bonnaliv

Alla inlägg den 7 februari 2013

Av Cicci & Ebbe - 7 februari 2013 19:31

Tänk att man kan inte va sjuk :P , tiden finns inte för det :D
Tröttnade vid lunch , hoppa ur soffan o pälsa på mig o började dagen o alla måsten .Städning nr ett på dagens måsten ! Lilla blev ju kvar hemma idag från dagis Då jag inte vaknade när kl ringde o hem kom gubben ... Till 2 sovande :P. Han hade redan räknat ut sittsen o ringt lilla ledig :)
Så min sjuka dag har gått åt att städa o ta hand om djur , barn o hem :) . Barnhelgen fick vi avsäga oss förra gången .., ska vi behöva göra det igen? Ne fasen!!! Jag ska stålsätta Mig för vi saknar dem. Lilla har längtat så o gubben har nog inte känt det lätt att frånsäga sig tiden med dem :( så i morgon kommer BARNEN :D . Underbart!! Hoppas bara jag slipper krama holken i natt igen :)

Kram C

Av Cicci & Ebbe - 7 februari 2013 09:58

Varför ? ( kan man undra utan svar) Jag har haft en lång natt PÅ KNÄ!! Inne på dass o kramat porslinsholken :/ . Vinerkräksjukan?! Ja alla runt har fått den o va skulle få mig tro slippa? En sak är säkert.... Ingen älglimpa på läääääääääänge !!! :S hahahah...
Som jag skrev igår :/ , vågar inte skriva nått då det vänder snabbt här o dra på trissor va rätt jag hade :D
Tanken på att kunna få uta Annie o Anki är en lockande tanke :) . Att de får jobba vännerna istället .... Men :S hmmm.... Där vet jag redan svaret med tanke på det det det det det o det så går det inte ! Känns som vi varit här förr ;).

Gubben o andra sidan lämnar mig själv med lilla :/ o bara jag rör mig så kommer illamåendet :S känner mig lite lämnad åt ödet :( . Nog så skulle han försöka sluta tidigare . Inte kul o va sjuuuuuk !!! :( förlåt för allt gnäll men Bläää .. Idag är jag verkligen liten o var är mamma när man behöver Henne :P
KramC

Av Cicci & Ebbe - 7 februari 2013 07:23

Ja idag så är det dags för Elsa att flytta in i kalv avdelningen hon äter bra för det vill jag vara säker på att hon gör innan jag flyttar henne, igår gjorde jag ordning en box spån ibotten och massa värmande halm , kalvar har lätt att bli kalla så man får kolla hela tiden att boxarna är torra , för vem vill ligga i en blöt säng inte ja iallafall så jag behandlar alla djur som jag själv skulle vilja bli omhändertagen om jag var i deras situation så uppdateringar kommer om kalven Elsa , så ha det bra ebbe

Av Cicci & Ebbe - 7 februari 2013 00:39

Jaha ... Hemma , ny duschad o nedkrupen i nybäddad säng :D lite smått kyligt men just i kväll så får Det gärna va efter ett varmt o tungtandat torktum full av fukt o tvätt ! Idag har jag fått bevisat för mig att hur gammal man är blir o är så är man bara ett barn i ens mammas ögon , måste inspekteras o tillrättanvisas :/ . Sortera tvätten si o så , jag gör så här o så ska det va , häng inte så utan så o hängde jag tvätten på tork .... Ja då va mamma där strax efter o ändra , flytta om o allt man gjort va gjort helt i onödan. :P blääää.... Morsor?!! Ska jag med bli så en dag? Snälla någon följ mig länge nog att påminna om att det är så jag inte vill va :) . Nu ler jag åt det men tidigare så undra jag om det inte va lika bra o åka hem o låta mamma tvätta åt mig ( för det gjorde hon ändå ) . Man är visst aldrig lärd kan jag tro :P då de ska lära en saker de printade in i ens skalle för flera år sen . En mamma , alltid mamma va ?!? ;)
Gjorde middag hemma hos morsan o farsan ( älglimpan ) o även där stod mamma Brevid o tillrättavisa o ville ha ett finger med i grytorna :P o ÄNDÅ har de aldrig ens smakat eller lagat den innan :)
Gott blev det iallfall o den åts med god aptit :D , pappa va väll lite skeptisk i början mot den då vi tillagar utan att blanda i fläskfärs men han va den som fortfarande satt vid bordet när vi kärringar hade varit ner i källaren o hängt tvätt :). Ett betyg gott nog för mig :D . ( ni kan ju kanske själva räkna ut ca tid att hänga en maskin efter den beskrivning ni tidigare fick ) . Dagen hag liksom bara flytit på kan man säga o jag har fått leva en hel dag som LITEN :P.
I morgon ska lilla på dagis o då är DDT väll tänkt att ta någon av vännerna på lite arbete men än är det ingen idé att säga för mycket för här kan saker svänga om fort . Skulle faktiskt behöva städa igen :S .
Vår kära tvättmaskin ska vi lämna in på lagning , fråga mig inte om Det är värt .... Kanske kostar som en ny men men? Man sviker inte en "gammal" vän ;). Eller ?

Känns väldigt trögt på valpfronten :( nu är det ett flertal som skrivit o frågar o låter jätte intresserade men sen?? :O Börjar förstå dessa som skriver bestämt men vänligt att mail kompisar undanbedes, ej av intresse !! Man blir nästan frustrerad då man skickar bilder mm , allt va de nu kan fråga om o så .... Tyyyyssssst !!! Inte ett ljud!!!! Grrrrrrr... Tröttnat så nu skriver jag bara att de kan komma o titta på dem när de ber om bilder. :P kanske säljer dårligt så men man orkar inte hur länge som hellst o bo vid Mailen för noll o inget .

Ne nu har lilla somnat o jag borde stänga av datan o försöka göra det samma :D
Go natt alla där ute !!
KramC

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards