bonnaliv

Alla inlägg den 20 februari 2013

Av Cicci & Ebbe - 20 februari 2013 23:28

Kväll :) ... Förmiddagen va ganska trög men sen kom det hela igång. Allt bråkade idag ... När jag skulle fodra vännerna på morgonen ja då fick jag inte ut maten ur balen , kanten va under snö o kom inte åt att skära upp så bra som jag ville o behövde . Inte nog med de så utan vantar o iskallt ute , blödande fingrar , dragandes i tappra försök att få loss maten . Blev fler mindre omgångar fodring idag få jag lova :/ . Repandes !!! Tills gubben kom hem. En mans styrka är nästan ett måste ibland :P. Allergin Mot kylan slog till som fan idag o än verker kroppen o händerna svullna o röda :(.

Piggades upp med ett besök från gizze pojken :D . Som idag visade Bremer den tuffa sidan ( nyklippt o snygg , me det kom självförtroendet) Kände när jag såg honom va jag saknar den lille parveln :) <3.
Den vovven har sin speciella plats hos en :) . Gått igenom så mycket ihop !

Idag ville Jasmine till Jennifer ( brosdottern min , ankis dotter ) o lana :D räknade ner tiden då gubben jobbade heldag idag :). Körde henne dit o tog med lasset Anki o tobbe med tillbaka . :D Tobbe ville umgås me Liam o de hade filmkväll med gubben medans jag o Anki pysslade ute i stall . Tog in för natten - klocka , Q o EMRIKI , Danetta o casper . Casper bli bara snyggare o snyggare o nu ser man hur han går mot grått .. Blir en intressant vår :). Kikade närmare på nettis ikväll o shiiiit a gammal hon blivit o jag grät en skvätt med huvudet lutandes mot hennes trötta , åldrade kropp. Hon har sjunkt ihop en massa o blivit riktigt gammal :( . Rädslan slog mig ifall en miss skett o hon är dräktig , att vi missat o någon av hingstarna hann innan de åkte ( ett tag tog de sig alltid från sin hage över till flocken ) . Grät av tanken om så skulle va !

Kelade en massa med casper som jag idag tränade med lyfta ... Har varit lite för dårlig på det ett tag nu. Visst han vet men gått tillbaka nära början med det , tyvärr :( . Jaja är bara att ta upp det igen :D så sitter det sen .

EMRIKI va som galet kelig ikväll :) Ju närmre desto mysigare va melodin o han dola in sin mule ett flertal gånger under hakan på en o la mot axeln , nära halsen så mycket som gick med :D . Anki upptäckte en sak hos honom idag hahahah han gillar när man blåser honom på mulen Hahaha.. Aldrig hört förr att någon häst har gillat men han ville bara mer o mer o som alltid ingav han känslan av att ha en önskan om att få krypa upp i famnen på en <3 han e inte häst , han e nalle :).

Massa pyssel o mys la vi vikten vid ikväll . Massa gosa o massa närhet !

Kan inte fatta hur jag levde flera år innan utan dessa underbara varelser .

Nu är det kväll o jag gäspar idiotiskt stort :P i morgon ska jag försöka få loss arslet o ta en tur med min flicka där ute :) kort eller lång... Bara att få komma upp på ryggen för en stund skulle göra en massa kan jag lova.
För vissa är det arbetsvecka nu men för gubben är det ledigt tills på måndag. Nu kan vi bara lägga tiden på det vi älskar ... Djuren o familjen !!
God natt söta bloggvänner ...
KramC

Av Cicci & Ebbe - 20 februari 2013 22:21

Va o hälsa på sina valpar idag :D
Saknad
kram C

Av Cicci & Ebbe - 20 februari 2013 00:03

Kan va ganska bra o lägga upp? Speciellt om man vill få rutin igen o komma igång kan jag tänka mig :) Jag tänker logiskt där .... Att starta "mjukt" o jobba upp både i arbete o öka på sträcka ?!
Även här skulle jag vilja ha lite " stödshcema " o jobba utifrån ( om någon känner sig manad). Något som kan va ganska flexibelt :) o inte samma sak dag ut o dag in. Varken jag eller vännen skulle uppskatta det :P.
Förra året hade jag det ganska bra men då va det 3 rundor i olika tempon , skritt till en början med några delar trav o några sträckor galopp men inga längre . Detta år vill jag utöka det hela till lite roligare :D att både ha från mark (då jag anser det va en viktig del ) till olika muskelbyggande delar , gärna olika moment .
Utav att få igång Pippi med en bra grund så kan jag fixa ett passande till jhon utav att använda olika "mest passande moment " som grund för honom. Börjar med det jag än fått i kommentarer på tidigare inlägg o känner ni er manade ( ? ) ännu mer så får ni gärna bygga på det med :). Är tacksam för all hjälp här :D då jag vill börja bra o göra det bättre. ( lyssnar på de kunniga o lär ) .
Vet hur otroligt viktigt det är att börja rätt då en omusklad o "avställd" kan få mer skador än gott vid fel igångsättning o ridning. Ja jag e livrädd att göra fel , att de ska få ont tex. :/ . Alltså mycket går med logiskt tänkande men ändå lite stöd att arbeta utifrån är aldrig fel :D .

Vill starta gott o ha välmående vänner!
KramC

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards