bonnaliv

Direktlänk till inlägg 15 januari 2013

Hemma igen

Av Cicci & Ebbe - 15 januari 2013 21:17

På hemmafronten känns det ganska dystert ... Kunde ha stannat borta lite till :) . Jag vet när jag sätter min fot på marken att skogens andar gråter .
Jag med fast inom mig! Hemma till sorgen o bilder , minnen o känslan igen :( . Maktlösheten!
Jag sak sluta plåga mig själv , jag ska ... Men frågan är bara när jag har ork att förlåta mig själv? När viljan finns så kanske !!

 
 
Emelie

Emelie

15 januari 2013 22:55

Så smånningom läker såret och saknaden ersätts.
Min "gosses" grimma hängde länge på sin plats utanför boxen innan den plockades bort och tog några dagar innan jag kunde förmå mig att städa boxen. O nu 7 månader senare, grimman är provad på annan häst men NEJ, den hänger i stallet numera dock inflyttad i sadelkammaren på en egen krok:-) Så han kommer alltid finnas i mitt minne, och ibland sitter man och kollar på korten på honom och får även ibland förklara för dotter (nu 4,5 år) att han har det bra i himmlen och kollar ner på oss ibland och äter massor av fint grönt gräs och har många många hästkompisar:-)

Kram Emelie

http://www.fullblodenicentrum.bloggplatsen.se

Cicci & Ebbe

15 januari 2013 23:17

Precis va jag sa till min lilla...
Jag ville att hon skulle se att det inte va våldsamt så hon fick titta genom rutan när hon låg fridfullt :) Känns som att Det är fel o hålla barnet utanför så jag valde att ge henne chansen att säga hejdå o veta att cissan nu är i himlen o vaktar fölen som dog i sommras :( o det tyckte hon va bara så de inte är ensamma. Klart kommer vi sakna henne men jag är fullt medveten om att hon fått den frid hon behövde , ro efter att tvingats flytta flertal gånger. Hon kommer alltid va en som finns kvar hos oss på gården ändå.
Hon va inte våran men vi hade henne nästan ett år på gården o matade henne mm :(
Kram C

Beklagar förlusten! :(

 
Emelie

Emelie

15 januari 2013 23:52

Tack snälla:-)

Jag tror på att man ska berätta, visa och förklara för barnen, de förstår så mkt mer än vad vi tror ibland och de måste precis som vi ge utlopp för känslor tankar mm

Kram Emelie

http://www.fullblodenicentrum.bloggplatsen.se

Cicci & Ebbe

16 januari 2013 00:06

Precis .... Skönt att veta att det finns någon som förstår o håller med :D
Idag har jag fått höra hur fel jag handlade men jag tror inte det skadar utan till det bättre :)
Kram C

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards