bonnaliv

Alla inlägg den 10 januari 2013

Av Cicci & Ebbe - 10 januari 2013 14:21

Detta med analysera allt i minsta detalj... - typiskt kärringar!

Nu funderar jag kring cissan igen ! :( Det skrämmande med det hela är att jag tror jag e henne på spåret.
Att hon är känslig vet vi alla som haft med henne o göra , lite väl sprucken o lätt att rasa .
Va har jag nu försökt mig på att analysera tro?! Jo hennes beteende .. När Anki fick hit henne så fanns inga konstigheter , hon va glad , nyfiken o väldigt på när det gällde ridning ( ville va med visa hur duktig hon e ) :) tänkte detta liknande oss människor - omstart! När vi flyttar o börjar om för att finna det RÄTTA livet. Lika så hon den dagen hon kom kan jag tänka. Nog måste väll även hon haft en längtan efter trygghet o förståelse?

Tiden gick , Anki försvann mer o mer ... Ibland veckor emellan hon tog henne på en tur . Med tiden försvann den cissan hon varit , osäkerheten! ? Kände hon sig åter sviken? Värre o värre o som människa i ett normalt beteende när det blivit för mycket så trycker man alla ifrån sig , man ger upp o man tappar tron helt ??!!! Hon har varit med om det förr , många gånger. Känner igen mönstret o rädslan tar över . Kan cissan börjat bli så i ren besvikelse på Anki , rädslan för svängen ut på vägarna igen , ovissheten. Lite av hennes beteende om jag ska analysera det på detta vis känner jag skälv igen. Jag har med varit där i mitt liv , flertal gånger. Man säger att man inte ska förmänskliga hästen men de är oss trotts allt inte så olika. De har med känslor , rädslor o minnen .

Tänk om hon rasade då rädslan smög över henne? Tänk om det är hennes sätt att skydda sig själv? Vill inte fästa sig i någon i flocken , klocka va hennes bästis , henne har hon stött iväg. :( vill inte o vågar inte lita på människan mer?
Hon har varit på sjunkande skepp o aldrig funnit en människas hand att rädda henne ur detta djupa vatten... Simmar o simmar för överlevnad men någon gång ger man upp utmattad , ledsen o besviken.

Aaa snälla någon ta över analysen ...
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 10 januari 2013 12:31

Va sker?? Nu snöar det med :O

Somnade bort på soffan o vaknade med ett ryck när gubben kom in :P Känner mig lite piggare :) o mindre klagan som flyter i blodet för stunden !
Får sån där trevlig ångest när jag tänker På att pippis täcke är trasigt , inte heller har man kommit till hööks :/ får ju inskaffa henne ett nytt. Är ju ett måste :S . Ska se på regntäcke samtidigt har jag tänkt men men ... Detta med framtidsplaner! Som det ser ut nu så kommer vi knappt av gården pga att gubben mår som han gör :( . Han har ont i hela kroppen :S . Snackas ju om svininfluensa o skit men det har vi vaccinerat oss emot då det va så poppis att göra det förra gången. Biter det i en då?
Ne va det än är så har det tagit ett fast grepp i min gubbe o vägrar släppa . Han jobbar ändå ... Tyvärr !
Ne om man ska ta o dammsuga :/ wiieeeee va kul ?!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 10 januari 2013 09:18

Man fryser galet idag men mycket kan bero på sömnen som verkligen va frånvarande i natt :S . ( Hahah ne då Marianne , det va inte din historia .. Lovar ). Har grunnat hela natten på personliga problem . Skit som satt sig psykiskt :( men det ska vi inte gå djupare in på här o nu utan vi håller oss till vardagliga små ting som : frusna fingrar , huttrande o tungt bärande . Den som sa att det va enkelt att ha häst ljög ;). Jag trodde på vårens magiska vingar o att kylan så fint skulle få lämna över mot varmare tider ( om så bara några grader) men icke . Vägarna är åter frösna o halkiga . Kylan olidlig i fingrar när man ska fodra vännerna ute :/ . Inget ska väll få gå smärtfritt? Va begär jag av livet!? Sen så ska elden inne bara vägra o ta sig :S .. Trött trött trött !!!!
Vill sluta ögonen o drömma mig bort om så bara för ett par välbehövliga minuter :D
Vilken morgon , ingen den andra lik ( eller?) god morgon där ute i kylan ...
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 10 januari 2013 00:25

Detta med HÄSTHANDLARE är både skamligt o det ska va det bästa :/ . Det ena säger emot det andra tycker jag! ( men det är va jag tycker) Vilken fot ska man ställa sig på - helt för jävligt fel eller förbannat okey? Tossenegård har jag kikat mycket på , både annonser o deras hemsida . Varit i kontakt med dem via tele o mail. Även där säger det ena emot det andra . Maila o fråga är inge bra idé , får bara korta svar o förslag att ringa eller åka dit. Ringa ja då pratar de om flertal hästar men när man ber de maila över Bilder o info om dem vi talat om :O... Öh... Va va sa människan att den ville? Är du intresserad??? Öh., aaa kanske men man vill ju gärna se hästen o få en uppfattning ?? Eller seglar jag helt i det blå ?! Ne alltså inget illa så ... Eller?!!?? Har nu velat åka dit ett tag o kika på de hästar de har. En salig blandning av raser o blandade raser fick jag uppfattningen om då vi talade men vem har sagt att man inte finner något av intresse ! Sist vi hördes av så va det om svarta föl :D o de hade visst ett ex antal sa de men även då ville jag se bilder för att senare ev åka dit för en närmre kik OM någon fastnade hos mig .

När man haft annonser ute ibland så har man fått otrevliga mail med anklagelser om att man är just -HÄSTHANDLARE ( utan vetskap om ett skit kan människor anklaga en o spota på en ) . Fast är det egentligen så illa att va det? Alla behandlar väll inte djuren illa o va det nu är allt man hör för spökhistorier?! Får de ens va det om sånna rykten skulle va Sanna ? De skulle väll mista tillstånd mm för hästar i den mängd som en del har! Om inte annat fått förbud o andra straff?!

Jag har liksom sett tossenegård som intressant att få uppleva :) . Åka dit o kanske finna det föl man drömmer om för att sen åka hem o känna att det va rätt. Rätt att åka , rätt att se med egna ögon o kanske rätt att köpa?! ( om så skulle bli i framtiden) Man vill ju inte komma hem o få skit sen att man varit hos HÄSTHANDLARE o kanske gjort affär med - stämplad?!!!

Är det så illa o va HÄSTHANDLARE ?

Va tycker ni? Har ni egna erfarenheter av just detta ? Va tycker ni ... Ska jag våga sätta foten på tossenegård utan riskera problem o rykten!?

Min fråga- man är väll inte HÄSTHANDLARE för inget? Man gör affärer ... Det gör flertal dagligen på hästnet , blocket mm.
De har det som jobb men va har de andra för förklaring till att de säljer???
Kram C
Åter igen funderar jag under nattetid:/

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards