bonnaliv

Alla inlägg den 13 februari 2013

Av Cicci & Ebbe - 13 februari 2013 15:50

Fick hem en sönderkörd bil :(
KramC

Av Cicci & Ebbe - 13 februari 2013 14:09

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=695502&inriktning=&typ=


Då tycker ja att denna är värd att kika på :)
KramC

Av Cicci & Ebbe - 13 februari 2013 10:34

In kommer gubben - ARG SOM ETT BI! Upprörd så han har svårt att hålla rösten i rätt ljudnivå!

Hans jobbarkompis har kört fast vår bil mitt i skogen då han valde att ta en OPLOGAD väg istället för den stora . ( han tog vår ridväg ) kan ni fatta det?? :O jaha då sitter vår bil FAST o inget att dra loss med , problemet är att man inte kan ta sig fram med bil alls där.
Kl 15 ska gubben va hos läkaren :/ jippi!!!! Klantskalle! Dumskalle?! Finner inte ordet .., hjälp mig finna det ord jag söker ;)
KramC

Av Cicci & Ebbe - 13 februari 2013 10:07

Tro det eller ej , jag är faktiskt en läsare :D

http://www.adlibris.com/se/campaign.aspx?campaignid=35&utm_source=apsis&utm_medium=newsletter&utm_campaign=SE_1307_STORA

KramC
Av Cicci & Ebbe - 13 februari 2013 00:18

Go kväll där ute :D nyligen slagit av tv.n efter yttligare en del av - drömmar om landet ! ( med en gammal bekant sen liten ) . Ganska komiskt o se dem som jag tidigare skrev :P.

Idag va vi in o hämtade anki men tandvärk o allt för lite nytta . Blev snabb middag med kyckling o ris o självklart curry sås :) men va attan .... Hade inte tid med mer avaserat ;).
Mockade ur alla boxarna o slängde in nytt strö . Sopade o mockade ännu mer :). Fyllde höpåsen med hö till Pippi för att testa den . Jag kan lova att den nya typen av höpåse inte blev långvarig i boxen :S . Jag blev rädd att hon skulle bita sönder nätet o svälja det . Ne hon får maten som alltid hittills ( fritt ). De äter ändå inte "för mycket" då de lämnar kvar nöjda o glada . Tycker de ska få ha det så då :D Ikväll fick Pippi , jhon , crème , Q o EMRIKI natta i stallet . Hör o HÄPNA men jhon ville in :O. Han föredrar annars lösdriften då han vandrar. Försökte mig på att få på EMRIKI grimman men han ville inte riktigt som jag ville , försökte en gång till o igen o igen men sen gav jag upp... Tar upp det i morgon istället ! Stressa är onödigt för han ska ingenstans va vi vet (än) . Crème har blivit gammal snabbt då hon nu blivit ståendes länge o jag hoppas syrran SNARAST sätter igång henne innan " det e försent " . När hon väl fått "bli" gammal så kommer det snabbt , kan bara se på netti :S. Otäcka tanke :)! Pippi gick idag in själv via lösdriften , knata på över logen o in i stallet för att ställa sig o nyfiket kika på crème i boxen :). Hon är duktig min tjej ( wiie alltid lika kul o skriva det , min ) . Tänk att det finns en massa o kika på när man går igenom logen men det är inte av minsta intresse för henne :D , snart kanske hon sadlar sig själv med ;) . Skulle inte va dumt det :P. Försökte övertala anki om en tur i morgon men hon va tveksam :/ . Ja visst hon har tand ont men på ryggen glömmer man det mesta (typ). Nja på ryggen på häst så klart ifall någon av mina perversa bekanta läser :P. De har ju fått humorn i flingpaketen ;)! Jag hoppas på en tur iallafall för när gubben ändå är hemma så kan han ha ett öra till lilla o jag hinner med lite mer .( Ifall vi är 2. )

På valpfronten går det massa bättre o pengarna har jag lovat gubben till en större , bättre bil. ( Eller man kan säga att vi är överens om beslutet ) Nu när familjen växt så är det ett måste för vi kan inte spendera alla helger o ledigheten med barnen på gården o fördela turerna till affären mellan dem . Ne alla ska kunna få åka me om man vill det . Ny bil är ett MÅSTE!
Så med TUR så flyttar 3 av de i veckan :) , en har redan flyttat ( lilla håriga hanen)

När det gäller stallet så planerar vi vidare :) . Gubben har med sonen ( Liam ) kommit fram till att de ska svettsa o greja till boxarna :) o jag är 100 på att det kommer bli fint när det är klart .

Så det är lite på gång iallfall o jag hoppas på mer :D
( om bilden kommer med så är det lillans semla hon gjorde på dagis <3)
Den ska mamma äta upp i morgon :P
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards