bonnaliv

Alla inlägg den 2 februari 2013

Av Cicci & Ebbe - 2 februari 2013 09:59

Tänk att sen vi flytta hit så har jag älskat våra gamla stenmurar här o där :) den har väll kanske inte fyllt någon funktion men där kom min tanke

Jag har länge tänkt på sätta staket på framsidan tomten just för detta med att hundarna ska va på plats , inte vid sommartorpet mitt emot . Där på hans trädgård har de liksom inte o göra kan jag tycka trotts markerna på sidorna tillhör oss .... Extra hundskit kan inte va frestande iallfall o vi som ägare måste ta ansvaret o göra något åt det . Visst det hänger väll inte bara på det :D ( grannen har aldrig klagat ) men ibland kan de små fyrbenta liven få för sig att vidga sina vyer o dra mot skogs o det kan jag väll säga har fått mig grunna på problemet vi har varje sommar. Speciellt när de tidigar sprungit flera km . Problemet är väll med Selma o gizze när han bodde här men som grannar kan de få för sig att rymma igen ?! Hur som då tankarna varit att ta bort henne pga olika anledningar så kan man kanske lära av det , det kan ju hända att Bremer tex får hormonrus till våren o jag tror inte de som bor ner mot byn o så skulle kanske uppskatta en stor mastiffhane springandes lös , han ser ju kanske lite farligare ut än va han är :P . Tänkte bygga staket men det skulle kanske bli för konstigt mot naturen kan man väll säga . Det skulle inte passa in i sin omgivning . Jag har funderat kring alla olika lösningar men (hör o häpna) jag har aldrig gett våra stenmurar en enda tanke !! De är ganska låga då de är flera år , säker upp mot 100 år gamla o mer än så . De vackra , till en viss del mossklädda :) . Vi har stenmurar , iallfall spår av dem över allt . Om man kanske tar lite stenar här o där utan att plocka för mycket på dem så kan man bygga upp den här ute :D o problemet är löst :). På sidorna av tomten går ju hagen o där är strömmen inget de vill göra mötes . Tänk va naturen bjuder på många lösningar om man ändå kunde se dem :P . Nu tänker ni säkert - naturen? O ja de gamla murarna är här en del av den :D

Varför söka lösningar när det finns framför en?
KramC
God morgon där ute

Av Cicci & Ebbe - 2 februari 2013 09:56

Tänk att sen vi flytta hit så har jag älskat våra gamla stenmurar här o där :) den har väll kanske inte fyllt någon funktion men där kom min tanke

Jag har länge tänkt på sätta staket på framsidan tomten just för detta med att hundarna ska va på plats , inte vid sommartorpet mitt emot . Där på hans trädgård har de liksom inte o göra kan jag tycka trotts markerna på sidorna tillhör oss .... Extra hundskit kan inte va frestande iallfall o vi som ägare måste ta ansvaret o göra något åt det . Visst det hänger väll inte bara på det :D ( grannen har aldrig klagat ) men ibland kan de små fyrbenta liven få för sig att vidga sina vyer o dra mot skogs o det kan jag väll säga har fått mig grunna på problemet vi har varje sommar. Speciellt när de tidigar sprungit flera km . Problemet är väll med Selma o gizze när han bodde här men som grannar kan de få för sig att rymma igen ?! Hur som då tankarna varit att ta bort henne pga olika anledningar så kan man kanske lära av det , det kan ju hända att Bremer tex får hormonrus till våren o jag tror inte de som bor ner mot byn o så skulle kanske uppskatta en stor mastiffhane springandes lös , han ser ju kanske lite farligare ut än va han är :P . Tänkte bygga staket men det skulle kanske bli för konstigt mot naturen kan man väll säga . Det skulle inte passa in i sin omgivning . Jag har funderat kring alla olika lösningar men (hör o häpna) jag har aldrig gett våra stenmurar en enda tanke !! De är ganska låga då de är flera år , säker upp mot 100 år gamla o mer än så . De vackra , till en viss del mossklädda :) . Vi har stenmurar , iallfall spår av dem över allt . Om man kanske tar lite stenar här o där utan att plocka för mycket på dem så kan man bygga upp den här ute :D o problemet är löst :). På sidorna av tomten går ju hagen o där är strömmen inget de vill göra mötes . Tänk va naturen bjuder på många lösningar om man ändå kunde se dem :P . Nu tänker ni säkert - naturen? O ja de gamla murarna är här en del av den :D

Varför söka lösningar när det finns framför en?
KramC
God morgon där ute

Av Cicci & Ebbe - 2 februari 2013 00:11

Jaha ... Kvällen är kommen ! Har gjort allt annat än va tanken va från morgonen :/ Ganska roligt att se hur gubben brinner för sina kommentarer :D

Har försökt få ut lite av mina kärringar ( Anki o Annie ) för lite skoning o ridning under morgondagen men konstigt nog så känns det lite stelt.

Morgondagen hoppas jag ska bjuda på lite av den missade planeringen , skor o träning med ridning o massa mys i stallet :D . Får väll dra med gubben ut om inte annat o dra en repa i skogen :)
Något ska här hända iallafall av goda saker
Natti natti
KramC

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards