bonnaliv

Alla inlägg under mars 2013

Av Cicci & Ebbe - 23 mars 2013 08:50

En härlig morgon här på gården :) med solsken rakt i ansiktet som hälsar en god morgon till nya dagen , dagen ännu inte levd !
Måste va svårt o njuta för vissa människor som inte kan låta bli o ta åt sig av saker skrivna till ingen speciell i baktanke!
Ibland undrar jag hur dessa fungerar ... Som bara måste ta åt sig o sen leva efter att det är så det ligger till med :O jaja... Har man inget viktigt att fylla dagen med så finner man !! ( säger de som vet )

Vaknade innan 7 denna morgon , lilla va ifärd efter toa :) (på våningen under va de andra små vakna)
Dörren där nere slogs igen med smällar som fick väggen skaka ända upp :/ Kanske ska använda handtaget? :P kokar lax till katterna efter att varit ute till vännerna :D Bremer fick en hel kycklingtallrik , en gryta köttfärs o pasta :) Slafsandes i köket står han o njuter !
Själv drar jag andra muggen kaffe :D

Solen skiner underbart o det vore dumt att spendera dagen inne en dag som denna så idag blir det alla barnen ut :P . Finns massa o göra :) o det ska göras med ... På med kläder bara :P

Va ska vi hitta på då? Jo : mocka lösdriften , ströa , mäta .
Göra rent hos fåren o hos kaniner .. Borsta vännerna!! Låter inte mycket men tar tid ( vet alla som varit med) .
Gubben ska mäta för markiser o inglasning med :D
Härlig dag med planer :) ska höra med Anki med!
KramC

Av Cicci & Ebbe - 22 mars 2013 21:59

Kväll med popcorn o massa 4-hjuls snack mellan gubben o Liam . :P
Middag blev vår köttfärssås :) då jag vet att Jasmine gillar den :P

Alla ser ut att va lite trötta men de har haft en lång resa ! Måna timmar i bil.
Tog en stund i stall o pyssla lite :) känns skönt o få in klocka ifall liten vill kika fram :P idag skulle jag stå o klia henne vid örat o hålla foderhinken medans hon käka :D vilka idéer :P
Jag har spenderat tid o kolla på nätet , hitta massa roligt o gissa va jag gjorde :O joo beställde självklart frön :) antagligen ska jag odla en massa detta året ... Än är inte allt beställt :D fattas lite mer exotiska saker :) .
Gubben är glad åt det men de kan jag tro då det är massa som han med gillar . Ta en kik på bilden , senaste beställning :)
Ikväll är jhon , klocka , crème o Hia inne :D Pippi visa ingen lust att komma in o ingen av de andre heller så då blev det dessa vänner in för kvällen . Öste på foder ute så de har o blir över :P
Kanske står o äter i morgon bitti med :P ;) haha..
Ne om man skulle kika lite bloggar innan skallen "trillar" på kudden?!
KramC

Av Cicci & Ebbe - 22 mars 2013 16:35

Man kan nästan tro detta gubbarna säger :P vi fruntimmer har nog en städgen Hahaha... Idag mår jag prima av att gå hemma o pyssla :D satt lite skott IGEN :/ köpte ett skurmedel jag innan inte använt o herre fan va gott det luktade . Som lillan sa - det luktar juvligt!!! Idag är jag verkligen på hemma humör :) o jag hoppas det ska hålla i Sig.
Vill ta rosa rummet MEN jag håller fast vid min vägran. ( är inte min grej Att springa o plocka ) .

Lilla har somnat på soffan :) o bra det kanske :) gubben är på väg med barnen hem ...
Får se om han tagit upp "problemen" !
Lilla kom med en så söt kruka som hon gjort på dagis.
KramC

Av Cicci & Ebbe - 22 mars 2013 10:12

God morgon :)
Lilla är på dagis :D idag ska hon på sitt första disco :P<3 o jag blir så känslig hahah.. Fråga mig inte varför !!
Jag bara e sån som mamma :D

Idag kom första lev av beställda saker :) ( bilden) o jag är såååå glad. Känner att våren ÄR på väg o i helgen kommer den :)
Ser verkligen fram mot framtiden :D
Idag när jag kom ut i stallet så va det en häst på plats :O. Jhon stod fint i sin box men Pippi??? Hahaha henne mötte jag på logen :P hon hade tänkt gå ut men dörren va ju självklart stängd till lösdriften :) Hahaha... Galenpanna !!! Hon är speciell o det är va som gör henne till den hon är !

Idag är det barnhelg....
Ja idag funderar jag hur man ska få allt funka enkelt för alla , djur som andra.
Gubben ska prata med barnen om allt som just nu funkar mindre bra .

Ser fram mot en helg fullt av liv o rörelse :)
Ne om man ska städa då kanske
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 21 mars 2013 22:17

Händelserik dag detta :/
Både bra o mindre bra saker o händelser kan man säga .

Gjort en del affärer kan man säga :) o haft en faktiskt bra dag trots kyla . Hämtade Anki o Tobbe idag , va ju Pingstkyrkan för de små o på vägen möttes vi av att gubbens jobbarkompis smällt på vår väg . Inte nog med det så innan så körde K fast med traktorn så det tog tid att få loss honom må jag säga.
Lilla o de hade dans idag ... Är allt jag vet o bror min va smart nog att fotografera denna gång :D kul o ha!!
Ägnade tid i stall med vänner o pratade lite med Pippi :)
Helt slut ärligt talat så detta blir inte längre inlägg än så här :S
En pizza senare o skit trött .. Sängen kallar !!
KramC

Av Cicci & Ebbe - 21 mars 2013 13:56

Både hem o trädgård ska få lite nytt :D
KramC

Leverans i april :P

Av Cicci & Ebbe - 21 mars 2013 09:05

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=704643&inriktning=&typ=

Av Cicci & Ebbe - 20 mars 2013 23:24

Vilken dag :) glömde ju berätta om ankis goda vaniljbullar :P mums mums mums .... För goda !!!
De ska jag med baka :P ( fyrdubbla satser minst )

Jag ljög för fasen för er om bandet , va 2000 meter :P o just nu är det på väg hit till gården :) tänk va galet - köpa bara speciella isalatorer för 1000 kr :/ jaja.. Det blir inte bara bra med tanke på varg mm så blir det snyggt. :P

Det är kväll o vi alla har lag skallen på kudden , gubben är redan i drömmarnas värld medans lilla kollar på den nyfikna apan . ( va jag gör behövs knappast skriva ) Jag är nöjd med va dagen Gett (klocka gav det mesta ) o i morgon vankas dagis o gubben har ledig helg !!!!!! Kanske hinner han mäta i morgon istället :P. Alla mått vi behöver från gårdens alla hörn . :) ja innan måndag ska det ändå va gjort får vi hoppas ;) .
Ne kolla om några nya inlägg dykt upp på bloglovin då som alltid innan jag stänger 2 blå för natten :)
God natt alla tröttmössor .. Sov gott
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards