bonnaliv

Alla inlägg den 4 februari 2013

Av Cicci & Ebbe - 4 februari 2013 13:49

Nej jag vill inte .. Var e våren?! Snö snö snö snö snö!!!....
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 4 februari 2013 10:43

Ja det är ju feb så va ska man säga ? Vädret svänger galet o till min besvikelse så har det snöat o kylan biter :( . Vaknar o kliver upp o ja man kan säga att jag snubbla rakt in i moppen !! Stäääääädaaaa!!! Nu efter några golv så ska jag ta min morgon kopp med kaffe! Nu är det alldeles för mycket hemma , inne ... Djur alltså! Man får städa från att man vaknar tills somnar om det ska hålla sig rent o städat :/ . Många hundar som springe runt o många saker de biter sönder ... :O ... Aaaaaa!!!! Hoppas verkligen att vi får valparna sålda snart så man kan utrymma huset o ge det en städning från golv till tak inför våren. :)
Fick härligt morgon mess från gubben idag :P Mamma- mu ( som lilla kallar henne) har fått kalv :D o självklart fick jag söt bild på den <3. Nja lite du blev jag me då jag fick veta att han va nära att bli tagen av "kidnapparkossan" !! :S Farligt jobb det där!

Ne måste hinna med allt så här kan jag inte sitta o skriva , muggen med kaffe får följa med genom huset medans jag röjer :P
GOD MORGON !!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 4 februari 2013 08:42

Ja välkommen lilla kalv , kom till jobbet imorse hörde jag hur en liten kalv råmade den var hungrig för det var en sin ko som hade adopterat kalven från mamman och sära eller ja få bort sin kon var inte lätt hon hade fått för sig att det var hennes kalv , så hon försökte skydda kalven och hon gillade inte att jag var där och störde men kalven var ju tvungen att få mat från mamman så medans kossan hade fullt upp med att hålla koll på mig och försökte jaga bort mig gick bonden in och tog kalven och mamman , jag fick hoppa fram och tillbaka över grindar en sån ko är farlig när hon skall skydda kalven så man får passa sig , och vara snabb och alltid ha en utväg men nu är kalven och den rätta mamman inne i ladugården så dom får lite lungn och ro , så snart skall hon bara mjölkas och sen får hon gå tillbaka till kalven visst är det härligt en sådan här morgon , ha det bra ebbe

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards