bonnaliv

Direktlänk till inlägg 14 maj 2013

Gröna dagar

Av Cicci & Ebbe - 14 maj 2013 21:53

Vilket roligt väder vi haft idag va? Det har varit ruggigt, sol , regn o hagel :O gått fram o tillbaka.
Idag hade vi möte med arbetsförmedlingen eller ja påhälsning av handläggaren o idag är papprena påskrivna - halvtidsanställning!
Denna månad va bara praktik , nästa börjar allvaret . Skodde av Pippi idag o verkade henne :D , lite hovvård kan man säga :) . Inte en dag för tidigt tyckte nog hon :P , även Hia fick samma behandling idag .. I morgon är Det Johns tur :D o så tar vi de andra en efter en men de har inga skor :) kan jag ju säga . Idag låg 2 grimmor i hagen :P , klockas o Q,s ... Spänna in de nu då kanske ?! Myste med jhon idag ute i hagen där han låg stilla o njöt av solen . Kul att se att han känner sig så pass trygg att ligga kvar när man kommer fram till honom , annars är det ganska typiskt att de hoppar upp på fötterna för att va beträdd att ta till flykt om det krävs .

En massa planterande idag med tomater o andra växter :) lilla prydde "tomatlådan" med sitt första skrivna ord :D - pappa!!! Snacka om stolt som attan ( jag alltså ) . Tvungen att dela med mig av denna stora händelse .

Ute står bordet fullt , man ser inte allt för en del är ännu inte upppackat ... Känns som jag har o göra många dagar framöver o nu är det ju ett måste med att gräva upp det planerade blomlandet o fräsa ur stubben :P . Köpa in krukor , stora o små ...
Spalje , jord mm... Skaka om mig... Fy vad jag tar på mig massa måsten :P men det är saker som gör en glad . Sätter både färg o smak i tillvaron :)
Senaste timmarna har gått åt att packa upp o plocka ur plastförpackningarna o vattna de som va torra .
Nu har mina 2 lagt sig , kvar sitter jag o planerar .
I morgon ska arbetstränaren va ledig :( haha... Men på fredag ska denne få börja lära sig markarbete :P ska bli kul. Även jag ska börja med Pippi mera mark nu :) pallar hemma mm så nu ska det bli massa annan träning oss emellan :)
KramC

 
 
Emelie

Emelie

14 maj 2013 23:08

Klart du ska vara stolt som tuppen (harkel hönan;-) )
Så duktig liten tjej på att rita och skriva, så roligt att plocka fram när de är lite äldre och visa och kolla på själv för att minnas.

Härligt med massa grönt och jobb du har framfördig, lite nyfiken för de såg himla fina ut växerna, var har du beställt dem från, jag har sett skräckexemplar som gör att jag inte vågar beställa men dina/era såg väldigt fina och gröna ut.

Ha en go kväll och sitt inte för länge med planeringen ;-)

Kram Emelie

http://www.fullblodenicentrum.bloggplatsen.se

Cicci & Ebbe

14 maj 2013 23:17

Haha från odla :) , ja de är fräscha för Att lega i låda i flera dagar ( glömt ta posten några dagar ) :P

Ja det är så kul när hon sitter med penna o papper ( eller låda mm ) haha.. Alltid något nytt :)

Neee sitter inte för länge ;) har lagt mig o planerar vidare :P haha... Får ju va lite lat när skallen ska slita :D
KramC

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards