bonnaliv

Alla inlägg den 16 februari 2013

Av Cicci & Ebbe - 16 februari 2013 23:46

Om det ändå bara kunde vara NOG! Tycker istappar är vackert me all sin form o ljusspegling...snö med , alldeles vit !

Fast nu kan det va nog .... Det försvårar en massa o suger lusten ur min frusna kropp ( kläder hjälper inte mig som alla verkar tro ) . Länge o väl har allt hamnat PÅ IS ... Alldeles för länge :(. Frågan är hur jag ska orka med att stå ut . Dagligen ha ånger över att inte fått vännen/ vännerna arbetade o svär över hur tiden springer iväg. Borde det inte vara ljust längre nu? Här i skogen är det som vintern slagit till nu o bestämt sig för att stanna o göra livet surt ett tag till!! :/
Jag vet att jag brukar tjata om att se saker positivt men vem orkar det i evigheter ?
Kanske finner jag mer tid nu då barnen är här en vecka ? Då lilla helt plötsligt inte är beroende av mamma alls o klarar allt själv. Då kanske :) ja jag tappar inte hoppet! Den dagen den sorgen , då är det kört!

Tänk va underbart om man kunde få arbeta de i den ljupa snön som jag så gärna ville . Tänk o få några timmar extra så man kan rida utan att tänka på alla måsten .... Efterlyser ljusare tider!!! ( tolkningsfråga)
KramC

Av Cicci & Ebbe - 16 februari 2013 23:22

Pippi o Jhon är för roliga ... Att de liksom inte bara ger sig ! De ska ju tjivas o den andre ska bara visa sig på styva linan när det är dax för mat. Ena springer mot den andra o tvärt om... Vissa dagar är det bra med ett språng .. Nöjt ... Ibland kan vi hålla på länge o väl så de andra tröttnar ... O vissa dagar/ gånger SOM IDAG , ja då kan vi dela hög o äta nos mot nos!!

Ibland skulle jag vilja förstå deras beteenden , vet hur de tänker :)
De e roliga de !!


På tal om roliga så delar jag me mig av ett mail jag fick tidigare .. Som om vi inte har nog med hästar då så vi byter EN mot TVÅ ??? :/
Njjjjjjaaaaaaeeee...
KramC

Av Cicci & Ebbe - 16 februari 2013 21:31

Djur o rök , helt okey MEN BARN???
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 16 februari 2013 20:29

Haft en släng av .... Bloggtorka!
Har väll inte haft så mycket att säga , har inte hänt så mycket man kanske vill dela med sig av.... Inget stall o djur alls :/ för mig :(.
Idag kom Anki ut men istället för att rida så blev det städa :O inför kommande vecka , i morgon hämtar han barnen så idag inskaffa vi täcken o kuddar.
Just nu tar jag ett glas vin o samlar mina tankar :). Är så många bollar i luften , kanske alldeles för många o jag svär ve o förbannelse över att inte kommit till hööks så Marianne ... Jag vill ha mer info om ava :P va hon har för stl på täcken , va du gärna använder , typ av shabrak tex o vill ha mm ... Ja säg inte emot för något ska du få mer då du fått vänta i evigheter på grimman :/ . Sagt e sagt o ja du e du med :D haha.. ;)
Idag har jag iallfall en sak på posten , på väg till mig :D o har redan en paket som väntar :) ( bilden , till min iPhone )

Veckan då... Den ser ut att jag någon dag ska lämna gubben ensam med alla barnen :) , jag ska ha barnfritt :P . Åka en vända o spendera en dag hos morfar o förhoppningsvis klämma ett par cider med syrran på Pizzan o ha ett snack ( oss systrar emellan)

Nu har gubben o lilla rört sig upp för Att sova :) o kvar sitter jag i min bubbla :S Funderar massa kring detta med vänner , då o nu , hur jag vill ha mina dagar o framtid mm ... Djupa tankar !!
Ne om jag ska kika omkring lite kanske :)
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards