bonnaliv

Direktlänk till inlägg 29 januari 2013

Får väll egentligen inte klaga

Av Cicci & Ebbe - 29 januari 2013 22:26

Då är det kväll... Dagen har gått fort ! Lilla har varit hemma från dagis pga rinnande näsa :( o nu är en annan dunder förkyld med :S . Tänk att vi hann inte bli mer än friska från förra dunderförkyllnig så slår den till igen :( . Än så länge klarat oss ifrån influensan som alla man känner åkt på :S . Peppar , peppar ... :D
Gubben tog ledigt en stor del av dagen idag för att hinna med lite på gården men de sluta med en sjuk gubbe med :( så han intog ryggläge förut en stund.
Varit hos Anki tidigare idag när vi hämta paketet men så tillbaka igen , lite senare för att hämta henne ut. Blev stall o pyssel :) , prova sadel på jhon o komma fram till framtida färg i schabrak , boots o så... O hör o häpna !!! Hon valde grönt istället för orange som jag hade tagit :) . Ja va fasen , finns massa snyggt i grönt , eller iallfall ska komma ( om man tänker på hööks i Skövde ) då de inte fått in allt på alla ställen .
Idag lagade gubben middag o det va guda gott ( om man kan uttrycka de så) Den där köttfärslimpan gick verkligen hem i detta huset o alla som smakat den tycker den e toppen ... Sen får de veta att det e älg men då ligger det redan i magen :) o vips så har man fått en som säger sig inte gilla älg till o erkänna det gott ;) . Eller hur Anki :P.

Snygg bild Anki tog påmin o Pippi va ? Hmm... Jaja ... Vi mysa o på helbilden så la jag för mycket tyngt bakåt så hon backa precis då kortet knäpptes :P. Bjuder på den ändå ! Ha överseende med vinkar o ljus ;)

Sitter o snörvlar o tycker synd om mig själv :( . Tycker mer illa om snoken nu än jag normalt brukar göra :/ .
Förbannade förkylning .. I morgon ska det vankas häxblandning:P idag tar vi skiten med lite vin istället :D
Får väll egentligen inte klaga .... Jag har fått såååå mycket det sista så lite snor ska väll inte sätta hela världen i grått :D
Kram C

 
 
Kerstin

Kerstin

29 januari 2013 22:42

Men nu får ni rensa ut bacillerna och bli friska.
Ingen bild i inlägget?! Men de i förgående var ju lite roliga. ;)
Sv: Ska kopiera och skicka vikttabellen. Tycker dock den är lite sådär, men som en riktlinje, helt ok. Men i slutänden så är det ju det sunda förnuftet som får styra.

http://stallrosen.bloggplatsen.se

Cicci & Ebbe

29 januari 2013 22:45

Precis :D brukar va så :)
Nja bild kom inte med men det börjar bli en vana med mina inlägg :( . Man vill ha med men de kommer i eget inlägg när man har bättre nät :P

Väntar på bilder på dig o hero :P
KramC

 
Kerstin

Kerstin

29 januari 2013 22:50

Ska se om jag lyckas rida när fotografen är hemma. ;)
Sv: Ha ha, ja nog skulle iaf barnens värld gå lite trögare och bli lite skitigare om jag bromsade upp hi hi! ;) Kram på dig!!

http://stallrosen.bloggplatsen.se

Cicci & Ebbe

29 januari 2013 23:01

Hahahah ja du menar så ;) hahah.. Ja städa .. Hmm ... Kan du bevara en hemlis? - inte ens jag tycker det e kul!
;) haha....
Kram på dig med , C

 
marianne

marianne

30 januari 2013 08:28

Nej vad jobbigt med förkylning igen :( Så irriterande när näsan rinner hela tiden :(

Det där med maten brukar hända här med, vi bjöd på rådjur på nyår, -mmmm vad gott! Sa Maria....- men du säger ju att du inte tycker om det?! - så här smakar det inte hemma hos oss!
haha
I London beställde sonen musslor utan att veta det...när det kom in såg han lite skeptisk ut, men tvingade sej att smaka och han älskade det :)

Vilken härlig grön färg på schabraket till John :) Det kommer att passa superbra på honom, väntar rean på bilder på honom med det på :) tror Ava ska få ett sånt oxå....det är från Hööks va?
Och pannbandet oxå....hon har ett sånt men ofärgat.

Det är ingen brådska alls med grimman, egentligen glömmer jag bort det hela tiden och det är helt ok om det inte blir av alls ;)
Kram

http://marresmams.blogg.se

Cicci & Ebbe

30 januari 2013 08:53

Klart det ska bli av :P rätt ska va rätt !!!

Ja det är ju så med mat... Vissa vill inte för djuren är söta , ser äckliga ut mm men när de sen smakar så är det inte så fel .
Kanske kan köpa något av det gröna istället till ava ? Kanske uppskattas mer :P , förstå mig rätt :D. Grimma aa jätte kul men det finns så mycket roligare saker :P.

Ja jag hoppas det snart sitter på :) för jag är med nyfiken på hur det ska se ut :D
Kram C

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards