bonnaliv

Direktlänk till inlägg 3 januari 2013

Flyttat

Av Cicci & Ebbe - 3 januari 2013 23:50

Idag har jag spenderat hela dagen i stall med vännerna :) pysslat , mockat vid minst lilla skit :P . Borstat , gosat ... Sett på gubben o Jasmine när de ridit , grunnat o drömt om framtiden. Ibland kanske man inte ska låta sig tänka med djupet av hjärtat. Blev tungt när jag stod o myste med emriki o Q ... Tanken på att inte ha dem i livet om ett tag :( . Ångest o tankar på att behålla dem ! Fast jag vet att för att driva allt runt så behövs inkomst med . Så vi ska sälja vår älskade emriki med :/ för 20 .. Han är trotts allt en doc o'lena .... I stammen. I morgon kommer cissans ägare o då ska här bli livat :). Idag högg hon även mot mig o försökte ta emriki över boxväggen :O . Man får se upp när hon är nära! Idag fick jag in lilla tingeling :D o hon mös som attan av att bli borstad o pysslad med :D . Hon är den i gänget som hamnat utanför :( men det ska bli ändring på det. Tänkt extra mycket idag på allt man gått igenom med var o en av dem där ute <3 o när man tänker på det så är det en hel del. Tänker på de som varit hos oss på gården som av ena Eller andra enledningen blivit tvungna att flytta. Hur lillan växt upp o att jag inser att det ät just detta liv jag alltid velat ge mitt barn ( om jag skulle få ett) . Har varit en djup dag ! När det gäller hästar så har vi nog idag erfarenheten av de mesta typer ... Allt från dårligt föl till vild hingst , på håret till döda pga dårlig skötsel( svält ) , slagna o rädda , psykiskt trasiga till allmänt bara galna , Goa o glada. En erfarenhet man i början hoppades slippa men som med dem som med allt annat... Oundvikligt! Vilken värld man lever i :/ , både på gott o ont. Minns dagarna med flocken ute i det gröna :) . Då jag o Pippi sprang i kapp varje dag upp till stallet. Allvarliga stunder , intressanta , jobbiga o lärorika till näst intill farliga ! Skulle aldrig byta detta livet mot något , inte om jag ens finge pengar för det. Idag slog mitt hjärta några slag extra Då jag tänkte på dagen vi köpte poppe o ting . Älakade vänner!

Va satan... Nu blev det djupt igen :P Denna dagen har jag givit varje sekund till vännerna ... Som ni kanske märker :) , även i skalle :) .
Detta med halvblodet då har vi funderat över så vi tackade ja :D fast nu får vi se då vi kan tycka att vi har nog o kör med öppna kort. Skulle kanske va kul att ha ett halvblod i livet med men med storleken kommer även större arbete o med tanke på hans tidigare erfarenheter .
Vi får se helt enkelt!
Ne om man skulle ta datan strax o gå mot säng ! ?
Kram C

 
 
marianne

marianne

4 januari 2013 09:40

Härligt med en hel dag och bara pyssla i stallet med pållarna, jag har inte ro till sån´t nuförtiden :( känner alltid någon slags stress över vad mer jag måste hinna....bara när jag gör iordning för ridningen och under tiden jag rider som jag kan släppa stressen.....nästan alltid ialla fall.

Det finns så mycket konstigt folk som inte tar hand om sina djur, jag blir alldeles galen när jag tänker på det och helst skulle jag vilja ha en gård öppen för hundar och katter som är övergivna eller vanskötta....men just nu är det inte realistiskt så jag kan bara drömma....oönskade och misshandlade hästar är för stort för mej nu, skulle nog inte orka, är ju inte 25 längre, men jag beundrar dom som gör det....

http://marresmams.blogg.se

Cicci & Ebbe

4 januari 2013 09:46

Aaa det är underbart :D

Ja finns för många som inte tar hand om sina djur :( . Förstår inte va de ska ha djuren för ens när man inte känner mer än Så för dem. Ja jag skulle vilja börja ta hem ett par o ge dem ny chans men det är samma här :( - tiden måste finnas! Kanske kommer framöver men tills dess så tar jag inte på mig några större ansvar över ett djur som kräver allt o ännu mer :)
Kram C

 
Annie

Annie

5 januari 2013 11:28

Det där med att dra ner på djuren, det gör ni inta speciellt bra.. Tror du någonsin ni kommer dra ner på det så det funkar? Jag tvivlar lite, en sån hästgalning som du har blivit får man leta efter! :)

http://nattstad.se/faded

Cicci & Ebbe

5 januari 2013 11:59

Så Det funkar? Funkar väll?? :O
Hahaha... Aaa galen i hästar aaa det e jag :) . Kan inte försöka ljuga där :P
Kram C

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards