bonnaliv

Alla inlägg den 12 januari 2013

Av Cicci & Ebbe - 12 januari 2013 11:53

Av Cicci & Ebbe - 12 januari 2013 11:47

En av tikarna från förra kullen idag :)
De är bedårande !
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 12 januari 2013 11:03

Hem kommer gubben efter sitt morgonpass , i dårligt skick minst sagt. Känner igen detta ... Har han haft det förr? Balansen känns vinglig , ont i kroppen o anfådd av minsta lilla . Idag öppnade han o talade (äntligen) , erkände sig sjuk HÖGT o på måndag blir det vårdcentralen. Hoppas fan att det inget allvarligt är så han blir inlagd :S . Jag är livrädd att mista dem jag älskar !

Skulle nu varit på rull för att se på halvblodet men är framflyttat till em . Gubben sover till 12.30 o det kan han nog behöva .
Sker en massa på gården som ni märker o vissa kanske kan störa sig men jag kan lova alla "oroliga" :/ att det kommer bli så bra i slutänden :D. ( folk vill gärna lägga sig i o inte vet tanken , framtidens planer mm ) .
Sitter o huttrar ... Idag är det kallt!!!
Fryser så händerna känns tunga men då kallar kamin o dax att bränna på för glatta livet?!
Kram C
Ps) lite kaffe kanske

Av Cicci & Ebbe - 12 januari 2013 10:50

Då är det bestämt... Nästa helg kommer stil .
Snart dax att börja låta de som ska flytta ... Flytta hem.
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 12 januari 2013 10:45

Börjar tänka på annat för Pippi ...
Va sägs om detta?
Bosal.... Jag är försiktig på tyglar o hon lyssnar otroligt bra , varför ha bett i mun i onödan?
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 12 januari 2013 02:13

Tänk att det ska va så förbannat svårt o sova :( . Grunnar på ta mig fan allt .. Sista med Pippi , cissan, de andra , separations ångest ... Kan rabbla en massa men har inte riktigt ork för det. Som alltid är jag så nyfiken så jag kan spricka när det handlar om ny vän till gården o jag längtar som attan att åka dit o se med egna ögon om han är så speciell som han blivit i min bild av honom . :) . Jag skapar en bild av va jag hör o ser på bild , hur han ska va! Ligger o gäspar galet men ändå finner jag inte ro att somna :/ . Glömde ju berätta att idag fotograferade jag den så snygga hallen , rivit ner hyllan o antagligen så sätter jag igång i morgon med mitt trollspö :P Ja här hemma är det jag som står för målning mm för den som inte visste o har hängt med från gamla bloggen där jag gjorde det rosa rummet , pojkrummet o köket ( köket är långt från klart o får börja om där ) , hallen o övervåningen :D jag älskar att kladda o kallar det att skapa :P . Jag får mina ryck :) ... Men att SY , det överlämnar jag åt gubben hahahaha... Han har sytt gardiner . Ombytta roller!!! :P
Ja så hallen då :).... Den ska ta mig fan bli klar inom snarast innan jag blir galen :) .

Grunnar på stallet med..( jag hinner ändra mig 200 gånger innan det kommer igång )
Massa bollar i luften just nu o måste fånga hem de en o en! -start med Pippi o hallen i planeringen.
Ute är det kallt igen... Ännu mera snö o den glädje man hade o trodde på vårkant försvann in i vintermörkret igen :( . Man kan inget göra ... Hade detta varit sommarnatt hade jag INTE legat här o glott i mörkret . Jag hade varit i hagen , legat raklång i gräset o lyssnat på när de betar o förhoppningsvis fått ha Pippi som kudde :D Hon är användbar på många sätt :P Bläääää va jag är vintertrött ....

Ne positiva tankar så går allt enklare ... Det är bevisat :)
Kanske skulle ta o prova den metoden? ;) hahahaha.... Dessa nattinlägg ... Att ni står ut med mig :P
Kram C
God natt vida världen , låt er inte bli lika kalla som allt annat där ute !

Av Cicci & Ebbe - 12 januari 2013 00:14

Kanske dax att reda ut denna oreda som kan tyckas :P

Herr snygg ( halvblodet) kommer att bli skriven på mig :) .. Jag har Pippi som är min trogna vän , enda som går att rida av de 2 jag har just nu .
Kan förklara det hela lite bättre - Pippi , klocka = mitt ansvar .
Vi har några som ska lämna oss i år - Q , EMRIKI , Casper , netti , klocka ( kanske ) .
Gubben har då Hia. Poppe o ting är lillans vänner ( gemensamt ansvar , även om jag tar ansvar för alla o tvärt om ) .En hemlis är då att det kommer en arabherre hit med inom snar framtid som kommer att bli gubbens ( så Jasmine kan rida ) , Ella ser ut att köra sig ... Hon vill inte vänta :( o lovat andra kika i helgen :( . Crème är här men inte våran o inte vårat ansvar . Gården kommer snart kännas tom. ( gämnfört med nu ) . Cissan som alla vet tar hoppet till de evigt gröna ängarna inom ett par dagar :(. 5 är våra EGNA just nu.( inte räknat med fölen) Lillans räknar vi nästan aldrig med då de varken tar plats eller kräver mer än lösdriften , gillar inte att stå inne. De andra är foder kan man säga. Hänger ni med? Jag vet att jag kan ta på mig ansvaret för en till då klocka inte rids o så kommer jag inte rida halvblodet heller ( va jag vet nu ) . Kanske ska lära mig hoppa? Hahaha ne tror inte det va ;) . Läget är så här att vi hade en önskan att överta de som är på gården men men .. Ser inte ut att bli så alls då vi hellre vill ha som man kan använda . Inte så konstigt kanske då vi ser att sälja föl inte ger ett skit :S . Annars kunde väll det va ett sätt att tjäna något o inte bara utgifter :P så då kan ha några man kan göra annat med än bara borsta ( typ). Den som kommer med araben ska under sommaren lämna sitt halvblod på sommarbete här :D . Blir sista sommaren med stor flock :( o jag kommer sakna dundrandet i backen då hela flocken kommer springandes men jag gråter inte blod för det , tvärtom. Jag kommer hur som få ännu mera tid för Pippi o det väger upp det ganska bra :). Vi älskar de alla men ibland är saker o ting inte hållbart även om man önskade .
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards