bonnaliv

Alla inlägg den 2 februari 2013

Av Cicci & Ebbe - 2 februari 2013 22:04

Framåt sommaren o våren har jag bestämt att jag ska känna av Pippi på ett "djupare plan" . Ganska vanligt inom western :) . Täcka hennes huvud Med skynke o se hur mycket tillit som finns där inunder :D . Funkar det från marken ja då är nästa steg att rida henne på samma sätt .

Har ni provat denna övning med era vänner?
Måste säga att när man klarat det ... Ja då är man ETT!
KramC

Av Cicci & Ebbe - 2 februari 2013 21:00

Av Cicci & Ebbe - 2 februari 2013 20:54

Tänkte att jag skulle berätta lite om tjurkalvar nått som mjölkbonden bara ser problem med ,ja inte alla men de flesta jag har jobbat för vill ha bort dom så fort som möjligt jag kan förstå det på ett sätt men ändå inte , ja det blir ju mer jobb men sparar man kvigkalvarna så blir det ju inte så mycket mer jobb om man sparar tjurkalvarna med eller hu det är ju faktiskt bara att ändra tänkande säg att du sparar ett antal tjurkalvar ta tex 10 st och kastrerar dom då har du en suverän röjnings maskin som äter nästan allt och kräver minimal tillsyn blir inte lika bångstyriga som tjurar och mycket mer lätt hanterliga , ha dom ett år och sen skicka dom så blir det ju lite mer än att sälja dom som livkalv för varje bonde har mark dom inte kan använda men till dessa djur funkar det kanon hängna in marken och se till att dom har vatten , ibland så finns det ju naturliga vatten hål eller bäckar på sådan mark ,så vart vill jag komma med detta är att det finns sätt att få lite extra i fickan på längre sikt och blandar man in köttras med stiger ju priset när man skall sälja men det är min menig jag vill som alla andra att dom små familje företagen skall överleva inte gå under bara för att dom stora tar över jag skulle hellre köpa mjölk som kommer från en liten gård än en stor massproducerande mjölk fabrik , så ha de bra Ebbe

Av Cicci & Ebbe - 2 februari 2013 20:51

Träns , tyglar med brösta . Stl cob ... Kunde kanske vara något för syster . Endast 199kr :O
Finns i flertal färger på
http://www.menneskeogdyr.com
Förbannat intressant sida med massa kul
KramC

Av Cicci & Ebbe - 2 februari 2013 20:28

Dagen har dragit förbi må jag säga :) Hämtade Anki för att komma ut på en tur o sko Pippi bak. Skorna o brodd kom på men turen fick vi hoppa :/ så förbannat typiskt när man va riktigt taggad för det. Det blev för lång kaffe pause o för mycket pyssel , sen behövde hon hem o ta tvätten . :O
Börjar få riktigt med ångest för detta med att arbeta vännerna o som det ser ut så får jag fixa iallfall Pippi OCH jhon ändå själv . Så i morgon förmiddag ska jag iallfall longera jhon o sen SKA jag ta en tur på min vän :D . Jag måste , ska ... Så enkelt är det , kanske rida dubbelt om jag inte får med gubben ut på killen ( vill säga ) .

Så snart är helgen över då :S fort det har gått :P . Sen har han 2 veckors dagligt pass framför sig.
Haha jag måste ju berätta att idag provade jag med hönät i boxen till Pippi . Funktionen med spill o spån i maten försvann helt :) men jag tyckte hon åt det lika snabbt som utan nätet. Va ju inte småmaskigt ! Hängde upp nätet i bra höjd o Pippi verkade inte alls missnöjd med det :D

KramC

Av Cicci & Ebbe - 2 februari 2013 20:15

Detta......

KramC

Av Cicci & Ebbe - 2 februari 2013 17:03

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards