk o en annan är på vippen att gå över till galen. Dax att rensa skiten.... Bort med de som suger våra krafter , äter vår tid o kräver ! Dax att se till att var o en tar sitt ansvar i saker , livet o skiten de själva ställer till med. Ingen har ork att alltid ta ansvar för andra , andras o knäa om o om igen själv! Jag börjar bli rädd för mina egna tankar som dyker upp o då är det på tiden att ändra saker o ting i livet . Idag höll jag på att tappa fattningen totalt ... Droppen blev min egen bror som är en av de som inte räknas in i denna familjen mer. (Tidigare bilder på mess) . Jag orkar bara inte !!! Någon jävla gång ska jag/ vi med få det lugnt att känna att vi hinner med att finns till , inte bara för andra!

MÅSTE SKE EN FÖRÄNDRING O DET E SNABBT!
Ingen orkar ge upp livet för att se till att andra lever!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 19 november 2012 14:51

Av Cicci & Ebbe - 19 november 2012 14:34

Då är det andra halvan kvar ... :/ tycker jag inte hunnit med något idag mer än detta toa springande ( spy ) , dammsugit som inte syns , tvättat ... :( frösit arslet av mig i mina knälånga brallor på alla hundvändor ut ! Så typiskt att inte alla 4 är nödiga samtidigt , va enkelt det hade varit . Stressen känner jag av som attan då allt idag hamnat helt åt helsike i planering :( men vem har lust att springa ute o spy?
Fick nyss mess från gubben o den blir lite sen hem :O jaha... Det kvittar väll nästan för händelserna sätter ju igång senare ( efter hämtning av Anki o syrran ) . Hoppas då Att det psykiska skit släpper lite så jag kan leva iallafall halva dagen som normalt o må bra i det. Längtar ut till stallet o allt pyssel som väntar en där ! Ska bli skönt att tänka på annat en stund .
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 19 november 2012 12:24

Idag blev allt klart när det gällde barnen o min mardröm blev sann... Han ska åka dit o hämta , möta henne!! Prata med henne... Gå in i hennes hem :S . Efter vetskapen har jag sprungit o spytt :( ... Psykiskt rasat ! Hur mycket jag än önskar att de aldrig möts så antar jag att det stora provet nu är inne :/ ... Att lita !!! Synd att jag är den människan som har så svårt för det efter tidigare svek . Det största med det hela kom som en bomb flygande in i vårat förhållande. Han visar iallafall ärlighet att säga som det e o han är mer än medveten om va jag tycker om att han ska till hennes hem. Jag kan inte annat göra än att hoppas nu... Hoppas att min rädsla är obefogad ( från båda håll ) trotts hennes sista ord om att bevisa dör mig hur lite jag har den mannen :/ . Jag måste stå vid hans sida ! Måste försöka lita.... Annars ?? Va gör det mig? Jag vill inte bli sedd på sättet många är så snabba att se på en , satt i ett fack för att andra inte vet va allt grundar sig i , i botten . Stora provet är inne nu då...
Jag som trodde jag skulle slippa bevisa för mig själv hur lite jag litar på den jag älskar egentligen !
:(
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards