bonnaliv

Direktlänk till inlägg 20 februari 2013

En famn o det duger

Av Cicci & Ebbe - 20 februari 2013 23:28

Kväll :) ... Förmiddagen va ganska trög men sen kom det hela igång. Allt bråkade idag ... När jag skulle fodra vännerna på morgonen ja då fick jag inte ut maten ur balen , kanten va under snö o kom inte åt att skära upp så bra som jag ville o behövde . Inte nog med de så utan vantar o iskallt ute , blödande fingrar , dragandes i tappra försök att få loss maten . Blev fler mindre omgångar fodring idag få jag lova :/ . Repandes !!! Tills gubben kom hem. En mans styrka är nästan ett måste ibland :P. Allergin Mot kylan slog till som fan idag o än verker kroppen o händerna svullna o röda :(.

Piggades upp med ett besök från gizze pojken :D . Som idag visade Bremer den tuffa sidan ( nyklippt o snygg , me det kom självförtroendet) Kände när jag såg honom va jag saknar den lille parveln :) <3.
Den vovven har sin speciella plats hos en :) . Gått igenom så mycket ihop !

Idag ville Jasmine till Jennifer ( brosdottern min , ankis dotter ) o lana :D räknade ner tiden då gubben jobbade heldag idag :). Körde henne dit o tog med lasset Anki o tobbe med tillbaka . :D Tobbe ville umgås me Liam o de hade filmkväll med gubben medans jag o Anki pysslade ute i stall . Tog in för natten - klocka , Q o EMRIKI , Danetta o casper . Casper bli bara snyggare o snyggare o nu ser man hur han går mot grått .. Blir en intressant vår :). Kikade närmare på nettis ikväll o shiiiit a gammal hon blivit o jag grät en skvätt med huvudet lutandes mot hennes trötta , åldrade kropp. Hon har sjunkt ihop en massa o blivit riktigt gammal :( . Rädslan slog mig ifall en miss skett o hon är dräktig , att vi missat o någon av hingstarna hann innan de åkte ( ett tag tog de sig alltid från sin hage över till flocken ) . Grät av tanken om så skulle va !

Kelade en massa med casper som jag idag tränade med lyfta ... Har varit lite för dårlig på det ett tag nu. Visst han vet men gått tillbaka nära början med det , tyvärr :( . Jaja är bara att ta upp det igen :D så sitter det sen .

EMRIKI va som galet kelig ikväll :) Ju närmre desto mysigare va melodin o han dola in sin mule ett flertal gånger under hakan på en o la mot axeln , nära halsen så mycket som gick med :D . Anki upptäckte en sak hos honom idag hahahah han gillar när man blåser honom på mulen Hahaha.. Aldrig hört förr att någon häst har gillat men han ville bara mer o mer o som alltid ingav han känslan av att ha en önskan om att få krypa upp i famnen på en <3 han e inte häst , han e nalle :).

Massa pyssel o mys la vi vikten vid ikväll . Massa gosa o massa närhet !

Kan inte fatta hur jag levde flera år innan utan dessa underbara varelser .

Nu är det kväll o jag gäspar idiotiskt stort :P i morgon ska jag försöka få loss arslet o ta en tur med min flicka där ute :) kort eller lång... Bara att få komma upp på ryggen för en stund skulle göra en massa kan jag lova.
För vissa är det arbetsvecka nu men för gubben är det ledigt tills på måndag. Nu kan vi bara lägga tiden på det vi älskar ... Djuren o familjen !!
God natt söta bloggvänner ...
KramC

 
 
marianne

marianne

21 februari 2013 09:31

Hur gammal är Nettis?
Det är Casper jag fastnat för....fråga mej inte varför men det blev så :)
Det är så gosigt med keliga hästar...så är Ava och så var Brigade :)
Men jag trodde det var vanligt att pållarna gillade att man blåste på mulen i näsborrarna?! JAg har träffat en massa som gillat det....och att bli blåst i öronen....

Hoppas du kommer ut på din ridtur.

http://marresmams.blogg.se

Cicci & Ebbe

21 februari 2013 09:34

Nettis är 24 , blir 25 :O ska kolla bättre på det sen för jag rör ihop allt så bra .

Ja casper han e underbar:D säljer honom för 10 000 så slå till ;)
Jasså det har jag aldrig hört talas om innan Hahaha men aa då är han " normal" Hahaha...

Jag hoppas galet :D
KramC

 
Emelie

Emelie

21 februari 2013 09:47

Jag brukar numera alltid "hälsa" på mina hästar genom att lätt blåsa mot mulen/näsborrarna. Hästarnas språk :-)

Hoppas du får en bra dag med fortsatt pyssel med vännerna där ute och kanske lite hjälp oxå :-D

Kram Emelie

http://www.fullblodenicentrum.bloggplatsen.se

Cicci & Ebbe

21 februari 2013 10:02

Aaaa fasen ... Så sant... Att jag inte tänkte på det?! :/ hahah

Ja jag har redan tagit en "vända" men Att pyssla ... Hoppas på ridning.
KramC

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards