bonnaliv

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2012

Snabbt snack... Bara för

Av Cicci & Ebbe - 14 oktober 2012 19:31

Stall dag idag om något :). Tanken va ju tillslut efter massa att rida men när jag väl hoppat i ridbyxorna så kom regnet o vi valde att pyssla om vännerna , hade stall fullt. Vi iväg en vända o packa bilen full med foder o inne över natten blev Q o emriki pga att täcke inte funkar o klocka då hon frös så förbannat när vi tog in de . Fleecetäcke på o bara mys ! Här doftar hela huset kött , middag står inne i ugnen ... Åter igen halvkött men så otroligt gott. På tv.n hör man ljudet av hemsöborna .... O jag har nu bestämt att nästa år , hur hårt det än känns så drar vi ner på hästar på denna gården. Är nu dessa tider det är viktigast att de som har sina hästar här ÄR HÄR o tar hand om de o gärna hjälper till lite men inte alltid som man tycker trotts att vi påpekade det extra noga när vi tog upp detta med att ha egna hästar hos oss! Sommar är inte massa jobb men nu när kyla regn o skit drar in så är det daglig syssla att TA HAND om häst om så bara någon timma , det är någon timma mindre för oss . Ne om man skulle göra gubben o lilla sällskap inne i vardagsrummet , mysa av elden o slappa resterande av kvällen :P
Kram C

 
 
marianne

marianne

15 oktober 2012 09:16

JA, vintern kommer med stormsteg, det är så för...t rått och det kryper ända in i märgen. En ridtur kan förstås pigga upp och värma upp en;)

Har du inhyrda hästar? Det är väl bara att höja hyra eller sätta pris på din hjälp? T.ex om du ska täcka, ge extra foder eller ta in-ut... Jag har skrivit i hyreskontrakt vad som gäller här, vill man inte jobba sin helg får man betala, passar det inte är det bara att packa ihop. Rakt och ärligt, inga luddigheter.
Visst tycker jag synd om viss hästar ibland, men det tar jag upp med ägaren....att jag inte tolererar sånt (vad det nu kan vara jag hakar upp mej på) och blir det ingen ändring kan dom flytta. JA, jag är ganska hård, men det är jag som bestämmer i MITT stall och jag tänker inte slita ut mej eller se nå´n lida.
Under de sju år jag haft inhyrningar, har jag bett tre stycken flytta p.g.a att dom inte tagit hand om sina hästar på det sätt jag förväntat mej.

Jag har inte uppfattat om tackan och lammet är dina?

http://marresmams.blogg.se

Cicci & Ebbe

15 oktober 2012 09:29

Vi har inte inhyrda ... De är här gratis :) ... Ja de är våra :D kram C

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards