bonnaliv

Direktlänk till inlägg 10 januari 2013

Ansvaret eller nöjet?

Av Cicci & Ebbe - 10 januari 2013 23:54

Jaha då tar man "kväll" då :P man är iallafall i säng :/ . Som vanligt så kryper det i kroppen.... Jag fattar det inte!!!
I morgon blir det ledigt från dagis med :S då gubben inte vet när semin skulle dyka upp så han kan inte lämna gården ( jobbet ) för att köra ifall de dyker upp under tiden . Jaha :O ja men det är väll något man får ta med en gubben som djurskötare o ha boet ute i skogen :D . Pratade med lilla om det så hon vet när hon i morgon vaknar o mamma inte väckt henne för dagis :). Kanske kan en Annan kanske får en chans att somna o inget larm som tjuter :P lagom till när ögonen börjat åka ihop. Fredag i morgon då? Denna helg ska vi iallafall med gubben till jobbet :D. Missade ju förra då barnen va här , då blev det hemma istället . Ska bli kul o komma dit igen , klappa kalvarnas kalla blöta nosar , mata de , prata med de nyfikna kossorna o skratta åt hur djuren ibland komisk beter sig . Kalvar är så söta då de stuttsar omkring , stångar o leker.

Frågade Anki tidigare om hon ville ha ansvaret för en häst på Sig eller om hon tycker vi ska ta det o hon ridningen ( är ju den delen hon ändå är ute efter ) ?! Är ändå vi som står för foder , matning , in o utsläpp mm ...... Ändå har vi ansvaret. Får väll se va hon säger :) Vi tänkte att det kunde bli minst "gnäll" så från våran sida vill säga hahaha.. Aaa vi kan erkänna :D men gnäll o gnäll men aa ni vet va jag tycker då man skaffar sig en egen häst. Har skrivit om miljoner gånger innan tror jag om ansvar mm. Står fast vid den punkten!!!
Ne kolla om på sex and THE city då.. :S måste ha tag i sesong 2!! SISS!!!!!! Som tack för hjälpen :P
Kram C
God natt alla nattugglor ;)

 
 
Kerstin

Kerstin

11 januari 2013 10:59

Svårt avvägning det där med nöje och ansvar. Jag håller stenhårt på ansvar, men så blir man mamma och har hästar som intresse och liv själv, tja det blir aldrig på samma sätt för barnen. Iaf inte för mig, jag servar dem massor och även om de gillar ridningen så tror aldrig jag de kommer att bli lika intresserad som jag. Nu kan de ju skylla på sin allergi och jag är glad att de kan och vill hjälpa mig då det krisar. :)

http://stallrosen.bloggplatsen.se

Cicci & Ebbe

11 januari 2013 15:00

Sant ..
Kram C

 
marianne

marianne

11 januari 2013 13:17

Jag fattar inte riktigt? att du ska stå med häst och allt och hon rider när hon kan? Ja det kanske är den bästa lösningen för er, eftersom hon inte verkar ha tiden/orken(?) det innebär att ha engen häst. Då har du inga förväntningar och det blev en glad överraskning när hon kan och hon har ingen press och kanske känner större lust?!

Han är ju söt den lille Casper, önskar jag kunde ha honom här :)
men vad ska jag med ett litet hingsföl till? Och som dessutom aldrig blir i rätt storlek för mej....nä det går ju inte ;)

http://marresmams.blogg.se

Cicci & Ebbe

11 januari 2013 13:40

Joooo :D jag hörde att han ville hem till dig / er ;) Hahaha..
Då skulle iallfall jag va trygg !

Ja vi tänkte så med , eller ja det va gubbens idé :) om jag ska ärlig
Kram C

 
Annie

Annie

11 januari 2013 16:44

Hahah!! Jag ska se va jag kan göra ;)

http://nattstad.se/faded

Cicci & Ebbe

11 januari 2013 16:49

Aaa de tycker jag :P
Kram C

 
Ingen bild

ulrika

11 januari 2013 20:33

Undrar bara, varför överhuvudtaget ha häst om man inte kan ta ansvar för den fullt ut? Fullservice är väl bra, men då ska man betala för det också. I min värld ingår även "markjobbet" på ett eller annat vis om man skaffar häst, på foder eller köper, det kvittar väl? Kan man inte eller inte orkar ska man inte ha häst, då kan man bli medryttare istället. Fast det innebär ju ansvar det med. Jag tycker ni är alldeles för snälla! (och hade jag haft möjlighet just nu hade jag oxå köpt Casper!)

Cicci & Ebbe

11 januari 2013 20:43

Sant :)
Fast som tur e så har vi en hel drös som vill rida men ingen får åka på "min" lyx :P mer :D (Pippi)

Önskar han hade fått komma till dig :)
Kram C

 
Nina

Nina

11 januari 2013 22:27

Jag har ju inte läst din blogg så länge så jag hänger kanske inte med riktigt här. Men vad jag förstår så har ni en eller flera inhyrda hästar hos er och ägarna/fodervärdarna låter er ta det mesta av ansvaret?
Så har vi också haft det förut och det är väldigt irriterande. Man tycker synd om hästarna och man blir irriterad över att man själv får göra allt arbete, som om man inte har nog med sina egna hästar?
Tar ni betalt för era inhyrningar eller står ni för maten också? Jag uppfattade det nästan så.

http://stallskogalund.blogg.se

Cicci & Ebbe

11 januari 2013 22:47

Hahaha vi står för ALLT o det har väll upprört både oss ( stundvis) o våra läsare o bekanta då man känt sig överkörd o sviken , besviken .
Kram

 
Nina

Nina

11 januari 2013 22:58

Men hur sjutton kan man kalla sig fodervärd när man inte ens står för hästens foder? Det är lite lustigt i min värld...
Måste fråga en personlig fråga, är Anki din syster eller vad har ni för relation? Jag förstår verkligen att ni känner er utnyttjade!

http://stallskogalund.blogg.se

Cicci & Ebbe

11 januari 2013 23:14

Va hon är min svägerska :D
Ja ett tag va känslan så men vi jobbar på det ... Va fasen ... Det kan bara bli bättre? :)
Kram C

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards