bonnaliv

Direktlänk till inlägg 21 januari 2013

Ponnyakuten

Av Cicci & Ebbe - 21 januari 2013 11:53

Tänk jag kollade på det för LÄNGESEN... Igår satt vi med lilla framför Barnkanalen o då kom det. Visst tänkte jag ... Man kan väll kika på det ( va ju ändå liksom inte igår).

Vet inte hur andra anser om det eller tycker men jag blev bara förbannad :O . Att se dess små slita med sina hästar , kämpa för sitt självförtroende .... En flicka kunde inte ens gå med sin vän i grimskaft utan åkte kana efter o hästen bara gick på som den ville :/
Jag blev förbannad inte på flickan , hästen eller så ... Utan på föräldrarna som låter de kämpa med detta , en del kastade av sina ryttare o barnen for ett par meter , en annan blev galen ( rent ut farlig ). Nog för att de säkerligen älskar sina vänner men man kanske borde ta en funderare på om man skaffat RÄTT häst?! Risken för skador är ju ganska stora !!

Satt o tänkte på hur jag som mamma skulle reagerat om det va min dotter. Jag hade ALDRIG låtit henne sätta sig på hästen! Aldrig!
Inte nog med att skada e en risk så förstörs ju barnens självförtroende helt i ridningen :( .
Va är man för förälder som ger sitt barn en häst som är på detta sätt ? Tar man inte reda på fakta? Tycker man att barnen SKA klara det i bevis på hur duktig man e? Jag fattar det inte alls o sen låta de va med i tv där alla kan se hur hästen beter sig :O

Fettar mina tankar , räknar Inte med att alla ska tänka som jag eller ens hålla med .
Varför lägger man inte energi på grunden i HÄSTENS problem innan ?
Jag hade skaffat en annan häst utan tvekan o arbetat på djupet med den andra under tiden .

 
 
marianne

marianne

21 januari 2013 12:54

jag har aldrig sett programmet, men av vad både du å anna skriver kan jag förstå vad det handlat om, antar att föräldrarna inte fattar riktigt vad dom gör...jag fick ju tex en nordsvensk HINGST när jag var 14-15 år...min första häst!!!! min mamma älskade djur, men hade ingen kunskap om hästar. Den hingsten var snäll som ett lamm men hade lite idéer. Jag vet en morfar som köpte en tinkercob som förstahäst till en 9åring, det var inte så lyckat jag hjälpte dom en hel del innan dom sålde hästen.
Men jag tror det ffinns massa föräldrar som tycker barnen ska "härdas" och lära sej :( har sett de i andra sporter oxå hur föräldrarna får sina barn att lägga av med allt pga att dom drivs på och inte klarar av att göra föräldrarna nöjda :(
idioter.....

http://marresmams.blogg.se

Cicci & Ebbe

21 januari 2013 13:19

Precis ...
Skulle aldrig utsätta mitt barn för den sortens press :/
Kram C

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards