bonnaliv

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2012

Hästnet

Av Cicci & Ebbe - 29 oktober 2012 22:29

Kollar som vanligt på hästnet o man blir ganska ställd när man läser annonser ... Kanske e jag lite känslig? Kanske korkad!? Va vet jag MEN om jag skaffade mig en unghäst nu o skulle inse att jag inte har tid för 2 egna ... Ja inte fasen skulle Pippi va den som får lämna . Man kan tycka att den man haft ( som det så fint står) i ex antal år borde ju va den man känner mest för ? Hur tänker ni ? Jag kan bara se till mig själv o jag skulle sälja hela världen för Pippi o inte något annat . :)

Jaha det e lite funderingar så här på kvällen . Har lagt mig o de andra 2 sover som vanligt redan :) Hoppas på en ganska lagom kall morgon i möra så man kan ge sig ut en sväng då lilla är på dagis . I värsta fall så får vi väll nöta i vår hage men så ska ju Anki bli hämtad i morgon med så kanske man ska låta Pippi vila o tvinga med henne o cissan ut på långa rundan ? :P hur som hellst så vill jag förbannat mycket men kylan stoppar för mycket :( När vi skodde Pippi så fick jag känning av allergin igen :/ o händerna va svullna som galet ! Jag lovar , det e en mindre kul känsla . Jag har sagt att jag ska ta min medicin detta året men än har jag inte fått tummen ur o kommit till läkaren o jaaa känner jag mig själv rätt så blir det inte av heller . Jag kommer stå här ute en dag o skrika rakt ut av verk o se mina händer spricka.. Som de senaste åren o då , just då ... Önskar man att man hade ätit tabletterna istället . Klä på dig mer får jag oftast höra men problemet är inte kläder utan luften mot huden . Kan va svårt för folk att förstå men det är så det är. Jag har aldrig varit normal o är inte där heller ;)

Målade lilla idag , en fjäril i ansiktet som de gjorde på mAx men min gick inte tvätta bort helt :O Det är bara att fastställa att mitt smink sitter :P Hon är blå än i ansiktet , pannan :/ o så blir hon tvungen att åka till dagis Hahaha... Stackars men pappa får väll förklara för de i morgon när han lämnar henne :) . Skrubbade med handduke, blöt med tvål men likt förbannat gick det inte bort. Jaja.. Det försvinner väll i sinom tid !
Aldrig mer säger jag bara :D
Ne om man ska låta sina 2 blå slutas som de andra blå här i huset ? Svider lite i ögonen o hmmm jag e trött jag med . Dagarna känns så långa , kvällarna för det mörknar så tidigt o det e farligt för vid 8-tiden känns det som natten . Blablabla ... Sova va det ja !! God natt alla glada
Kram C

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards