bonnaliv

Alla inlägg den 24 februari 2013

Av Cicci & Ebbe - 24 februari 2013 22:44

Nu är äntligen syrran tillbaka från Stockholm :) ... Nu hoppas jag på massa ridande :) då hon är den som verkligen vill ut :P. Extra positiv energi mot kylan är alltid välkommet . Ville va på plats när de kom hem med tåget men gubben klagade över rygg så vi blev hemma :/ . Fasen mosters tjej är ett helt år äldre än va hon va sist vi sågs . Lilla söta Naddis !!! <3

Här sover gården o valparna ligger still , gjort i flera timmar nu . Jag får gå o ta upp dem , väcka de för att ta dem ut o kissa . De små liven är helt slut! De bryr sig inte ens när man är i köket o grejar .. De brukar va kring fötterna annars. Stackars små söta....

Åh jag e nervös ikväll . Längtar tills i morgon :) . Vill veta snabbt hur dagen ser ut för blir det som jag vill så gäller en av 2 saker jag riktigt längtar efter. Antingen ny bil eller rida :D vilket som är välkommet :P. Svårt att välja en nr 1 av det .
Ser ut som jag kan vänta mig bilder på min älskade bästa Pippi från tiden då hon tävlade :D jippi !!! åter igen som ett barn innan jul. :P.

Tagit en välbehövd dusch o krupit ner i säng . gubben sover o lillan Hahaha ja hon är högt o lågt o kollar på Nicke nyfiken . Världens smartaste apa måste han va o riktigt till åldern med :P.

Jaha ... Ett sportlov är över!
En helg har dragit förbi :) med massa skatt ... Ny vecka o hårda måsten ;) ja iallfall för vissa :P . Nu går här inte smita från det mer ... Nu är det antingen eller som gäller . Ta tag i det o göra det rätt eller också lika gärna göra - inget...
Fungerande rutiner o gård är årets mål..
KramC

Av Cicci & Ebbe - 24 februari 2013 21:03

Ska nog kolla om jag kan finna bilder på när jhon va i tävling ... Om det finns någon bild tagen då?!

Lika så Pippi ... Ska höra med ullis ... :D
Kan va kul o ha...
KramC

Av Cicci & Ebbe - 24 februari 2013 18:55

Jaha ... Efter att skakat om skallen ett X antal gånger så börjar skallen återgå . Så här trött va längesen jag va !!

Idag har solen varit framme länge o gett lust till både det ena o det andra :) idag va en klockren dag att rida men tyvärr så kunde jag inte ge mig ut . Hoppas på lika varmt solväder i morgon ... Ja om inte planen blir att åka o köpa ny bil vill säga. Först kommer den som ska ha ena valpen . Det ska va arbetsdag för vännerna i morgon men då är kanske risken att det hela blir inställt eller flyttat till kvällen .

Någon som e på , Anki? Annie? O har jag riktig tur i morgon så blir det lite större städer o lite roligare affärer :P.
Då Kanske jag kan ta de nya byxorna o några av de nyare skorna än det slitna jag går i hemma :P.

Ne det e kväll kära vänner ... Lugnt o tyst... Ögonen tunga ... Men snart , inte än !!
KramC

Av Cicci & Ebbe - 24 februari 2013 16:19

Igår va meningen att han skulle arbetas men Anki valde en kortare ridtur så idag blev han arbetad igen :) denne kille blir bara gladare o gladare än om så kaxigare i flocken men men :) snart är våren här på riktigt o våren påverkar allt levande till det bättre :) .

Svetten lacka på longering i hagen där det går lite upp på ena kanten , alltså inte så att det är farligt ojämnt utan bara lite trögare på ena sidan . :) man ser på honom hur han älskar att få röra sig o ger verkligen allt för det .
Blev promenad i longeringslinan ut efter så han fick skritta ner sig . Inne står han med crème o svettecket på. Vill att han ska ha kondis o lite muskler tills vi ger oss ut på våra rundor .

Nu ska vi få in detta med varannan dag! I morgon antar jag att Anki rider igen? Så är det vilodag !! Han behöver den :) för han har varit mer än duktig det sista .
KramC

Av Cicci & Ebbe - 24 februari 2013 13:40

Nu är de på rull , någon kom man närmre o några ifrån :/ .
Denna vecka va kalabalik i min skalle de dagar Jasmine sov borta , då lyssnade ingen åt mig :S.

Jag har alltid varit rädd att göra fel gällande dem så jag vänder mig till gubben o hoppas på att han i sin tur tar tag i vissa saker när man ber om det. Jag vill inte va en "gnällkärring" i deras ögon då jag försöker säga till o ingen då lyssnade så försöker jag nå fram via den vägen.
Jag är allt annat än van med så många barn , så länge ... Som man ska aktivera , se till mm i en vecka dygnet runt. För passa upp får man verkligen när det gäller vissa saker .

Denna vända känns som jag kommit Jasmine närmare o jag är skit glad . Va ju mest rädd för att hon ( som är äldst av de) skulle ha ett ont öga till mig eller inte alls acceptera eller ännu mindre gilla o stå ut med åsynen av mig :P men Aaa henne skulle jag kunna leva med i år på raken :) . Gillar den tjejen !! ( ja de alla men Aaa man ser henne faktiskt lite äldre o kanske inte som ett barn på samma sätt o mer gemensamt att göra o tala om)

Tuva når jag inte riktigt fram till längre :( . Stod o pratade med henne o fick inte ens ett svar :O. Jo hon visste väl att det va henne jag talade med men hon bara titta på mig o vände sig om :/. Chockande !!!
Loke denna gången va mer våldsam då mot lilla :S . Måste få de 2 yngsta att förstå att deras "nya" syster faktiskt inte är äldre än snart 4 o inte förstår kanske så mycket gällande saker som de tror. Gillar varken när de slår henne för att hon gör saker utan elak baktanke i lek eller då hon blir puttad o får såpbubblevatten i ansiktet för att hon tidigare under dagen råkat söla med lite vatten i en säng. Hon va den som själv berättade om det. ( sölandet alltså) .
Tror de yngre kan tycka dessa längre gånger så tätt blivit för mycket o det är fullt förståeligt .
Hundarna ligger som döda sillar ... Orörliga runt om i huset ... Ingen som kör bort dem HELA TIDEN..

För en ovan så blir en vecka möe....
Hahahah... Man lär med tiden ... Sakta men säkert!
Ser fram mot nästa helg ändå .. Älskade ungar ;)
KramC

Av Cicci & Ebbe - 24 februari 2013 01:45

God kväll ( mitt i natten ) .
Vilken dag det varit idag :) . Allt från stekta korvar till anfall som jag ska berätta mer om strax :P.

I morgon SÖNDAG = återgå till det "normal" i vardagen . För en gångskull så längtar jag . Helt slut i knopp o kropp må jag säga. :D .

Idag har jag varit extremt glad över muskelbyggnaden på jhon :) . Man ser formen o faktiskt en del muskler :P . Ja vi har inte legat helt på latsidan . Fick till några bra bilder på honom med Anki idag :) . Så på måndag gäller det igen då. Får hoppas på longering lite till en början o sen en liten ritt med avslut ... Skritt...eller kanske ta en lång skritt runda o njuta av stunden , skogen mm. Även gubben gick planeringen skit för idag men det va inte pga kortslutning utan ryggskott eller va det e han fått i nedre delen av ryggen :/ . Hoppas på bättring tills på måndag då :) hmm...
Jasmine som ni kanske vet tog crème på en runda . De skritta några km men hemåt så va Det trav . Hahahah.. Vem vet .. Jag har inget sett :P. Tror crème tyckte det va kul för hon va med riktigt idag o glad i allt . Ny kompis har hon fått med :). Har tyckt synd om henne länge som blivit stående :/ men nu kommer syrran hemåt igen o då hoppas vi på mer syrran o crème i fart här .

Denna kväll avslutades gaaaalet! Vi tog middag hemma hos Anki o de ( korv med bröd ) för enkelhetens skull då vi hade planerat att åka dit idag så det blev det med . Gubben körde 2 lass in till byn . Fick skrattanfall som idiot kan jag lova! Åt brorsdottern o sen va det kört ... Kunde knappt hålla mig . Fast det sjuka är när jag är slut psykiskt som jag visst verkar va så orkar jag inte skratta utan får panik o illtjuter , vet inte vart jag ska ta vägen o får skit svår att kontrollera andning o mig själv överhuvudtaget . Det tyckte de va skit kul där borta så många panikgrin blev det . Nu är jag ännu mera slut fysiskt med :P. Känner Mig gungig o helt slutkörd. Så morgondagen går åt till snabbstäd o vila må jag lova er !! Jädrar i morgon så är det tystnad som gäller o att samla ihop mig själv som känns spridd o bortkommen :) .

Ne nu snarkar de mina här o dax känns det för min skalle med .
Skrattanfall... Ja jag Säger då det !
Hysteriskt ..
God natt o sov gott alla .. Ta hand om varann o dela skratten :D gör någon glad unden morgondagen , det gör dig själv gladare .
KramC

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards