bonnaliv

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2012

Så kvälls inlägg då

Av Cicci & Ebbe - 30 oktober 2012 23:41

Ligger ihop kurad i sängen , huttar lite smått o faktiskt njuter av livet ! Hela denna dag har varit underbar o allt är så positivt kring allt . :D underbara känsla! Fick låna en bok av bror min som han fått av en man som bor granne med mamma o pappa. Denna bok har jag länge velat köpa - hans självbiografi ! Jag fastnade totalt , ville inte sluta läsa men ögonen hänger knappt med :/ . Har en känsla av att varje ledig minut har jag näsan i boken :P . Nästa gång jag möter honom på torget , utanför huset hos morsan , på affären ... Ja var som så måste jag bara ta gubben i hand !

Jajaj ... Nog om det NU! Kommer säkerligen dyka upp igen :) . Ligger o tänker förutom på boken då , på Pippi o saker kring henne .. Mig ... Oss !! Idag hade jag en frågvis Anki som frågade en massa trotts att jag trodde hon visste typ allt om oss :) . Det slog mig att jag trotts vetskapen om pippis sätt att funka o va så vet jag inte allt än . Mysterier finns kvar o det är jag glad för :) . Det är intressant bara den biten att lära känna ett djur eller människa om det RÄTTA intresset finns där . Jag vill kunna vara en tanke före i hennes nästa sätt att handla i olika situationer :P. Galet?? Njaaaa okey då - LITE ;) men förbannat lärorikt om inte annat :D . Nu har vi väll förhoppningsvis börjat på planen o köra varannan dag o jag vet sen tidigare hur klockrent allt funkade innan med det . Nog fasen ska det bli så igen !? Idag va det skrämmande objekt på våra marker som tidigare inte stått där . Tex fälgar vid ingången till tomten o högen med massa balar nere vid hagen .. Hmmm... Pippi reagerade starkt . Drev henne så nära som bara gick , sa åt att stanna .. Där fick hon stå näsa mot "näsa" med allt otäcka ute i mörkret o bekanta sig med föremålen , länge nog tills jag kände hennes spänningar släppa så gick vi vidare Men klappar o beröm . Jag har min egen tro där ... Hur man ska lära de att det de anser som fara Inte är en fara alls även om det verkar otäckt . Det funkar så nästa gång kör vi samma grej o då förhoppningsvis kommer Hon gå ännu närmare o redan avslappnad eller så reagerar hon Inte alls o bara tittar på det men går vidare utan problem ( vilket vore det bästa så klart ) . Känner ganska bra hur hon reagerar på hennes kroppsspråk eller musklerna .Det jag inte kan förstå är hur cissan går så mycket bättre i mörker än i ljust ? :O kanske lägger Hon all koncentration på Anki just då ? Så hon inte uppfattar sakerna runt omkring som annars kan vara en hel procedur på samma väg då det är ljust ... Intressant är det att följa iallafall o se de växa ! Ne nu känner jag Att jag kan rabbla på här i timmar men vem orkar ens läsa? :P vill krypa ihop , le o va glad och somna med känslan ... Förhoppningsvis vaknar jag med den i morgon igen! I morgon har jag 4 vänner som står inne som jag ska pyssla om o släppa ut :D längtar!!
Kram C

 
 
marianne

marianne

31 oktober 2012 09:38

Tror samma som du.....att gå fram til det "farliga" så lång dom möjligt och sen stå och titta, för det mesta slutar det med att Ava går ända fram och nosar innan vi går därifrån.
Ibland brukar jag göra henne uppmärksam på annat och vips så hamnar vi jättenära farligheterna medan hon varait upptagen med annat :))

http://marresmams.blogg.se

Cicci & Ebbe

31 oktober 2012 09:49

Ja precis ... Jag tror det funkar bäst o sen att de känner att en annan som sitter på behåller ett lugn o inte som många andra gör - blir oroliga o spänner sig , det känner de av på en gång!
Kram C

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards