bonnaliv

Alla inlägg under januari 2013

Av Cicci & Ebbe - 15 januari 2013 15:38

Killen.... Ja nu längtar man allt!
Mac snygg med familjen :)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 15 januari 2013 14:02

Så här ser den galna ut bakom "skärmen".
Oftast bakom kameran då jag är fotografen ;)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 15 januari 2013 13:47

Ja va ska man säga ? Känns ledsamt o tungt ... Känsligt!

När telen ringde så SKREK jag efter gubben för att han skulle svara men just då ( självklart ) så hörde han mig inte o va antagligen i källaren?!

Det blev ett snabbt slut .... 20-30 min... Så skulle han va på plats! PANIK!! Det blev snabba ryck o ut för att ta in henne , ta en stund för att klappa lite , ta adjö :( . För lillan sprack gråten redan i stallet o jag önskade inget annat just då ön att vi kunde avblåsa Det hela , behålla henne.
Anki borsta av henne snön , det mesta o pratade med henne ... När det närmade sig så började vännerna varandra otåligt utanför . Nog fan visste de ... Cissan började slå med framhoven mot boxen , ville ut. Där började smärtan ta mitt hjärta !
Att Anki kunde behålla lugnet är värt allt berömma . Ta den sista vandringen med henne mot ängarna ...
Tidigare bilder är från den stund i stallet , självklart knäppte jag fler men delar de finaste stunder med er !

Händelsen gick snabbt.. Jag tog lillan med in för att hon inte skulle se o vi kikade på en levande cissan via fönstret en sista gång . Släppte ner lilla på golvet o kikade ut igen.... Rip vännen!
Lilla fick se från rutan igen då ett lugn lagt sig över skogen o hon låg vilande o åter kom gråten , orden o önskan om att ha henne kvar ... Där brast jag!!! Där kom gråten o jag kände hur tårarna vandrade från hjärtat ut i ögonen :( Åtminstode va hon älskad på gården trotts alla gånger man svor över hennes beteende :/. Hon hade en plats hos en , hon va en del av familjen....

Som ni ser på bilden ... De kommer med böjda huvuden o ingen hade speciellt Brottom mot maten som de annars brukar ha. Efter bilden tagits så tar vi in cissan ... Sista stunden , en del av flocken !
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 15 januari 2013 11:01

Hon hade Anki med sig ända över till det gröna ängarna .. :' (
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 15 januari 2013 00:59

Nu är de DÖDA!

Go kväll alla läsare , vänner ...
Sitter uppe o tänker på stackars cissan o morgondagen . Tänker på hur skört livet egentligen är o vilken jävla tur att vi inga ägare har som kan dömma en till döden ! :/ Förbannar faktiskt denna mänskliga makt ... Att den fått ta form på detta vis som den visar sig i :(.

Den 18.de är det då sagt att försöka hämta MD då :) . Hoppas det ska passa in o funka "smärtfritt" ... Nja utan smärta är det väll nästan aldrig för den dagen måste hon överlämna sin vän :(. Både kanske på gott o ont men oftast så tar det onda över i stunden. :/ .

I morgon bitti då så ringen iallafall min kl vid 8 . Vid 9 hämtar gubben Anki o känner jag mig själv så kommer det bli tårar , ånger o allt hela dagen. :(
Vi ska ta oss en stund för att ta adjö o adjö för evigt gör alltid ondare än för att ta adjö för stunden. Jag vet att cissan känner det på sig idag ... Hon delar maten med vem som helst där ute :O o jagar inte på samma sätt :S . Skrämmande ... Jag vill kunna vända det till något positivt men hjärnan säger självklart att hon gör det för att få behålla livet :/. Jag ska inte tänka för jag har förmågan att göra smärtan större när jag tänker på allt o maler . När min tele väl ringer under morgonen så kommer jag överväga om jag verkligen ska svara :S . Då ringer den som kommer !!! Kan redan nu känna hur beslutsångesten o 2 gubbar på varsin axel slåss om att övertala mig till annat handlande , ene för att trycka på gröna knappen. Jag kommer skrika rakt ut för att sen göra det som förväntas av mig :( . Hm.. Man känner Sig själv bäst ...

Ne om man skulle ta o försöka med nått... Kanske lägga sig ? desto snabbare över !!
Medans alla ser fram mot en ny dag så våndas jag :/ livet är fan orättvist !
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 14 januari 2013 20:54

Idag har jag haft fullt upp här på gården med hästar , djur o hus .... O gubbe ... ;) Den delen har väll lugnat ner Sig men med goda ting kommer de dårliga inte sent efter

I morgon ska cissan vandra vidare . Har väll alltid vetat att det skulle bli men nu vet jag när :/ då blev det hela blev mycket svårare . I morgon kommer alltså de innan lunch o det va allt annat än trotjänartjänst ...det är NÖDSLAKT! :S Känns förbannat tråkigt!
Idag ska vi då försöka o berstämma dag son vi ska hämta MD :D ..
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 14 januari 2013 01:06

Japp här sitter jag vaken ( inte ovanligt) men jag har sällskap av lilla :) , 2 nattugglor :P . Lilla är konstnär o ritar av oss . När jag frågade henne så va det mamma o hon , med loppor i håret :P. Hon hade ritat de med i håret förstår ni. :D
Hon kan det där med att vända det negativa till något "bra" o grejen med hennes teckningar kan bara få en att skratta av hela hjärtat. Goa unge o hon e fan min :)

Åter vaken natt då :(... Denne är väll mer ångestfylld pga att gubben la sig sur . Hatar att sova så ... Något kan hända o då är det sista vi gjorde - tjaffsa! O de sista ord han Sa va sårande. Ne nu ska man inte tänka så! :) . Förberedde kaffet åt honom o fixade mackor o jag hoppas han vill ta dem med till jobbet .

Tänk idag har gubben tagit stall själv , kört kusin min som va här till Skövde o Aaa gården har fått flyta på utan mig . :S Va väll kanske inte riktigt meningen men då lilla somnade dum tid på soffan så blev jag inne.
KramC

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards