bonnaliv

Alla inlägg den 19 februari 2013

Av Cicci & Ebbe - 19 februari 2013 22:37

Jag har inte "vanan" av att träna hästar precis .. Jag har lagt allt på att lära mig ta hand om på bästa sätt så därför behöver jag eran hjälp . Mer insatta i träning o muskelbuggnad!

Jhon har ganska dårligt med byggda muskler nog för att han byggt mer nu än han hade innan men något som förbryllar min skalle är bakdelen :/. Där är det NOLL muskler o insjunket :O

DÄR behöver jag er hjälp :)
- bästa sätt att bygga muskler baktill ...
?
Vill självklart finna enkel o bra lösning . Väntar ivrigt på bra info :P
KramC

Av Cicci & Ebbe - 19 februari 2013 21:17

Tänk att denna dag med har gått till ända :) o massa djur o pyssel :P så som det ska va .
Räknade ut o chockades av att klocka ska ha mars-april : O Tänk att jag har inte räknat efter så noga o nu fylls jag av nervositet då hon fick tvillingar förra gången o förlorade dem båda :( .

Kaninerna har fått flytta ut ikväll :/ Liam o gubben skyffla ut o ströa med spån , sätt igång värmelampan igen o fixade ljuset . Det va en fundersam balo jag släppte ner där ute o inne grät Lilla :( Hon trodde att han skulle flytta helt , försvinna , alla möjliga saker men fick henne lite lugnare när hon fick gå ut själv till de i sitt nya .

Familjen trivs ... Massa att utforska !!

Av Cicci & Ebbe - 19 februari 2013 17:42

Av Cicci & Ebbe - 19 februari 2013 14:58

Ibland är icke planerade dagar en till belåtenhet måste jag säga . I morse hann jag inte mer än ut med hundarna så knackade det på dörren . Öppnade iklädd pyamasbrallor o håret åt alla håll . INNAN koppen morgonkaffe! :P
Det va Lena som kom.... Med några sparkar i arslet o en kopp kaffe så kom jag iallfall i kläderna o ut . Som jag har längtat efter att ha NOLL stress i stallet , veta att jag hinner pyssla :) . L tog ut jhon åt mig , snäll som hon va :D Så jag hann med att ge Pippi o kocka extra kärlek. Tyvärr Inget jobb för Pippi men det kommer . ( hon va helt nöjd med allt ändå) .
Jhon arbetade glatt o han fusta gott :) man märkte hur nöjd han va med att få jobba "lite" . Det va i DJUP snö :) o när han kom in så rök det av hela honom. På me svettäcke !!
Så idag är han extremt nöjd o glad , som det ska va.

Kikade närmare på klockan idag o hej o hå... Det är livat i magen där ! Idag va hon extremt kelsjuk o jag kunde ha borstat timmar :D . Hon e så vacker :) Jag har redan döpt hennes föl :P . (Namnet kommer).
Liam har idag lagat skottkärran ( snabb lösning) så idag ska det göras rent i "hönshuset" .. O riva kök så Jasmine får eget rum :D
KramC

Av Cicci & Ebbe - 19 februari 2013 08:23

Hejsan ledsen att det inte har blivit så mycket skrivande det kan vara så inland med djur , djuren går ju först och nu skall det bli en kontroll på gården här en kravkontroll då är det massa som skall göras bonden sitter med alla papper som skall fyllas i allt från vem som tex har hand om medicin skåpet och om det finns lås på detta och var nyckeln finns, till foder osv ja det är en lunta som skall fyllas i och det gör vi 2 gånger per år för att hålla kraven på ekologiskt lantbruk så mu går jag och städar och ryktar kossor för dom kan ju inte se ut hur som helst , men en uppdatering på Elsa , hon mår bara bra och har flyttat än en gång går tillsammans med en kompis så ha det bra och jag skall bli bättre på att skriva ebbe

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards