bonnaliv

Direktlänk till inlägg 19 januari 2013

Så att alla är med ...

Av Cicci & Ebbe - 19 januari 2013 16:59

Känns som jag gett fel bild på dylon ang lastning o transport :/
Vill säga att han inte är SVÅRLASTAD på det lilla vis som en del kan va . Problemet med detta är att han VÄGRADE helt enkelt o hade bestämt sig att inte kliva på. Inte stressad eller skrämd utan kunde stå o "sova" när han fick chansen . Upp på rampen o in med skallen men där va det stop tyckte han. Då vi är mot våld mot djur så skulle vi inte använda oss av metoder som kan skada honom o därför vill jag påpeka att vi provade en massa olika för att få honom gå med MEN HAN VA BESTÄMD.

Ville bara ha det sagt så att inga missförstånd dyker upp av de bilder ni sett.
Kram C

 
 
marianne

marianne

19 januari 2013 18:49

VA? Så pållen vann? Åh...vad jobbigt....där ser man vikten av att lastträna....Ava går på snällt men sen vill hon ut direkt så vi tränar på att stanna därinne.
Cookie som vi hade här var helt omöljig också, tog ca två timmar när vi hämtade henne, hon reste sej och gick runt, då trodde man ju att hon skulle ge upp, men inte då....envisa hästar :(

Ja, så är det nog, man vill inte höra om sina svagheter...och när nå´n berättar så tar det över och man glömmer det bra :)

http://marresmams.blogg.se

Cicci & Ebbe

19 januari 2013 18:59

Vann o vann , han kommer inte undan iallafall , vi bara provar andra idéer :P o hoppas de funkar :D
Ja han ville väll men den sista lilla biten va för lång antagligen :P han försökte göra oss till viljes men han gick inte riktigt hela vägen men halva är fasen mycket bättre än inget :D

Ja det är nog så :) man kan ta beröm men Inte ens svagheter / brister ... Men det är fullt mänskligt :) man får va glad för det ;)
KramC

 
Ingen bild

Anja

19 januari 2013 21:08

hej! letade efter dej på fb men hittade dej inte. Vill egentligen inte skriva något inlägg här, men vill ändå erbjuda mej.Vet inte om du vet vem jag är men jag har haft macken på foder i några år. Jag vill inte lägga mej i på ngt vis, är glad över att du ska ta över honom, men jag ville erbjuda min hjälp med lastning om det inte funkar. Hade aldrig problem med detta och har kvar min egna transport som han alltid åkte i då. Om ni inte hittar lösning så kan jag komma och göra ett försök. Annars lycka till. Ska bli kul att följa er via din blogg. mvh anja andersson

Cicci & Ebbe

20 januari 2013 08:37

Tack för erbjudandet :)

Vi får se hur det går men det ska nog gå bra med lastbilen :) ( får vi hoppas)
Nja jag vet att du haft honom men mer än så vet jag inte .
Kram C

 
Nina

Nina

19 januari 2013 21:43

Bland det värsta jag vet är när folk ska ta till kvastar och grejer för att skrämma in hästen i transporten. Okejman kanske får in den, men hur blir det mästa gång och nästa... Nej det ska gå lugnt och fint tillväga, annars är man fel ute, tycker jag.
Har ni fått tag på en lastbil redan till i morgon? Kör ni den själva då eller? Håller tummarna att allt går bra då, i så fall.

http://stallskogalund.blogg.se

Cicci & Ebbe

20 januari 2013 08:34

Håller med dig :)

Nej det är de som känner en som kunde hjälpa oss . Denne brukar visst köra hästar :D
Kram C

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards