bonnaliv

Alla inlägg den 21 februari 2013

Av Cicci & Ebbe - 21 februari 2013 23:26

Idag blev en sån där härlig dag :) med massa vänner o pyssel.
Jag har frysit galet men bitit ihop för glädjen av att va ute med vännerna har känts bättre , mer givande då allt annat runt omkring känns som kalabalik.
Blev ju då lite ändring i planeringen ikväll då casper ( vår tappra höjdhoppare ) bestämde sig för att inte va I HAGEN . Så det blev ut med nettis igen o i kväll förblir de ute. Hämtade Anki o Tobbe så vi fortsatte dagen med stall o pyssel :) Pippi fick komma in o jhon ... Q o EMRIKI blev kvar över natt då Q ådragit Sig ett stort skavsår "under hakan" som vi såg först idag. Ville tvätta det med bakteriedödande o så ... I morgon blir det ingen grimma på ut , inte de närmsta veckorna . Den grimman hon hade har nupit :/ förbannade Ringar .. Inte alltid bra o ha under .
Idag va det ankis debut , att longera för FÖRSTA gången . :D frösna med ändå bestämda så klev vi ut :) , pölsade oss genom snö ut i den ( just nu ) oanvända hagen . Fick igång Anki med de viktigaste - att få honom röra sig :P o hon kämpade tappert ( va hon kämpa med vet ingen ) men svettig blev hon :P . Jhon jobbade gladeligen även om det va mörkt o barnen sprang omkring bara några meter ifrån med ficklampor o tjoa o skrek. Anki som aldrig tidigare har longerat själv gjorde ett bra jobb måste jag säga. När de avslutade så möttes hon av en kille som vände sig mot henne :P inte ifrån som han brukade göra Hahaha... En varm jhon in i stallet o en ännu varmare Anki med - vem longerad vem egentligen? Hahah
Good Anki ...
Nu börjar flåset komma igång o jag jobbat på rutin . Varannan dag jhon ... Så ska jag "sätta igång" min redan vältränade vän . Fina muskler där även om jag inte kunnat arbeta henne som jag hade velat på ett tag nu . Idag va en till mysdag i stallet . Mule mot kind o båda ståendes med slutna ögon... Lovade henne att vi snart ska komma igån igen.

Underbart... KramC

Av Cicci & Ebbe - 21 februari 2013 19:47

Nu längtar jag ... Efter en stund med min vän så är det som väntan på tomten ( på papprena) .
Ska bli det bästa jag "fått" ... Henne skriven på mig. Bli hennes ägare :)

I love My horse !!
KramC

Av Cicci & Ebbe - 21 februari 2013 16:42

Kan tro... Galna familjen :P ... Inte så konstigt om det då smittar.
Vid kaffet såg gubben casper komma som en liten raket utanför vårat fönster :O . Alltså utanför hagen !! ( Helt fel sida av hela gården ) Då har han hoppat över staketet ... det är över metern högt . Antagligen på jakt efter mamma som ropat i stallet titt som tätt :/
Galet , vågat o ganska sött ...
Hopptänas kanske ?!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 21 februari 2013 13:54

Då intresset är så litet på fölen så är nu annonserna borttagna .
Börjat tänka om idag då jag handhade casper i stallet. Här ska det läggas arbete på dem , kastrera de o lägga ut annonserna till våren / Sommaren igen. Tyvärr så kommer ju priset att stiga men va fasen.... De som är gnidna kanske inte heller ska skaffa sig häst?? :P
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 21 februari 2013 13:30

Idag är han ute utan mamma , ropar gör hon men de mår bara bra av träningen det kommer att bli av det . Casper ska komma in till kvällen o lära sig in o ut o egen box ( box van men ledas in ) , grimma av inne o på o ut ... Han e inte så van att ledas om man säger så ... :P
KramC

Av Cicci & Ebbe - 21 februari 2013 11:30

Att lära känna Pippi mer än från bara backe o rygg ... Är massa intressant !!

Min älskade vän!
KramC

Av Cicci & Ebbe - 21 februari 2013 11:13

Denna morgon började kul o överraskande :D
Bild på pippis mamma :)
KramC

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards